Print Deel dit jacht

Harmony 42


VRAAGPRIJS
€ 79000
BOUWJAAR
2006
AFMETINGEN
12.86 x 3.99 x 1.55
BOUWMATERIAAL
Polyester
LIGPLAATS
Bij eigenaar
Vanaf half januari te bezichtiging in de verkoophaven!
Harmony 42 indelingstekening

360°

Algemeen

Bouwjaar

2006 

Afmetingen

12.86m x 3.99m x 1.55m 

Bouwer casco

Groupe poncin (fr) 

Bouwnummer

IFRBIS010134606 

Ontwerper

Loncin/mortain & mavrikios 

Spantvorm

Rondspant 

Kielsoort

Tandem keel 

Bouwmateriaal

Polyester 

Waterverplaatsing

Ca. 8.9 ton 

Ballast

Ca. 3100 kg 

Afbouw casco

Werf 

Betimmering

White+wood 

Uitvoering dek

Polyester 

Materiaal kajuitopbouw

Polyester 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

4 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 20.5 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.90 meter 

Stahoogte salon

Ca. 1.95 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. 1.95 meter 

Materiaal ramen

Perspex 

Besturing

Stuurwiel 

Opmerkingen

*onderwaterschip kaal new Gelcoat Gelshield 9 laags +antifouling International 2 laags(Jul-2018) 

MOTOR

Merk en type

Volvo Penta D2-55C

Bouwjaar

2006

Bouwnummer

868971/908931L 

Vermogen

55 pk (40 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. 4 liter per uur 

Overbrenging

Keerkoppeling 

Koeling

Indirect 

Brandstoftanks

Kunststof 

Inhoud tanks

Ca. 200 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Alarm 

Temperatuurmeter

Alarm 

Draaiuren

Ca. 1200 uur 

Schroef

Kiwi feathering propeller (2017) 

Boegschroef

Electrisch 

Boegschroef merk

Vetus 75kgf 

Opmerkingen

*uitgebreid motoronderhoud en service 2017: Nieuwe Kiwi Prop, as, aslager, asafdichting, Nieuwe demperplaat, motorsteunen, uitlijning.  

TUIGAGE

Tuigage type

7/8 

Materiaal rondhouten

Aluminium 

Materiaal beslag

R.v.s. 

Materiaal verstaging

R.v.s. 

Materiaal zeilen

Dacron 

Kleur zeilen

Wit 

Grootzeil

Merk: Zwaan Sails ca. 42m2Jaar: 2014Rolgrootzeil 

Overige zeilen

Merk: Zwaan Sails ca. 32m2Jaar: 2014Rolgenua/HA 

Reefinstallatie

Rolreef 

Spinnakerboom

Dekzeilen

Sprayhood, rolfokhoes 

Lieren

4x lewmar (48 +44) 

ELECTRA

Accu's

70ah start, 2x 140ah service, 220ah boegschroef/koelkast 

Spanning

12 volt 

Walstroom

220 volt 

Acculader

Mastervolt combi 12-2500/100 aft 

Voltmeter

Amperemeter

Omvormer

Via mastervolt combi 

Opmerkingen

*Mastervolt ChargeMaster 12/35-3 fwd *LED light (navigation & cabins). Inverter met 2,5kW ruim voldoende voor koffiemachines etc. 

APPARATUUR

Kompas

Plastimo 

Echolood

Raymarine 60+ 

Log

Raymarine 60+ 

Windset

Raymarine 60+ 

Marifoon

Navman vhf 7200 dsc*  

Radio

Boss marine bluetooth mr1308ua 

Autopilot

Raymarine s2 / st6002 + remote 

Roerstandaanwijzer

Raymarine 

GPS

Raystar 125 

Kaartplotter

Raymarine c70 

AIS

Comar csd200 display via c70* 

DVD/TV

Kenmark 19lvd00di + glomex masttopantenne 

Handheld vhf

Cobra mr hh475bt 

Opmerkingen

Displays: ST60+Tridata, ST60+ Wind, ST6002 pilot, C70 at helm; 2x ST70 (color) at coach roof; ST60+Multi, MasterView Easy at the desk. Trilens radarrlector in masttop 

