Print Deel dit jacht

Bavaria 32 Cruiser


VRAAGPRIJS
Sold to Holland
BOUWJAAR
2011
AFMETINGEN
9.99 x 3.42 x 1.50
BOUWMATERIAAL
Polyester
LIGPLAATS
Verkoophaven
Dit jacht is gekeurd; keuringskosten koper € 507.00
Full options!

Algemeen

Bouwjaar

2011 

Afmetingen

9.99m x 3.42m x 1.50m 

Bouwer casco

Bavaria yachtbau 

Bouwnummer

DE-BAVY32H5D111 

Ontwerper

Farr yacht design 

Spantvorm

Rondspant 

Kielsoort

Bulbkiel 

Bouwmateriaal

Polyester 

Waterverplaatsing

Ca. 5.2 ton 

Ballast

Ca. 1300 kg 

Afbouw casco

Werf 

Betimmering

Licht eiken/teakline vloer 

Uitvoering dek

Polyester 

Materiaal kajuitopbouw

Polyester 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

3 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 14.5 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.80 meter 

Stahoogte salon

Ca. 1.90 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. 1.90 meter 

Materiaal ramen

Perspex 

Besturing

Stuurwiel 

Opmerkingen

Latten bodems in voor en achterhut 

MOTOR

Merk en type

Volvo Penta D1-20

Bouwjaar

2011

Bouwnummer

5102364671U 

Vermogen

18 pk (13 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. 1.5 liter per uur 

Overbrenging

Saildrive 

Manchet saildrive

Ca. 2011 jaar 

Koeling

Indirect 

Brandstoftanks

Kunststof 

Inhoud tanks

Ca. 150 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Temperatuurmeter

Draaiuren

Ca. 900 uur 

Schroef

Vaste schroef 

Boegschroef

Electrisch 

Boegschroef merk

60 kgf incl. accu 80 ah 

TUIGAGE

Tuigage type

Sloep 

Materiaal rondhouten

Aluminium 

Materiaal beslag

R.v.s. 

Materiaal verstaging

R.v.s. 

Materiaal zeilen

Dacron 

Kleur zeilen

Wit 

Grootzeil

Merk: Elvström 26m²Jaar: 2011Rolgrootzeil 

Overige zeilen

Merk: Elvström 24m²Jaar: 2011Rolfok + uv strook 

Reefinstallatie

Rolreef 

Spinnakerboom

Dekzeilen

Sprayhood, rolfokhoes 

Lieren

4x 

Opmerkingen

Haventent 

ELECTRA

Accu's

2x 150 ah gmc service 1 x 100 ah start 

Spanning

12 volt 

Walstroom

220 volt 

Acculader

45 AH 

Aggregaat

Voltmeter

Amperemeter

Omvormer

APPARATUUR

Kompas

Echolood

Garmin gmi 10 

Log

Garmin gmi 10 

Windset

Garmin gmi 10 

Marifoon

Garmin 100i  

Autopilot

Garmin ghp 12 

Radar

Garmin gmr 18 hd 

Kaartplotter

Garmin 4008 

AIS

Garmin 600 klasse b  

GAS EN WATER

Watertanks

Kunststof 

Inhoud watertanks

Ca. 150 liter 

Watersysteem

Electrisch 

Warmwatersysteem

Boiler 

Douche binnen

Douche buiten

Toilet

Vuilwatertank

+, 60 liter 

Koelkast

Gasbun

Kooktoestel pitten

2-pits 

Kooktoestel brandstof

Gas 

Oven

Verwarming

Webasto evo  

Verwarming brandstof

Diesel 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Preekstoel materiaal

R.v.s. 

Zeereling

R.v.s. 

Ankerlier

Electrisch 

Zwemplateau

Zwemtrap

Anker

Ankerketting

Opmerkingen

Delta anker + 50 M ketting 

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Niet geregistreerd 

Gekeurd

Ja 

CONDITIEKEURING

Dit jacht is op 02-09-2016 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze uitgebreide conditiekeuring is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

CONCLUSIE CONDITIEKEURING
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat

Goed 

Staat van onderhoud

Goed 

Voor het opvragen van het keuringsrapport in PDF-formaat klik hier

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

Omdat het voor mij fysiek niet meer mogelijk is om op zee solo zeiltochten te doen. 

Wat is het vaargebied?

Markermeer, IJsselmeer, Waddengebied, België, Frankrijk tot aan Cherbourg, Engeland west- en oostkust, Schotland tot en met Calledonisch kanaal, Noord Ierland, Ierland, Duitse waddengebied, Denemarken incl. de Oostzee. 

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

1e eigenaar vanaf juni 2011 en het schip is niet in de verhuur geweest. 

Is het schip schadevrij geweest?

Er zijn 2 schades geweest, een verbogen preekstoel en aan het dekbeslag anker geleidesteun.
Beide schades zijn door Flevo Marina uit Lelystad gerepareerd in 2015.
Kopie facturen zitten in het dossier.  

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

Het schip zeilt heel makkelijk, comfortabel en is ingericht voor solozeilen 

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

Elk jaar is er onderhoud aan de motor uitgevoerd en is gelijk winterklaar gemaakt.
De zeilen zijn in de winterperiode van het schip gehaald en thuis droog opgeborgen.
Kopie facturen zitten in het dossier. 

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

Nee, alleen 2x voor onderhoud aan het onderwaterschip in mei 2013 en 2015 gedurende 2 weken.
Kopie facturen zitten in het dossier. 

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

Oban, dit is de naam van mijn speciale malt whisky. In 2014 ben ik tijdens mijn rondje Engeland naar het stadje aan de westkust van Schotland gezeild. 

Overige opmerkingen/bijzonderheden:

Ik neem met de nodige weemoed afscheid van mijn schip.
Als secretaris van de Bavaria Zeilclub zou ik het zeer waarderen als de nieuwe eigenaar ook lid wordt van de grootste (950 leden) en leukste zeilclub van Nederland.