Print Externe link Deel dit jacht Bezichtiging aanvragen

Explorer Aluminium 46


VRAAGPRIJS
€ 498000
BOUWJAAR
2011
AFMETINGEN
14 x 4.00 x 1.35/2.40
BOUWMATERIAAL
Aluminium
LIGPLAATS
Groningen
Keuringskosten koper: € 653.00
Unique strong sailing yacht for waters in the north and south. Delivered by the owner all over the world!

LOCATIE

Algemeen

Bouwjaar

2011 

Afmetingen

14m x 4.00m x 1.35/2.40m 

Bouwer casco

Koopmans kasko's sneek 

Bouwnummer

9298 

Ontwerper

Willem nieland 

Spantvorm

Rondspant 

Kielsoort

Elektrisch hydraulische hefkiel  

Bouwmateriaal

Aluminium 

Waterverplaatsing

Ca. 17 ton 

Ballast

Ca. 3 ton bulb; 1 ton br kg 

Afbouw casco

Werf 

Betimmering

Teak 

Uitvoering dek

Aluminium 

Materiaal kajuitopbouw

Aluminium 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

4 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 20.0 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.95 meter 

Stahoogte salon

Ca. 1.95 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. 1.65 meter 

Materiaal ramen

Veiligheidsglas 

Besturing

Stuurwiel 

Opmerkingen

*aanvang bouw 2008 te water 2011 *6 cm isolatie (industriefoam) *ramen salon zijn Lloyds genormeerde dubbele beglazing *zware/sterke bouwwijze; berghout (wales bend) binnenkant, stringer *geen CE  

MOTOR

Merk en type

2x Volvo Penta D2-75S

Bouwjaar

08/10

Bouwnummer

SB-869648/51039044239U & BB-8696 

Vermogen

2x75 pk (1 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. 3 tot 8 per stuk liter per uur 

Overbrenging

Saildrive 

Manchet saildrive

Ca. 2016 jaar 

Koeling

Indirect 

Brandstoftanks

Inhoud tanks

Ca. 1200 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Alarm 

Temperatuurmeter

Alarm 

Draaiuren

Ca. 2.900 uur 

Schroef

Klapschroef 

Opmerkingen

*bouwjaar motor SB 2010 *klapschroef; 4-blads Volvo Penta *grote tank diesel 1.000 liter *reserve tank diesel 200 liter 

TUIGAGE

Tuigage type

Explorer: 2 x 14 meter mast 

Materiaal rondhouten

Aluminium 

Materiaal beslag

R.v.s. 

Materiaal verstaging

R.v.s. 

Materiaal zeilen

Dacron 

Kleur zeilen

Wit 

Grootzeil

Merk: de Vries Sails, MakkumJaar: 2011Doorgelat grootzeil 

Merk: de Vries Sails, MakkumJaar: 20112e doorgelat grootzeil 

Overige zeilen

Merk: de Vries Sails, MakkumJaar: 2011Genua 

Merk: de Vries Sails, MakkumJaar: 2011High aspect 

Reefinstallatie

Rolreef, grootzeilen conventioneel 

Spinnakerboom

Dekzeilen

Zeilhuik, bimini 

Lieren

Andersen 2s 

Opmerkingen

*centrale lier = elektrisch 

ELECTRA

Accu's

1.500 ah 2 volts gel  

Spanning

12 volt 

Walstroom

220 volt 

Acculader

Mastervolt combi 

Aggregaat

Voltmeter

Amperemeter

Omvormer

Opmerkingen

*Mastervolt MICC (Master Inverter Charger Control) 

