Print Deel dit jacht

Dufour 30 Classic


VRAAGPRIJS
€ 25000
BOUWJAAR
1999
AFMETINGEN
9.15 x 3.00 x 1.42
BOUWMATERIAAL
Polyester
LIGPLAATS
Verkoophaven
Dit jacht is gekeurd; keuringskosten koper € 507.00

Algemeen

Bouwjaar

1999 

Afmetingen

9.15m x 3.00m x 1.42m 

Bouwer casco

Dufour 

Ontwerper

J & j design 

Spantvorm

Rondspant 

Kielsoort

Bulbkiel 

Bouwmateriaal

Polyester 

Waterverplaatsing

Ca. 3.1 ton 

Ballast

Ca. 1000 kg 

Afbouw casco

Werf 

Betimmering

Mahonie 

Uitvoering dek

Polyester 

Materiaal kajuitopbouw

Polyester 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

3 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 13.0 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.70 meter 

Stahoogte salon

Ca. 1.75 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. 1.70 meter 

Materiaal ramen

Perspex 

Besturing

Helmstok 

MOTOR

Merk en type

Volvo Penta MD2020

Bouwjaar

1999

Bouwnummer

5102319346 

Vermogen

19 pk (14 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. 2 liter per uur 

Overbrenging

Saildrive 

Manchet saildrive

Ca. 2009 jaar 

Koeling

Indirect 

Brandstoftanks

Inhoud tanks

Ca. 80 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Temperatuurmeter

Schroef

Vaste schroef 

Boegschroef

Hekschroef

TUIGAGE

Tuigage type

Sloep 

Materiaal rondhouten

Aluminium 

Materiaal beslag

R.v.s. 

Materiaal verstaging

R.v.s. 

Materiaal zeilen

Dacron 

Kleur zeilen

Wit 

Grootzeil

Merk: De VriesJaar: 2009Conventioneel grootzeil 

Overige zeilen

Merk: De VriesJaar: 2009Genua 

Lichtweer zeilen

Merk: De VriesJaar: 2000Genaker  

Reefinstallatie

Bindrif 

Spinnakerboom

Dekzeilen

Sprayhood, kuiptent, zeilhuik, rolfokhoes 

Lieren

2x lewmar 

Opmerkingen

Rigging new 2010/2011. Cockpitcover 2011 

ELECTRA

Accu's

2x 

Spanning

12 volt 

Walstroom

220 volt 

Acculader

+ victron druppellader 

Aggregaat

Voltmeter

Amperemeter

Omvormer

APPARATUUR

Kompas

Echolood

Autohelm 

Log

Autohelm 

Windset

Advansea 

Marifoon

 

Radio

Cd speler 

Autopilot

Autohelm + remote control 

Kaartplotter

Standard horizon 

GAS EN WATER

Watertanks

Inhoud watertanks

Ca. 160 liter 

Watersysteem

Electrisch 

Warmwatersysteem

Douche binnen

Douche buiten

Toilet

Vuilwatertank

+, - liter 

Koelkast

Gasbun

Kooktoestel pitten

2-pits 

Kooktoestel brandstof

Gas 

Oven

Verwarming

Webasto 

Verwarming brandstof

Diesel 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Preekstoel materiaal

R.v.s. 

Zeereling

R.v.s. 

Ankerlier

Zwemplateau

Geintegreerd 

Zwemtrap

Anker

Ankerketting

Reddingsvlot

Reddingsvlot gekeurd

Opmerkingen

Reddingsvlot (in tas) gekeurd tot 2018. 

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Niet geregistreerd 

Gekeurd

Ja 

CONDITIEKEURING

Dit jacht is op 07-06-2017 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze uitgebreide conditiekeuring is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

CONCLUSIE CONDITIEKEURING
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat

Ruim voldoende 

Staat van onderhoud

Ruim voldoende 

Voor het opvragen van het keuringsrapport in PDF-formaat klik hier

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

De eigenaar wil meer tijd besteden aan kamperen en zijn auto. 

Wat is het vaargebied?

Veel op het IJsselmeer en de Wadden gevaren en zo nu en dan Den Helder naar IJmuiden gevaren. 

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

Ik heb het schip overgenomen van mijn broer, dus ik ben een soort tweede eigenaar. 

Is het schip schadevrij geweest?

Altijd schadevrij geweest. 

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

De bediening van het schip is licht vanwege de goede Lewmar lieren en het gebalanceerde roer. Het schip heeft vrij veel tuig naar mijn idee, wat fijn is bij licht weer. Bij wat meer wind een rifje leggen en dan blijft ze prima varen. 

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

Ja, er is aantoonbaar onderhoud gepleegd. Facturen zijn bij de makelaar.
O.a. vernieuwd:
In 2009 Genua en grootzeil vervangen door zeilen De Vries.
Manchet voor de sail-drive vervangen in 2009.
Nieuwe rolfok installatie en voorstag in 2010.
Overige stagen zijn in 2011 vervangen.

 

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

Iedere winter heeft het schip op de wal gestaan bij jachtservice Muiden. 

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

Het schip heet Geronimo. Dat is de naam van een indiaan. Het is ook de naam van een schip in de film Wind. Het indianen symbool op de romp komt uit die film. 

Overige opmerkingen/bijzonderheden:

Schip is klaar om mee weg te varen, zie ook het testrapport op deze site.