Harmony 42

Afmetingen
12.86 x 3.99 x 1.55
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2006
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
Sold to Germany
Harmony 42 indelingstekening

360°

ALGEMEEN

Bouwjaar
2006
Afmetingen
12.86m x 3.99m x 1.55m
Bouwer casco
Groupe Poncin (FR)
Bouwnummer
FRBIS010134606
Ontwerper
Loncin/Mortain & Mavrikios
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Tandem keel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 8.9 ton
Ballast
Ca. 3100 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
White+wood
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
4 (inclusief salon)
Aantal kooien
8
Doorvaarthoogte
Ca. 20.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.90 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.95 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.95 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
*onderwaterschip kaal new Gelcoat Gelshield 9 laags +antifouling International 2 laags(Jul-2018)

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta D2-55C
Bouwjaar
2006
Bouwnummer
868971/908931L
Vermogen
55 pk (40 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 4 liter per uur
Overbrenging
Keerkoppeling
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
Kunststof
Inhoud tanks
Ca. 200 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
Alarm
Draaiuren
Ca. 1200 uur
Schroef
Kiwi feathering propeller (2017)
Boegschroef
Electrisch
Boegschroef merk
Vetus 75kgf
Opmerkingen
*uitgebreid motoronderhoud en service 2017:
Nieuwe Kiwi Prop, as, aslager, asafdichting,
Nieuwe demperplaat, motorsteunen, uitlijning.

TUIGAGE

Tuigage type
7/8
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Rolgrootzeil Zwaan Sails ca. 42m2 2014
Overige zeilen
rolgenua/HA Zwaan Sails ca. 32m2 2014
Reefinstallatie
Rolreef
Spinnakerboom
+
Dekzeilen
Sprayhood, rolfokhoes
Lieren
4x Lewmar (48 +44)

ELECTRA

Accu's
70Ah start, 2x 140Ah service, 220Ah boegschroef/koelkast
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Mastervolt Combi 12-2500/100 aft
Voltmeter
+
Amperemeter
-
Omvormer
Via Mastervolt Combi
Opmerkingen
*Mastervolt ChargeMaster 12/35-3 fwd
*LED light (navigation & cabins).
Inverter met 2,5kW ruim voldoende voor koffiemachines etc.

APPARATUUR

Kompas
Plastimo
Echolood
Raymarine 60+
Log
Raymarine 60+
Windset
Raymarine 60+
Marifoon
Navman VHF 7200 DSC*
Radio
Boss Marine Bluetooth MR1308UA
Autopilot
Raymarine S2 / ST6002 + remote
Roerstandaanwijzer
Raymarine
GPS
Raystar 125
Kaartplotter
Raymarine C70
AIS
Comar CSD200 display via C70*
DVD/TV
Kenmark 19LVD00DI + Glomex masttopantenne
Handheld VHF
Cobra MR HH475BT
Opmerkingen
Displays:
ST60+Tridata, ST60+ Wind, ST6002 pilot, C70 at helm;
2x ST70 (color) at coach roof; ST60+Multi, MasterView Easy at the desk.
Staafreflector

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 500 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
2
Douche buiten
1
Toilet
2
Vuilwatertank
+, 2x 80 liter
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Eberspächer Hydronic D5W SC*
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
*enorme koelkast ca. 200 ltr.
*5 convector units met individuele temperatuur regeling; verwarming functioneert niet.

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Electrisch
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
+
Reddingsvlot
1
Opmerkingen
Vlot 8p in kist in quick release beugel.
Keuring tot 4/2018

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Ja

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 19-02-2019 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Wij hebben met ons vieren samen veel plezier aan de boot beleefd.
Echter, onze dames richten zich nu op ons zomerhuisje in Finland (Fins/NL gezin) en onze zoon op zijn eigen boot (een ISO Topper skiff). Wij varen er nu samen mee of ik alleen. Dat gaat overigens prima met deze boot.
Ik zoek straks een kleine solo/duo boot.
Wat is het vaargebied?
Onze vaargebieden zijn (geweest):
Zeeland, voornamelijk Oosterschelde e.o. (vanuit Yerseke; 2006-2012)
Markermeer, Ijsselmeer, Wadden (vanuit Lelystad (2013-14)en Enkhuizen (2015-17))
Jaarlijkse oversteek UK Eastcoast (sinds 2015)
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Wij zijn de eerste eigenaren sinds levering 2006.
Is het schip schadevrij geweest?
Nee, helaas niet.
Aanvaring keerton Oosterschelde (2009): reparatie vanderRest, Kats.
Breuk roerkoning (2010): reparatie Bijl Brouwershaven; tevens wijziging van Kevlar naar RVS roerkoning (werfupgrade aktie).
Vislijnschade aslager / foutief vliegwielhuis motor (2017): herstel Brovo, Enkhuizen.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
De boot gedraagt zich rustig in het water, heeft een soepele zeegang en is met de nieuwe zeilen snel varend en goed trimbaar. Vaart menig 40 voeter er uit.
De stuurautomaat is betrouwbaar. Je kan gerust van het roer weg.
De Kiwi prop zorgt voor een goede achteruitwerking. De boot vaart heel fijn achteruit en is goed hanteerbaar in de haven.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Groot onderhoud (reparaties, onderwaterschip, motor) is altijd uitbesteed.
Kleiner onderhoud, vervangingen en upgrades aan de installaties zijn zelf gedaan
(ben scheepsbouwkundig ingenieur: kan het wel, maar heb niet voor alles tijd).
Door professioneel onderhoud is de staat prima.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Ja, eerst om het jaar, later om de twee jaar:
2007/08 Bergen op Zoom, binnen,
2009/10 Kats, binnen,
2011/12 Yerseke, binnen,
2014/15 Lelystad, buiten,
2017/18 Lemmer binnen
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Harvester 1. De combinatie van de H uit Harmony en een activiteit, Harvest, die ik toen had en dat het onze eerste boot was.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Vanwege de ondiepe kiel is het mogelijk bij Makkum of Workum Friesland in te gaan of in Zeeland aan de eilandjes te liggen in de Grevelingen of het Veerse meer.
Toch geeft de tandemkiel ook verbazingwekkend goede zeileigenschappen.

De extra grote boegschroefaccu (220 Ah) bedient de koelkast en geeft meer actieradius voor de electronica op de serviceaccu (280Ah, samen 500 Ah).

De matrassen (QMatras) in de voorkajuit zijn ruim 22 cm dik! Slaapt heerlijk.
Krachtige verwarming met thermostaten per ruimte maakt 's winters doorvaren mogelijk.