Print Deel dit jacht

Etap 35I


VRAAGPRIJS
Sold to Hongarije
BOUWJAAR
1992
AFMETINGEN
10.62 x 3.51 x 1.55
BOUWMATERIAAL
Polyester
LIGPLAATS
Verkoophaven
New Mainsail! (2017)

Algemeen

Bouwjaar

1992 

Afmetingen

10.62m x 3.51m x 1.55m 

Bouwer casco

Etap yachting 

Bouwnummer

019 

Ontwerper

Harle & mortain 

Spantvorm

Rondspant 

Kielsoort

Vinkiel 

Bouwmateriaal

Polyester 

Waterverplaatsing

Ca. 5.2 ton 

Ballast

Ca. 1740 kg 

Afbouw casco

Werf 

Betimmering

Eiken/oak 

Uitvoering dek

Polyester/anti-slip 

Materiaal kajuitopbouw

Polyester 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

3 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 15.5 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.80 meter 

Stahoogte salon

Ca. 1.90 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. 1.80 meter 

Materiaal ramen

Perspex 

Besturing

Stuurwiel 

MOTOR

Merk en type

Volvo Penta

Bouwjaar

1992

Bouwnummer

53467 

Vermogen

28 pk (21 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. liter per uur 

Overbrenging

Saildrive 

Manchet saildrive

Ca. 2011 jaar 

Koeling

Indirect 

Brandstoftanks

Inhoud tanks

Ca. 100 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Alarm 

Draaiuren

Ca. 1050 uur 

Schroef

Vaste schroef 

Boegschroef

TUIGAGE

Tuigage type

7/8 

Materiaal rondhouten

Aluminium 

Materiaal beslag

R.v.s. 

Materiaal verstaging

R.v.s. 

Materiaal zeilen

Dacron 

Kleur zeilen

Wit 

Grootzeil

Merk: Schokker VolendamJaar: 2017New mainsail 

Overige zeilen

Merk: Schokker VolendamJaar: 2006Rolgenua 

Reefinstallatie

Rolreef 

Spinnakerboom

Dekzeilen

Sprayhood, zeilhuik, rolfokhoes, stuurwielhoes 

Lieren

Lewmar 4x 

ELECTRA

Accu's

2x (startaccu 2016) 

Spanning

12 volt 

Walstroom

220 volt 

Acculader

Philippi 

Aggregaat

Voltmeter

Amperemeter

APPARATUUR

Kompas

C-plath merkur 

Echolood

Autohelm st50 

Log

Autohelm st50 defect? 

Windset

Autohelm st50  

Marifoon

Shipmate rs8300  

Radio

Blaupunkt radio/cassette 

Autopilot

Autohelm st4000+ 

Radar

Simrad anritsu 

Weerfax

Ms electronics ms32tp 

Kaartplotter

Lawrance hds (2013) 

GAS EN WATER

Watertanks

Inhoud watertanks

Ca. 260 liter 

Watersysteem

Electrisch 

Warmwatersysteem

Boiler 

Douche binnen

Douche buiten

Toilet

Vuilwatertank;

Koelkast

Gasbun

Kooktoestel pitten

3-pits 

Kooktoestel brandstof

Gas 

Oven

Verwarming

Ardic 

Verwarming brandstof

Diesel 

Opmerkingen

Toilet (2012) 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Preekstoel materiaal

R.v.s. 

Zeereling

R.v.s. 

Ankerlier

Handmatig 

Zwemplateau

Geintegreerd 

Zwemtrap

Ankerketting

Reddingsvlot

Opmerkingen

Kuiptafel 

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Niet geregistreerd 

Gekeurd

Nee 

CONDITIEKEURING

Dit jacht is op 08-03-2016 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze uitgebreide conditiekeuring is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

CONCLUSIE CONDITIEKEURING
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat

Voldoende 

Staat van onderhoud

Voldoende 

Voor het opvragen van het keuringsrapport in PDF-formaat klik hier

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

We wonen in Scheveningen, op loopafstand van de haven en wilden vanuit Scheveningen op zee gaan zeilen. Daarom hebben we in 2011 onze Etap gekocht, een betrouwbaar schip en een vlotte zeiler. En mede door de sandwich constructie van de romp is de boot erg comfortabel: de boot is daardoor goed geisoleerd, extra stijf en stiller dan gebruikelijk.
In 2013 kregen we eindelijk een plekje toegewezen in de haven. Het zeegat uit! Het zeilen op zee bleek voor mijn vrouw echter nogal een uitdaging. Ze ging wat minder vaak mee dan dan verwacht. En zeilen in je uppie is wel leuk (er zijn mensen die niet anders willen!), maar onze bedoeling was plezier voor twee. Aan de boot lag het niet, maar de hele bemanning moet het naar de zin hebben. Daarom gaan we samen weer terug naar 'klein' water, met een kleinere boot, vooral voor dagtochtjes.  

Wat is het vaargebied?

Het vaargebied was aanvankelijk Markermeer en IJsselmeer, en later werd het de Noordzee, maar daar hebben we dus minder intensief gevaren dan ik had verwacht. 

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

We zijn de derde eigenaar van de Tina Mare. 

Is het schip schadevrij geweest?

Ja, het schip is schadevrij. 

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

De Etap is een vlotte zeiler en heeft een prettige zeegang. De boot is makkelijk solo te zeilen. De bijzondere Etap huik met met lasy jack, die vastzit aan het grootzeil en dus tijdens het zeilen tegen het grootzeil aangekleefd blijft zitten vind ik een onding. Ik heb het grootzeil bevrijd van deze onnodige ballast en gebruik sindsdien een gewone huik. Dat zeilt beter en is in mijn ogen praktischer.  

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

We hebben in de periode dat wij de boot in ons bezit hebben niet veel aan de boot hoeven doen. We hebben de manchet van de saildrive laten vervangen, er is een nieuw toilet ingegaan en ik heb een kaartplotter laten installeren.
Verder alleen het jaarlijkse winterbeurtje voor de motor. 

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

In 2013 heeft het schip op de wal gestaan. Het schip gaat nu weer de wal op om de romp te reinigen en hem in de anti fouling te zetten.  

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

De naam van de boot is Tina Mare. Deze naam heeft ongetwijfeld betekenis voor de eerste of tweede eigenaar van de boot, maar voor ons is het gewoon de naam van de boot. Het is goed gebruik om de de naam van een boot niet te wijzigen en dat komt goed uit. Ik ben niet zo creatief in dit soort zaken. 

Overige opmerkingen/bijzonderheden:

Voor mij is het vooral een fijne, goedgebouwde boot, met prettige zeileigenschappen, waarmee je met plezier de zee op kan. Mijn vrouw heeft vooral waardering voor het lichte interieur, de keurige afwerking en het grote panoramische raam in de kajuit.