Bavaria 30 Cruiser

Afmetingen
9.45 x 3.29 x 1.85
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2005
Gekeurd
Nee
Vraagprijs
Sold to Germany

First owner!

Bavaria 30 Cruiser indelingstekening

ALGEMEEN

Bouwjaar
2005
Afmetingen
9.45m x 3.29m x 1.85m
Bouwer casco
Bavaria Yachtbau
Bouwnummer
DE-BAVG30C8C505
Ontwerper
J&J Design
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 4.4 ton
Ballast
Ca. 1100 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 15.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.80 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.85 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.80 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta MD2020
Bouwjaar
2006
Bouwnummer
5102338679
Vermogen
19 pk (14 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 2019 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
Kunststof
Inhoud tanks
Ca. 90 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
Alarm
Schroef
Klapschroef
Boegschroef
-
Opmerkingen
De eerste motor van 2005 is na levering door de fabriek in 2006 vervangen
*klapschroef (2019) de schroefas en alle keringen vervangen en nieuwe olie
nieuwe digitale urenteller is besteld

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Conventioneel grootzeil Elvstrom 2009
Overige zeilen
Genua Elvstrom 2005
Reefinstallatie
-
Spinnakerboom
-
Dekzeilen
Sprayhood, kuiptent, zeilhuik, rolfokhoes
Opmerkingen
*sprayhood, kuiptent, zeilhuik, rolfokhoes (2019)

ELECTRA

Accu's
Start en service
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Standaard
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
-

APPARATUUR

Kompas
+
Echolood
Raymarine
Log
Raymarine
Windset
Raymarine
Marifoon
NAVMAN
CD-speler
Pioneer
Autopilot
Raymarine
Radar
Raymarine
Kaartplotter
Raymarine C70
Opmerkingen
Navionics Compact Flash kaart 2019 Nederland
complete C70 in reserve

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 140 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche buiten
1
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 30 liter
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto 3.5 kW
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
Koelkast in 2019 gecontroleerd
gas installatie in 2019 afgeperst, slang 2018

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
-
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
+
Opmerkingen
Ankerketting met voorloop ankerlijn

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
ja, B-schip
Gekeurd
Nee

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Na 15 jaar met het gezin over het water te hebben gezeild van Denemarken tot Engelse zuidkust en Frankrijk is het nu tijd om de stap te zetten naar een groter schip om onze droom van een wereldreis te gaan realiseren. Daarom verkoop ik met pijn in mijn hart, mijn dierbare schip aan een nieuwe eigenaar.
Die hopelijk net zoveel ontspanning er aan beleefd als wij gedaan hebben.
Wat is het vaargebied?
Na eerst Markermeer en IJsselmeer te hebben ontdekt, kwamen al snel de waddeneilanden in beeld.
Daarna werd ook Zeeland bezocht via de staande mastroute en over de Noordzee.
Hierna lokte de witte kust van Dover en de beroemde haven Catharina docks in Londen.
Met deze ervaring werd er langs de Belgische en Franse kust en Engelse zuidkust gevaren, zowel linksom als rechtsom.
In 2019 werd Denemarken gerond met heerlijk zeilweer en harde wind.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Ik ben de eerste eigenaars en het schip is NOOIT verhuurd of uitgeleend.
Is het schip schadevrij geweest?
Met uitzondering van een lijn in de schroef voor de haven van Eastbourne is er geen schade gevaren. Hierdoor nieuwe klapschroef en schroefas en keringen in de saildrive vervangen
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Als het schip goed getrimd wordt, is het heel stabiel en snel. Hoog aan de wind. Door de diepe kiel hoeft er niet snel gereefd te worden en is die heel stabiel op zee
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
2019 onderhoud motor
2019 nieuw manchet
2019 onderhoud koelkast
2019 onderhoud gasinstallatie
2019 onderwaterschip in de anti fouling
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Voor nieuwe antifouling ongeveer elke 3 jaar, wat door mij zelf is gedaan.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
de bootnaam zijn de eerste drie letters van onze naam. Met een knipoog naar de ING-bank
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Altijd als meest waardevolle bezit gebruikt en onderhouden.