Print Deel dit jacht

Pilot 39 Rego


VRAAGPRIJS
€ 139500
BOUWJAAR
2004
AFMETINGEN
12 x 3.98 x 1.20
BOUWMATERIAAL
Staal
LIGPLAATS
Verkoophaven
Dit jacht is gekeurd; keuringskosten koper € 577.00
CE-B

Algemeen

Bouwjaar

2004 

Afmetingen

12m x 3.98m x 1.20m 

Bouwer casco

Rego lelystad 

Bouwnummer

NL-TEL04391H403 

Ontwerper

Willem nieland 

Spantvorm

Deep-v 

Bouwmateriaal

Staal 

Waterverplaatsing

Ca. 12 ton 

Ballast

Ca. kg 

Afbouw casco

Werf 

Betimmering

Teak 

Uitvoering dek

Staal/teak 

Materiaal kajuitopbouw

Staal 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

3 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 3.0 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.90 meter 

Stahoogte salon

Ca. 1.90 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. --- meter 

Materiaal ramen

Veiligheidsglas 

Besturing

Stuurwiel 

Opmerkingen

*steering wheel + wireless remote control *electric hatches in saloon *min headway app. 2.80 m., max. headway app. 3.80 m. *hull painted June 2016 *opbouw painted June 2016 *antifouling June 2016 

MOTOR

Merk en type

Steyer M0114K33

Bouwjaar

2004

Bouwnummer

40223149 

Vermogen

110 pk (81 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. 8 liter per uur 

Overbrenging

Keerkoppeling 

Koeling

Indirect 

Brandstoftanks

Inhoud tanks

Ca. 2x500 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Temperatuurmeter

Draaiuren

Ca. 960 uur 

Schroef

Vaste schroef 

Boegschroef

Electrisch 

Boegschroef merk

Vetus 

ELECTRA

Accu's

4x victron 

Spanning

12 volt 

Walstroom

220 volt 

Acculader

Victron multiplus compact 48/160 

Aggregaat

Voltmeter

Amperemeter

Omvormer

Victron 

Opmerkingen

Vetus Battery Watch BW3 Victron Battery monitor BMV-501  

APPARATUUR

Kompas

Simrad rc36 

Echolood

Navman 

Log

Navman + garmin gsd20 

Marifoon

Raymarine (zonder atis) 

Radio

Pioneer 

Cd-speler

Pioneer 

Zelfstuurinrichting

Simrad 

Autopilot

Simrad ap16 autopilot 

Roerstandaanwijzer

Simrad ap16 

GPS

Garmin 2006/2010 

Kaartplotter

Garmin 

Opmerkingen

Autopilot gekoppeld aan navigatie, waardoor volledig automatische besturing. 

GAS EN WATER

Watertanks

Inhoud watertanks

Ca. 500 liter 

Watersysteem

Electrisch 

Warmwatersysteem

Boiler 

Douche binnen

Douche buiten

Toilet

Vuilwatertank

+, 250 liter 

Koelkast

Vrieskist

Gasbun

Kooktoestel pitten

3-pits 

Kooktoestel brandstof

Gas 

Oven

Magnetron

Verwarming

Webasto 

Verwarming brandstof

Diesel 

Opmerkingen

*second fridge in saloon *second freezer *microwave *boiler motor & electric 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Preekstoel materiaal

R.v.s. 

Zeereling

R.v.s. 

Ankerlier

Electrisch 

Zwemplateau

Zwemtrap

R.v.s. 

Davits

Anker

Ankerketting

Opmerkingen

*CE-B *Bimini (2015)  

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Ja, b-schip 

Opmerking

Overdrachtskosten koper 

Gekeurd

Ja 

CONDITIEKEURING

Dit jacht is op 08-09-2016 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze uitgebreide conditiekeuring is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

CONCLUSIE CONDITIEKEURING
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat

Goed 

Staat van onderhoud

Ruim voldoende 

Voor het opvragen van het keuringsrapport in PDF-formaat klik hier

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

Wij, ons gezin , (2 dochters) verkopen de Pilot 39 omdat we er veel te weinig gebruik van maken. De afgelopen 2 jaar zijn onze dochters heel actief in het wedstrijdzeilen. Vanaf maart tot en met oktober zijn we nagenoeg elk weekend weg in Nederland of het buitenland en gebruiken de Pilot 39 niet waarvoor deze is bedoeld. Varen!  

Wat is het vaargebied?

Het vaargebied is in Nederland. Veel in Friesland en ook op de Waddenzee zoals Texel, Terschelling en Vlieland. De binnenwateren hebben we ook bevaren richting Zeeland.  

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

Vanaf april 2009 zijn wij de 2e eigenaar van de boot. De 1e eigenaar is een Duitse meneer geweest die het schip heeft gekocht (2004) en het heeft laten besturen door een schipper. Toen de schipper overleed kwam het schip te koop. In de 1e jaren is de boot weinig gebuikt.  

Is het schip schadevrij geweest?

Op Ameland heeft een zeilschip onze boot geramd bij het aanleggen bij enorme wind. Met als gevolg en deuk in de rand van de boot. Deze is nu niet meer zichtbaar.  

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

De boot is fantastisch. De boot ligt fijn en stabiel in het water en zelfs met windkracht 5 gaat hij mooi over het IJsselmeer. De boot steekt 1.20 diep zodat je op heel veel plaatsen kan komen. Ik vond het de eerste keer geweldig dat we tijdens het varen ook konden douchen een hele mooie luxe.  

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

Ja!  

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

In de zomermaanden ligt de boot in de haven en in de winter op de wal  

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

Pilot 39 (geen bijzonderheden)  

Overige opmerkingen/bijzonderheden:

Je kan met 6 personen slapen op de boot. Een main bedroom, 2 persoonskamer onder de bank en het is mogelijk om een 2 persoonbed te maken in de salon.
De open kuip met tent is heel fijn in het gebruik met voldoende zitplaatsen. (kussens zijn aanwezig) De boot heeft ook een hele ruime opslagruimte waar met gemak 3 vouwfietsen en andere zaken in passen. Het motorruim is heel ruim. Deze gebruikte wij ook als opslag voor proviand voor de vakantie als we 4 weken van huis gaan.