Print Deel dit jacht

Staverse Kotter 1200


VRAAGPRIJS
Sold to Holland
BOUWJAAR
1987
AFMETINGEN
12 x 4.00 x 1.20
BOUWMATERIAAL
Staal
LIGPLAATS
Verkoophaven
Dit jacht is gekeurd; keuringskosten koper € 322.50

360°

Algemeen

Bouwjaar

1987 

Afmetingen

12m x 4.00m x 1.20m 

Bouwer casco

Volharding 

Bouwnummer

66 

Ontwerper

Volharding, anton van der werff 

Spantvorm

Multiknikspant 

Kielsoort

Langkiel 

Bouwmateriaal

Staal 

Waterverplaatsing

Ca. 15 ton 

Ballast

Ca. 3000 kg 

Afbouw casco

Werf 

Betimmering

Mahonie 

Uitvoering dek

Teak 

Materiaal kajuitopbouw

Teak 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

4 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 13.0 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.95 meter 

Stahoogte salon

Ca. 2.00 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. 1.95 meter 

Materiaal ramen

Veiligheidsglas 

Besturing

Stuurwiel 

Opmerkingen

Gehard isolatieglas (dubbelglas) in stuurhuis, 8 stuks nieuw in 2017. 

MOTOR

Merk en type

Iveco Aifo 8061N35 (6 cil.)

Bouwjaar

1987

Bouwnummer

209128 

Vermogen

120 pk (88 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. 5 liter per uur 

Overbrenging

Keerkoppeling 

Koeling

Indirect 

Brandstoftanks

Inhoud tanks

Ca. 650 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Temperatuurmeter

Draaiuren

Ca. 4185 uur 

Schroef

Vaste schroef 

Boegschroef

Electrisch 

Boegschroef merk

Cupa 

Hekschroef

TUIGAGE

Tuigage type

Kotter 

Materiaal rondhouten

Aluminium 

Materiaal beslag

R.v.s. 

Materiaal verstaging

R.v.s. 

Materiaal zeilen

Dacron 

Kleur zeilen

Wit 

Grootzeil

  Conventioneel grootzeil 

Overige zeilen

  Genua 

  Bezaan 

  Kluiver 

Reefinstallatie

Bindrif 

Spinnakerboom

Dekzeilen

Lieren

2 schootlieren, 2 vallieren 

Maststrijkinstallatie

Opmerkingen

Masten eenvoudig strijkbaar, hoofdmast met lier (wormwiel) op mastkoker. 

ELECTRA

Accu's

1xstart, 4xservice 

Spanning

Boordnet 24/12v, motor 12v 

Walstroom

220 volt 

Acculader

Mastervolt 24v, ctek 12v. 

Aggregaat

Dieselgenerator  

Voltmeter

Amperemeter

Opmerkingen

Startaccu nieuw sept.2018 Boordnet 24v met gestabiliseerde victron omvormer 24>12v voor instrumenten. 12v dynamo (startaccu) en 24v dynamo (boordnet). 

APPARATUUR

Kompas

Raymarine st40, neco,  

Echolood

Raymarine st40, bidata* 

Log

Raymarine st40, bidata* 

Windset

Clipper 

Marifoon

Lowrance link-5  

Radio

Cd-speler

In radio 

Autopilot

Neco marine 

Radar

Furuno 1800 

Roerstandaanwijzer

VDO 

GPS

Philips mk8 

Opmerkingen

*Gevers log en diepte nog te monteren, los bijgeleverd. 

GAS EN WATER

Watertanks

R.v.s. 

Inhoud watertanks

Ca. 370 liter 

Watersysteem

Electrisch 

Warmwatersysteem

Boiler 

Douche binnen

Douche buiten

Toilet

Vuilwatertank;

Koelkast

Gasbun

Kooktoestel pitten

3-pits 

Kooktoestel brandstof

Gas 

Oven

Verwarming

Webasto 

Verwarming brandstof

Diesel 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Zeereling

Staal met teak reling 

Ankerlier

Davits

Anker

Ankerketting

Reddingsvlot

Opmerkingen

RVS davits los bij te leveren. Ankerlier werkt niet. Navigatieverlichting compleet. Deklicht. Led toplicht (3 kleuren- en ankerlicht) 

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Niet geregistreerd 

Gekeurd

Ja 

CONDITIEKEURING

Dit jacht is op 17-10-2018 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat

Gemiddeld 

Staat van onderhoud

Gemiddeld 

Voor het opvragen van het keuringsrapport in PDF-formaat klik hier

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

De redenen zijn leeftijd en veranderende interesses. Wij willen bijvoorbeeld ook graag andersoortige vakanties ondernemen of steden bezoeken.  

Wat is het vaargebied?

Het vaargebied is het Markermeer, IJsselmeer, Waddenzee en Friesland.  

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

Voor zover ons bekend zijn we de derde eigenaar van dit schip sinds 2007. 

Is het schip schadevrij geweest?

Ja. 

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

Het schip is heel stabiel, met rustig vaargedrag. Het is een motorsailer, met nadruk op de motor. Het schip vaart zeer comfortabel met motor en het grootzeil als steunzeil.  

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

Het onderwaterschip is gestraald en gecoat bij Hooghiemstra (Friesland) in 2007, met 10-jaars garantiecontract. Vervolgens elke twee jaar door Hooghiemstra onderhouden.
In 2017 zijn er acht nieuwe ramen (isolatieglas) geplaatst in het stuurhuis.
Tevens is het schip in 2017 rondom geschilderd en blank gelakt.
De kuip is in 2018 geheel gerenoveerd.  

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

Ja, bij het tweejaarlijkse onderhoud. 

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

De bootnaam is “Johanna”. Wij vonden deze naam goed passen bij het type schip. Bovendien is het een naam die past binnen onze familie.  

Overige opmerkingen/bijzonderheden:

We hebben met veel plezier gevaren en lange vakanties doorgebracht op dit schip. Het is een plezierig, ruim, goed bewoonbaar schip en heel geschikt om er langere tijd op te verblijven. Grote leefruimte en ruime stahoogte. De bedden in het vooronder zijn 2,10 meter lang, in de hut is het (tweepersoons) bed 1,40 breed en 1,97 meter lang. Het schip heeft tevens een ruime kuip met gelijkvloerse toegang tot het stuurhuis.