Print Deel dit jacht

Hallberg Rassy 382


VRAAGPRIJS
€ 64500
BOUWJAAR
1986
AFMETINGEN
11.8 x 3.68 x 1.84
BOUWMATERIAAL
Polyester
LIGPLAATS
Verkoophaven
Dit jacht is gekeurd; keuringskosten koper € 577.00

Algemeen

Bouwjaar

1986 

Afmetingen

11.8m x 3.68m x 1.84m 

Bouwer casco

Hallberg rassy varv 

Bouwnummer

Ontwerper

Chr. rassy & olle enderlein 

Spantvorm

Rondspant 

Kielsoort

Vinkiel 

Bouwmateriaal

Polyester 

Waterverplaatsing

Ca. 9 ton 

Ballast

Ca. 3900 kg 

Afbouw casco

Werf 

Betimmering

Mahonie 

Uitvoering dek

Teak 

Materiaal kajuitopbouw

Polyester 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

3 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 17.0 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.80 meter 

Stahoogte salon

Ca. 1.90 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. 1.55 meter 

Materiaal ramen

Perspex 

Besturing

Stuurwiel 

Opmerkingen

Teak behoeft onderhoud 

MOTOR

Merk en type

Volvo Penta MD31A

Bouwjaar

1986

Vermogen

62 pk (46 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. 3.5 liter per uur 

Overbrenging

Keerkoppeling 

Koeling

Indirect 

Brandstoftanks

R.v.s. 

Inhoud tanks

Ca. 335 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Temperatuurmeter

Schroef

3-blads schroef 

Boegschroef

Electrisch 

Boegschroef merk

Sidepower 

TUIGAGE

Tuigage type

Sloep 

Materiaal rondhouten

Aluminium 

Materiaal beslag

R.v.s. 

Materiaal verstaging

R.v.s. 

Materiaal zeilen

Dacron 

Kleur zeilen

Wit 

Grootzeil

 Jaar: 2006Conventioneel grootzeil 

  Old mainsail 

Overige zeilen

  Genua i 

  Fok 

Merk: Hopman SailsJaar: 2012High aspect 

Reefinstallatie

Maindropsystem 

Spinnakerboom

Dekzeilen

Sprayhood, kuiptent, zeilhuik, rolfokhoes, stuurwielhoes 

Lieren

7x 

Opmerkingen

Sprayhood 2016 Cockpit tent 2010, 2de wegneembare voorstag. 

ELECTRA

Accu's

3x agm 110ah (2010) + 1x strat 

Spanning

12 volt 

Walstroom

220 volt 

Acculader

Victron phoenix 12v-50ah (2010) 

Aggregaat

Voltmeter

Amperemeter

Omvormer

Opmerkingen

Additional separate loader for bow screw: Victron blue power 12V-17A IP67 

APPARATUUR

Kompas

Plath 

Echolood

B&G 

Log

VDO 

Windset

B&G 

Marifoon

Raymarine ray240e (2013)  

Autopilot

Autohelm 6000 

GPS

via kaartplotter 

Kaartplotter

standard horizon CP180 

GAS EN WATER

Watertanks

Inhoud watertanks

Ca. 580 liter 

Watersysteem

Electrisch 

Warmwatersysteem

Boiler 

Douche binnen

Douche buiten

Toilet

Vuilwatertank

+, afsluiters defect liter 

Koelkast

Gasbun

Kooktoestel pitten

2-pits 

Kooktoestel brandstof

Gas 

Oven

Verwarming brandstof

N.v.t. 

Opmerkingen

Koelkast compressor vervangen 2015 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Preekstoel materiaal

R.v.s. 

Zeereling

R.v.s. 

Ankerlier

Electrisch 

Zwemplateau

Zwemtrap

R.v.s. 

Davits

Anker

Ankerketting

Reddingsvlot

Opmerkingen

40 meter ankerketting 

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Niet geregistreerd 

Gekeurd

Nee 

CONDITIEKEURING

Dit jacht is op 23-08-2016 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze uitgebreide conditiekeuring is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

CONCLUSIE CONDITIEKEURING
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat

Voldoende 

Staat van onderhoud

Matig 

Voor het opvragen van het keuringsrapport in PDF-formaat klik hier

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

Om persoonlijke redenen. Heeft niet met de boot te maken. 

Wat is het vaargebied?

Voor ons Middelandse zee varend vanuit Punta Ala, Italië (Toscana ter hoogte van Elba).
Door ons Markermeer, Ijsselmeer, Waddenzee, Noordzee 

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

Waarschijnlijk derde vanaf 2008. Voor ons: Duits gezin en twee Italiaanse vrienden.  

Is het schip schadevrij geweest?

Ja, afgezien van aanvaring door Belgisch motorjacht terwijl wij afgemeerd lagen in de binnen haven van Hoorn. Schade aan preekstoel die in zijn geheel is vervangen door origineel van HR-werf en uitgevoerd door Lengers te Muiden (ervaren met bewerken van roestvrij staal). 

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

Het is een cruisejacht, maar daarvoor een prima zeiler ook in een flinke zeegang. Reageerd goed op het roer. Bij zwaarder weer gereefd blijft het schip prima varen en goed op koers met minimale correcties. Snelheden waargenomen tot 8.7 knots. Ook het varen met stuurautomaat geeft veel vrijheid van handelen. 

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

Ja, uitgebreid, zowel onderhoud als vervanging van onderdelen. In te zien bij jachtmakelaar. 

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

Ja in de winter vooral ook in verband met gewenst onderhoud aan onderwaterschip. Eerst bij Flevo Marina - Lelystad, later bij Jachtservice Muiden, i.v.m. ligplaats bij de KNZ&RV te Muiden. 

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

Nefer, naamgeving niet verandert ( een beetje bijgelovig). Is van Egyptische oorsprong. Wordt geassocieerd met goedheid en schoonheid. Ook wel "good fortune' en jeugdig. 

Overige opmerkingen/bijzonderheden: