Print Deel dit jacht

Hallberg Rassy 31 Monsun


VRAAGPRIJS
€ 32500
BOUWJAAR
1976
AFMETINGEN
9.36 x 2.87 x 1.40
BOUWMATERIAAL
Polyester
LIGPLAATS
Verkoophaven
Dit jacht is ANWB-gekeurd; keuringskosten koper € 507.00

Algemeen

Bouwjaar

1976 

Afmetingen

9.36m x 2.87m x 1.40m 

Bouwer casco

Hallberg rassy 

Bouwnummer

244 

Ontwerper

Olle enderlein 

Spantvorm

S-spant 

Kielsoort

Langkiel 

Bouwmateriaal

Polyester 

Waterverplaatsing

Ca. 4.2 ton 

Ballast

Ca. 1900 kg 

Afbouw casco

Werf 

Betimmering

Mahonie 

Uitvoering dek

Polyester 

Materiaal kajuitopbouw

Polyester 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

2 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 13.5 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.80 meter 

Stahoogte salon

Ca. 1.80 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. --- meter 

Materiaal ramen

Veiligheidsglas 

Besturing

Helmstok 

MOTOR

Merk en type

Volvo Penta

Bouwjaar

1976

Bouwnummer

31397 

Vermogen

25 pk (18 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. 2 liter per uur 

Overbrenging

Keerkoppeling 

Koeling

Direct 

Brandstoftanks

Inhoud tanks

Ca. 120 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Temperatuurmeter

Draaiuren

Ca. 920 uur 

Schroef

Vaste schroef 

Boegschroef

Electrisch 

Boegschroef merk

QL (2004) 

Opmerkingen

Motorrevisie Volvo Penta en keerkoppeling winter 2008/2009. Motorsteunen in 2012 vervangen. Originele 2 blads schroef gemonteerd, extra 3 blads schroef meegeleverd. 

TUIGAGE

Tuigage type

Sloep 

Materiaal rondhouten

Aluminium 

Materiaal beslag

R.v.s. 

Materiaal verstaging

R.v.s. 

Materiaal zeilen

Dacron 

Kleur zeilen

Wit 

Grootzeil

Merk: Hagoort Offshore Performance (volledig doorgelat)Jaar: 2013Rolgrootzeil 

Overige zeilen

Merk: Hagoort Offshore Performance (incl UV bescherming)Jaar: 2013Genua 

Reefinstallatie

Rolreef 

Spinnakerboom

Dekzeilen

Kuiptent, zeilhuik 

Lieren

2x 

ELECTRA

Accu's

1x start, 1x service 1xthruster 

Spanning

12 volt 

Walstroom

220 volt 

Acculader

+ (2) 

Aggregaat

Voltmeter

Amperemeter

Omvormer

APPARATUUR

Kompas

Sestral 

Echolood

Autohelm bidata 

Log

Autohelm bidata 

Windset

Tacktick nm100 

Marifoon

Standard horizon gx2100 (2x) i  

Autopilot

Autohelm st1000 

GPS

Via kaartplotter 

Kaartplotter

Standard horizon cp300 

AIS

Marifoon bevat ais ontvanger met weergave op display, of event 

GAS EN WATER

Watertanks

Kunststof 

Inhoud watertanks

Ca. 160 liter 

Watersysteem

Electrisch 

Warmwatersysteem

Douche binnen

Toilet

Vuilwatertank

+, - liter 

Koelkast

Gasbun

Kooktoestel pitten

2-pits 

Kooktoestel brandstof

Spiritus 

Oven

Opmerkingen

Kleine vuilwater (toilet) tank van RVS zit ingebouwd in het kastje boven toilet, en heeft geen dek-afzuiging. Wordt geleegd via de toilet afvoer. 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Preekstoel materiaal

R.v.s. 

Zeereling

R.v.s. 

Ankerlier

Zwemplateau

Zwemtrap

Anker

Ankerketting

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Niet geregistreerd 

Anwb-gekeurd

Ja 

ANWB CONDITIEKEURING

Dit jacht is op 19-05-2015 door een Expert Pleziervaartuigen van de ANWB gekeurd. Bij deze uitgebreide conditiekeuring is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

CONCLUSIE CONDITIEKEURING
De door de ANWB uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat

Ruim voldoende 

Staat van onderhoud

Ruim voldoende 

Voor het opvragen van het keuringsrapport in PDF-formaat klik hier

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

Na vele jaren zeilen richten wij nu ons op andere hobbies, en mogelijk dat wij in de toekomst overstappen naar een motorboot. 

Wat is het vaargebied geweest?

IJsselmeer, Waddenzee, Noordzee, Oostzee 

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

Wij zijn eigenaar sinds 28 Augustus 2009, daarvoor was het schip eigendom van mijn ouders zij waren eigenaar sinds 24 April 2000. Het schip is door een jachtmakelaar in 1999 geïmporteerd uit Zweden, we hebben nog een oude print van die advertentie waarin staat dat het schip van de eerste eigenaar was. Dus dan ben ik de derde eigenaar. 

Is het schip schadevrij geweest?

Voor zover bekend: Ja 

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

Solide wereld cruiser, diverse van deze schepen van dit model zijn al rond de wereld geweest. Wij hebben zelf op de Noordzee en Oostzee bijzondere stormen mee gemaakt en het schip kan dit met alle gemak hebben.

In normaal weer zeilt ze voortreffelijk, met de Nieuwe (2013) Hagoort zeilen kan ze goed meekomen met nieuwere schepen. Wanneer het hard gaat waaien (6bft of harder) komt dit schip echt in haar element, en dan zie je de lichtere tourschepen al reven of de haven in duiken. 

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

Ja 

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

Ja 

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

Aquarius, Deze naam heb ik in 2000 bedacht toen mijn ouders het schip kochten, en is er altijd op gebleven. 

Overige opmerkingen/bijzonderheden:

Het interieur is uniek: Ik heb een bevriend scheepstimmerman deurtjes laten maken voor alle (standaard) openingen onder de banken en de kast in de toiletruimte. Dit van dezelfde mahonie soort, kleur, en grootte als de rest van het schip. Het ziet er dus uit alsof dit bij de bouw al origineel zo was. En zorgt er voor dat spullen op ruwe zee ook in die kastjes blijven. Verder zijn de voorste luikjes en deuren geventileerd door de louvre panelen. Wel zo prettig voor bed, en eventueel natte zeilpakken in de hangkast.

Daarnaast is er een schitterende unieke handgemaakte buitentafel bij.

Dit schip is internationaal bekend onder veel andere Monsun eigenaren, en er zijn zelfs andere eigenaren uit Zweden naar Nederland gevlogen om het interieur te komen bekijken.

De foto's zeggen meer dan duizend woorden.