GAS EN WATER

Watertanks

Kunststof 

Inhoud watertanks

Ca. 500 liter 

Watersysteem

Electrisch 

Warmwatersysteem

Boiler 

Douche binnen

Douche buiten

Toilet

Vuilwatertank

+, 2x 80 liter 

Koelkast

Gasbun

Kooktoestel pitten

2-pits 

Kooktoestel brandstof

Gas 

Oven

Verwarming

Ebersp�cher hydronic d5w sc* 

Verwarming brandstof

Diesel 

Opmerkingen

*enorme koelkast ca. 200 ltr. *5 convector units met individuele temperatuur regeling 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Preekstoel materiaal

R.v.s. 

Zeereling

R.v.s. 

Ankerlier

Electrisch 

Zwemplateau

Geintegreerd 

Zwemtrap

R.v.s. 

Anker

Ankerketting

Reddingsvlot

Reddingsvlot gekeurd

Opmerkingen

Vlot 8p in kist in quick release beugel. Keuring tot 4/2018 

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Niet geregistreerd 

Gekeurd

Nee 

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

Wij hebben met ons vieren samen veel plezier aan de boot beleefd.
Echter, onze dames richten zich nu op ons zomerhuisje in Finland (Fins/NL gezin) en onze zoon op zijn eigen boot (een ISO Topper skiff). Wij varen er nu samen mee of ik alleen. Dat gaat overigens prima met deze boot.
Ik zoek straks een kleine solo/duo boot. 

Wat is het vaargebied?

Onze vaargebieden zijn (geweest):
Zeeland, voornamelijk Oosterschelde e.o. (vanuit Yerseke; 2006-2012)
Markermeer, Ijsselmeer, Wadden (vanuit Lelystad (2013-14)en Enkhuizen (2015-17))
Jaarlijkse oversteek UK Eastcoast (sinds 2015) 

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

Wij zijn de eerste eigenaren sinds levering 2006. 

Is het schip schadevrij geweest?

Nee, helaas niet.
Aanvaring keerton Oosterschelde (2009): reparatie vanderRest, Kats.
Breuk roerkoning (2010): reparatie Bijl Brouwershaven; tevens wijziging van Kevlar naar RVS roerkoning (werfupgrade aktie).
Vislijnschade aslager / foutief vliegwielhuis motor (2017): herstel Brovo, Enkhuizen. 

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

De boot gedraagt zich rustig in het water, heeft een soepele zeegang en is met de nieuwe zeilen snel varend en goed trimbaar. Vaart menig 40 voeter er uit.
De stuurautomaat is betrouwbaar. Je kan gerust van het roer weg.
De Kiwi prop zorgt voor een goede achteruitwerking. De boot vaart heel fijn achteruit en is goed hanteerbaar in de haven.
 

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

Groot onderhoud (reparaties, onderwaterschip, motor) is altijd uitbesteed.
Kleiner onderhoud, vervangingen en upgrades aan de installaties zijn zelf gedaan
(ben scheepsbouwkundig ingenieur: kan het wel, maar heb niet voor alles tijd).
Door professioneel onderhoud is de staat prima. 

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

Ja, eerst om het jaar, later om de twee jaar:
2007/08 Bergen op Zoom, binnen,
2009/10 Kats, binnen,
2011/12 Yerseke, binnen,
2014/15 Lelystad, buiten,
2017/18 Lemmer binnen 

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

Harvester 1. De combinatie van de H uit Harmony en een activiteit, Harvest, die ik toen had en dat het onze eerste boot was.  

Overige opmerkingen/bijzonderheden:

Vanwege de ondiepe kiel is het mogelijk bij Makkum of Workum Friesland in te gaan of in Zeeland aan de eilandjes te liggen in de Grevelingen of het Veerse meer.
Toch geeft de tandemkiel ook verbazingwekkend goede zeileigenschappen.

De extra grote boegschroefaccu (220 Ah) bedient de koelkast en geeft meer actieradius voor de electronica op de serviceaccu (280Ah, samen 500 Ah).

De matrassen (QMatras) in de voorkajuit zijn ruim 22 cm dik! Slaapt heerlijk.
Krachtige verwarming met thermostaten per ruimte maakt 's winters doorvaren mogelijk.