Print Deel dit jacht

Etap 30I


VRAAGPRIJS
€ 37500
BOUWJAAR
1998
AFMETINGEN
9.35 x 3.16 x 1.70
BOUWMATERIAAL
Polyester
LIGPLAATS
Verkoophaven
Dit jacht is gekeurd; keuringskosten koper € 507.00

Algemeen

Bouwjaar

1998 

Afmetingen

9.35m x 3.16m x 1.70m 

Bouwer casco

Etap malle (b) 

Bouwnummer

2/106 

Ontwerper

Mortain & mavrikios 

Spantvorm

Rondspant 

Kielsoort

Vinkiel 

Bouwmateriaal

Polyester 

Waterverplaatsing

Ca. 3500 ton 

Ballast

Ca. 1100 kg 

Afbouw casco

Werf 

Betimmering

Beuken 

Uitvoering dek

Polyester 

Materiaal kajuitopbouw

Polyester 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

2 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 14.0 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.50 meter 

Stahoogte salon

Ca. 1.85 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. 1.80 meter 

Materiaal ramen

Perspex 

Besturing

Helmstok 

Opmerkingen

*Voorpunt en achterkajuit Froli bedsysteem (schotels) *2 Campinggaz gasflessen  

MOTOR

Merk en type

Volvo Penta MD2020B BT

Bouwjaar

1998

Bouwnummer

5102316868 

Vermogen

19 pk (14 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. liter per uur 

Overbrenging

Saildrive 

Manchet saildrive

Ca. 2015 jaar 

Koeling

Indirect 

Brandstoftanks

R.v.s. 

Inhoud tanks

Ca. 50 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Alarm 

Temperatuurmeter

Alarm 

Schroef

Autoprop 

Boegschroef

Opmerkingen

Motor urenteller defect 

TUIGAGE

Tuigage type

7/8 

Materiaal rondhouten

Aluminium 

Materiaal beslag

R.v.s. 

Materiaal verstaging

R.v.s. 

Materiaal zeilen

Dacron 

Kleur zeilen

Wit 

Grootzeil

Merk: UK De VriesJaar: 1998Conventioneel grootzeil 

Overige zeilen

Merk: UK De VriesJaar: 1998Genua 

Merk: ElvstromJaar: 1998Keerfok (leuvers) 

Lichtweer zeilen

Merk: UK De VriesJaar: 1998Halfwinder 

Reefinstallatie

Bindrif 

Spinnakerboom

Dekzeilen

Sprayhood, zeilhuik, rolfokhoes 

Lieren

4x lewmar selftailing 

Opmerkingen

*Genua op furlex voorzien van UV strook *Optionele wegneembare grootschoot overloop 

ELECTRA

Accu's

1x start, 1x service (2016) 

Spanning

12 volt 

Walstroom

220 volt 

Acculader

Mastervolt chargemaster  

Aggregaat

Voltmeter

Amperemeter

Opmerkingen

*Binnen verlichting vervangen door LED 

APPARATUUR

Kompas

Plastimo 

Echolood

Autohelm st50 

Log

Autohelm st50 

Windset

Autohelm st50 

Marifoon

Sailor compact 2000 (zonder atis) 

Radio

Pioneer 

Cd-speler

Pioneer 

Autopilot

Raytheon st4000 

Radar

JRC 

GPS

Furuno 

Repeater

Autohelm st50 

TV

Akai 

Tv versterker op marifoon

EASYDVBT 

GAS EN WATER

Watertanks

Kunststof 

Inhoud watertanks

Ca. 130 liter 

Watersysteem

Electrisch 

Warmwatersysteem

Douche binnen

Douche buiten

Toilet

Vuilwatertank;

Koelkast

Gasbun

Kooktoestel pitten

2-pits 

Kooktoestel brandstof

Gas 

Oven

Verwarming

Webasto airtop 3500 

Verwarming brandstof

Diesel 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Preekstoel materiaal

R.v.s. 

Zeereling

R.v.s. 

Ankerlier

Electrisch 

Zwemplateau

Geintegreerd 

Zwemtrap

R.v.s. 

Anker

Ankerketting

Opmerkingen

*RVS ploeganker 

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Niet geregistreerd 

Gekeurd

Ja 

CONDITIEKEURING

Dit jacht is op 12-09-2017 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze uitgebreide conditiekeuring is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

CONCLUSIE CONDITIEKEURING
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat

Ruim voldoende 

Staat van onderhoud

Ruim voldoende 

Voor het opvragen van het keuringsrapport in PDF-formaat klik hier

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

Het schip wordt verkocht omdat de opgroeiende kinderen geen interesse hebben voor het zeilen en geen weekenden/vakanties weg willen met de boot. Hierdoor is het plezier bij de ouders ook groot en deels verdwenen. Het schip hoort te zeilen en daarmee mensen te vermaken in plaats van in de haven te liggen 

Wat is het vaargebied?

Het Markermeer en het IJsselmeer. 

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

Wij zijn de 2e eigenaar en hebben het schip in augustus 2010 aangeschaft bij de originele Etap dealer, nadat de 1e eigenaar haar had ingeruild tegen een grotere Etap. 

Is het schip schadevrij geweest?

Zover wij weten wel. 

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

Het schip is stabiel zowel op de motor als onder zeil. Zij vaart hoog aan de wind in vergelijking met andere schepen van gelijke afmetingen die wij onderweg tegenkomen. Het tuig is goed gebalanceerd. Bij 15 knopen wind is reven aante raden om de balans goed te houden. Het schip is eenvoudig single handed te zeilen, alle lijnen lopen naar de kuip.  

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

Het schip is onderhouden door een professioneel jachtservice bedrijf. Denk aan het winterklaar maken en de servicebeurten van de motor. Facturen voor het onderhoud zijn aanwezig en maken deel uit van de uitgebreide documentatie. 

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

Het schip heeft om het jaar op de wal gestaan in de winterperiode. 

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

Het schip hebben wij hernoemd bij aanschaf naar La Digue. Ons eerste zeilbootje had de naam Praslin, vernoemd naar een eiland van de Seychellen. Deze naam beviel ons zo goed dat wij bij ons tweede schip wederom bij een eilandnaam van de Seychellen zijn uitgekomen.  

Overige opmerkingen/bijzonderheden:

Doordat Etaps zijn voorzien van een binnen- en buitenschaal met daartussen schuim is de boot onzinkbaar. Een gerustellend gevoel als je aan het zeilen bent met kinderen aan boord. Daarnaast is er door de isolatie nauwelijks sprake van condens in de boot na een overnachting, wat wij zeer comfortabel vinden.