APPARATUUR

Kompas

Cassens & plath 

Echolood

Fishfinder raymarine 

Log

Raymarine 

Windset

Raymarine 

Marifoon

Raymarine 

Radio

Sony cdx-gbt24 4 x 45 w 

Cd-speler

Sony cdx-gbt24 4 x 45 w 

Autopilot

Raymarine 

Radar

Raymarine digital 

Roerstandaanwijzer

Raymarine 

GPS

Raymarine 

Weerfax

Furuno navtex nx300 

Kaartplotter

Raymarine e90-w 

AIS

Vespermarine watchmate 

Hf transciever

ICOM IC-7200 

Modem

Practor p4 dragon 

Computer

Opmerkingen

*Stuurmotor Jefa + reserve *Raymarine pilot reserve *Epirb  

GAS EN WATER

Watertanks

Inhoud watertanks

Ca. 700 liter 

Watersysteem

Electrisch 

Warmwatersysteem

Boiler 

Douche binnen

Toilet

Vuilwatertank

+, 60 liter 

Koelkast

Gasbun

Kooktoestel pitten

4-pits 

Kooktoestel brandstof

Gas 

Oven

Magnetron

Verwarming

Verwarming brandstof

Diesel 

Opmerkingen

*Watermaker *Miele combi oven/magnetron/grill *twee verwarmingssystemen; Webasto 5500 lucht Heatpol + CV radiatoren 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Preekstoel materiaal

R.v.s. 

Zeereling

R.v.s. 

Ankerlier

Electrisch 

Zwemplateau

Zwemtrap

Bijboot

Merk: Zodiac FastrollerJaar: 2009Aanwezig 

Buitenboordmotor;

Mercury 6 pk 

Anker

Ankerketting

Reddingsvlot

Reddingsvlot gekeurd

Opmerkingen

*keuring reddingsvolt 2016 *ankerlier elektrisch Lewmar V4 *ketting 13mm; 75 meter 

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Ja, z-schip 

Opmerking

Overdrachtskosten koper 

Gekeurd

Ja 

CONDITIEKEURING

Dit jacht is op 05-12-2016 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze uitgebreide conditiekeuring is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

CONCLUSIE CONDITIEKEURING
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat

Goed 

Staat van onderhoud

Goed 

Voor het opvragen van het keuringsrapport in PDF-formaat klik hier

LOCATIE

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

Mijn zeilersdroom om naar Antarctica, Japan en de Noordwest Passsage te zeilen, is gerealiseerd. Nu met pensioen en geen oceaanreizen meer. 

Wat is het vaargebied?

2011: Rusland(St-Petersburg)
2012: Polen, Denemarken (Kopenhagen) Noordzee
2013: Engeland, Frankrijk, Portugal, Brazilë, Uruguay,Argentinië, Chili
2014: Antarctica, Chili, Grote Oceaan, Australië, PNG, Indonesië, Filipijnen
2015: Japan, Alaska, Noordwest Passage, Groenland, IJsland, Faeröer Eilanden, Schotland,Helgoland, Nederland (Groningen)
2016: refit 

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

1e 

Is het schip schadevrij geweest?

masten + staand want: na een mini cycloon een zaling afgebroken. Op Tahiti in 2014 hersteld en versterkt + nieuw staand want en boomvang. Giek hersteld.
Marina op de Filipijnen heeft het schip in 2015 onder de hefkiel opgetild, waardoor schade is ontstaan; hydrauliek gereviseerd in 2016 

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

Het schip heeft een hoog vrijboord, waardoor de veiligheid op zee geborgd is. Door de scherpe boeg en beide motoren, kan tot windkracht 7 zo nodig recht in de wind en golven gevaren worden. De tuigage biedt mogelijkheid tot eindeloos trimmen, waardoor optimale zeileigenschappen voor lange (oceaan)tochten.
De ijs-versterking/isolatie maakt varen in de Arctic/tropen comfortabel. 

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

Varen in de Arctic vereist een optimaal uitgerust schip. 

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

Hurricane seizoen 2014/2015 Filipijnen 

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

Necton: de Griekse verzamelnaam voor alle beesten in de zee, die uit zichzelf kunnen voortbewegen 

Overige opmerkingen/bijzonderheden:

De reis is in boekvorm uitgegeven door de Alk & Heijnen watersport in de reeks wereldzeilers bilbliotheek onder ISBN nummer: 978 90 5961 130 6 met de titel:
Antarctica, Japan en de Noordwest Passage

Foto's en beschrijvingen: www.necton.nl