Print Externe link Deel dit jacht

Bavaria 37-2


VRAAGPRIJS
Under offer
BOUWJAAR
2005
AFMETINGEN
11.35 x 3.80 x 1.95
BOUWMATERIAAL
Polyester
LIGPLAATS
Verkoophaven
Dit jacht is gekeurd; keuringskosten koper € 314.00
Bavaria 37-2 indelingstekening

360°

Algemeen

Bouwjaar

2005 

Afmetingen

11.35m x 3.80m x 1.95m 

Bouwer casco

Bavaria yachtbau  

Bouwnummer

31506 

Ontwerper

J&J 

Spantvorm

Rondspant 

Kielsoort

Vinkiel 

Bouwmateriaal

Polyester 

Waterverplaatsing

Ca. 6.9 ton 

Ballast

Ca. 1.900 kg 

Afbouw casco

Werf 

Betimmering

Mahonie 

Uitvoering dek

Polyester 

Materiaal kajuitopbouw

Polyester 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

3 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 17.5 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.90 meter 

Stahoogte salon

Ca. 1.95 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. 1.90 meter 

Materiaal ramen

Perspex 

Besturing

Stuurwiel 

Opmerkingen

Te water 2006. Bekleding salon (2018) 

MOTOR

Merk en type

Volvo Penta D1-30

Bouwjaar

2005

Bouwnummer

5102181398 

Vermogen

29 pk (21 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. 2.5 liter per uur 

Overbrenging

Saildrive 

Manchet saildrive

Ca. 2018 jaar 

Koeling

Indirect 

Brandstoftanks

Kunststof 

Inhoud tanks

Ca. 150 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Lampje 

Temperatuurmeter

Alarm 

Schroef

Klapschroef 

Boegschroef

Hekschroef

Opmerkingen

Volvo 2-blads klapschroef (2016) 

TUIGAGE

Tuigage type

7/8 

Materiaal rondhouten

Aluminium 

Materiaal beslag

R.v.s. 

Materiaal verstaging

R.v.s. 

Materiaal zeilen

Laminaat dcx light 

Kleur zeilen

Wit 

Grootzeil

Merk: Elvstrom cruising laminaatJaar: 2016Doorgelat grootzeil 

Overige zeilen

Merk: Elvstrom GC1112 + UV protectieJaar: 2016Genua 

Reefinstallatie

Maindropsystem, lazy jacks 

Spinnakerboom

Dekzeilen

Sprayhood, kuiptent, zeilhuik, rolfokhoes, bimini 

Lieren

4x st 

ELECTRA

Accu's

Startaccu 56ah (2016) boordaccu 140ah (2017) 

Spanning

12 volt 

Walstroom

220 volt 

Acculader

Aggregaat

Voltmeter

Amperemeter

Omvormer

Opmerkingen

Walstroom aansluiting voor en achter. Startaccu 2016 Boordaccu 2017  

APPARATUUR

Kompas

Plastimo 

Echolood

Raymarine st60 

Log

Raymarine st60 

Windset

Raymarine st60 

Marifoon

Standard horizon gx1500e  

Radio

VDO 

Cd-speler

VDO 

Autopilot

Raymarine st6001 

Roerstandaanwijzer

Raymarine st6001 

GPS

Raymarine e7 

Kaartplotter

Raymarine e7 (2016) 

AIS

receiver Raymarine 350 (2016) 

GAS EN WATER

Watertanks

Kunststof 

Inhoud watertanks

Ca. 210 liter 

Watersysteem

Electrisch 

Warmwatersysteem

Boiler 

Douche binnen

Douche buiten

Toilet

Vuilwatertank

+, 50 liter 

Koelkast

Gasbun

Kooktoestel pitten

2-pits 

Kooktoestel brandstof

Gas 

Oven

Verwarming

Webasto 3,5kw 

Verwarming brandstof

Diesel 

Opmerkingen

Jabsco Toilet (2017) 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Preekstoel materiaal

R.v.s. 

Zeereling

R.v.s. 

Ankerlier

Handmatig 

Zwemplateau

Geintegreerd 

Zwemtrap

R.v.s. 

Anker

Ankerketting

Reddingsvlot

Reddingsvlot gekeurd

Opmerkingen

Doorstap zeepaling (2016) + nw RVS railing (2016) Driekleur toplicht 

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Niet geregistreerd 

Gekeurd

Ja 

CONDITIEKEURING

Dit jacht is op 27-11-2018 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat

Ruim voldoende 

Voor het opvragen van het keuringsrapport in PDF-formaat klik hier

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

Komt tijd komt raad, wij hebben besloten nog één stap te maken en zijn voornemens een Bavaria 42 te kopen. 

Wat is het vaargebied?

Markenmeer, IJsselmeer, Waddenzee en Noordzee.  

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

Het schip is door ons gekocht bij Van den Bosch Yachting in 2005 en opgeleverd in november 2005. Wij hebben de boot in 2006 in gebruik genomen en naar haar thuishaven Lelystad-Haven gebracht. 

Is het schip schadevrij geweest?

Helaas is er in 2007 lichte schade (krassen) ontstaan door de "buurman" waarbij een landvast was gebroken. Deze schade is destijds vakkundig hersteld door Schaap Schipcare. 

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

Wij hebben met de Droom-Ster onder wisselende omstandigheden gevaren. Zo zijn wij met windkracht 8 het kanaal over gestoken en "overvallen" op het IJsselmeer door een waterhoos.
De boot is onder alle omstandigheden goed te besturen, eenvoudig te reven en voorzien van een bedrijfszekere diesel motor.
 

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

Veel onderhoudsfacturen zijn aanwezig.

Meest recent is de nieuwe bekleding, roerlagers en de revisie saildrive/manchet (2018)
 

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

Schip heeft om het jaar in de winter (met gestreken mast) op de kant gestaan.
 

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

De boot heeft de naam Droom-Ster. Droom van Stella en Erwin.
Droom is logisch
Ster het logo en Bavaria
 

Overige opmerkingen/bijzonderheden:

De boot is ruim genoeg voor 4 personen, vaarklaar en betrouwbaar.
Dankzij de krachtige stuurautomaat is hij geschikt voor lange tochten en ook single handed te varen.