Bavaria 38-3

 
Afmetingen
12.33 x 3.87 x 1.70
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2004
Gekeurd
Nee
Vraagprijs
Sold to Holland

Eerste eigenaar! Te water, geleverd april 2005

Bavaria 38-3 indelingstekening

ALGEMEEN

Bouwjaar
2004
Afmetingen
12.33m x 3.87m x 1.70m
Bouwer casco
Bavaria Yachtbau
Bouwnummer
DE-BAVX38V1G405
Ontwerper
J&J Design
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 8.5 ton
Ballast
Ca. 3000 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
4 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 18.0 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.85 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.90 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.80 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
*te water, geleverd april 2005
*logstand: 5649 mile

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta MD2030
Bouwjaar
2004
Bouwnummer
5102167827
Vermogen
29 pk (21 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 2021 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
Kunststof
Inhoud tanks
Ca. 150 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
Alarm
Draaiuren
Ca. 500 uur
Schroef
Klapschroef
Boegschroef
Electrisch
Opmerkingen
*Boegschroef Side power SE80 (2019) met dubbele schroeven, joystick bediening op stuurconsole

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Doorgelat grootzeil Elvstrom 2005
Overige zeilen
genua II Elvstrom met UV-band 2005
Reefinstallatie
2 reef lijnen vanuit kuip
Spinnakerboom
-
Dekzeilen
Sprayhood, kuiptent, zeilhuik, rolfokhoes, winterkleed, bimini
Lieren
Harken 40 & 44
Opmerkingen
*Bimini (2018)
*Selden Rodkick (aluminium) met gasdrukveer
*Spinakkerval met klem, keerblok naar kuip

ELECTRA

Accu's
4
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Mastervolt 25A
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
-
Opmerkingen
*stopcontacten 3x

APPARATUUR

Kompas
Plastimo
Echolood
Raymarine
Log
Raymarine ST60
Windset
Raymarine ST60
Marifoon
Raymarine Ray 240 DSC
Radio
VDO
CD-speler
VDO
Autopilot
Raymarine ST6001
GPS
Raymarine Raynav 300
Kaartplotter
Raymarine
Opmerkingen
*Raymarine A65 kaartplotter in de kuip (2014)
*LCD TV + DVD 17" Wide Screen

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 250 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Douche buiten
1
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 70 liter
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto 3,5kW
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
*vuilwatertank (losgekoppeld)

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
2
Ankerketting
+
Reddingsvlot
1
Opmerkingen
*antifouling 2021
*teakhouten inklapbare kuiptafel (2009)
*reddingsvlot (niet gekeurd)

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Nee

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Na ruim 40 jaar met enorm veel watersportplezier, gaan wij het nu over een andere boeg gooien.
We nemen zeker geen afscheid van de watersport, maar gaan er ook andere dingen naast doen.
Wat is het vaargebied?
Wij hebben de boot voornamelijk als vakantie - en weekend boot gebruikt. De eerste jaren hebben we in Muiderzand gelegen. Een fijne plek waar de kinderen zich prima vermaakt hebben. Daarna zijn we naar Hoorn gegaan. Het Markermeer en het IJsselmeer is ons zeilgebied geweest.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Wij zijn de eerste en tot nu toe de enige eigenaar van dit schip. In 2005 hebben we onze boot bij Van de Bosch in het Muiderzand besteld. Nadat de boot door Bavaria was afgeleverd heeft Van de Bosch nog extra opties ingebouwd en de boot afgeleverd.
Is het schip schadevrij geweest?
Het schip is schade vrij.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Het is een fijne zeiler. De boot is snel, stabiel en ligt rustig op zijn roer, mede door de lange waterlijn.
Hij manoeuvreert makkelijk.
De combinatie van het grootzeil en de grote Genua (140%) zorgen voor optimale zeileigenschappen.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
De boot is goed onderhouden. Antifouling, in de was , watertanks verschonen, controle zeilen, buiskap, raampjes, huiken, wintertent (Halver Sails Monnickendam) De motor heeft elk jaar onderhoud gehad.
Daarnaast hebben we zaken vernieuwd en toegevoegd. denk aan kaarttplotter, nieuwe zeereling, een boegschroef (2019), een bimini (2018) een nieuwe saildrive manchet (2021)
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Ja, in de winterstalling op de wal in het Muiderzand.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Vitten Dros. onze eerste boot kwam uit Zweden en had deze naam. de toemalig eigenaar heeft verteld dat dit witte snelheid/bliksem betekende en gebruikt werd in oude Zweedse/Noorse verhalen.
We hebben deze naam meegenomen naar dit schip.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Het is een heerlijk comfortabel schip, waar wij heel veel plezier van gehad hebben..