Print Deel dit jacht Bezichtiging aanvragen

Bavaria 44-3


VRAAGPRIJS
Sold to Germany
BOUWJAAR
2004
AFMETINGEN
13.95 x 4.25 x 1.95
BOUWMATERIAAL
Polyester
LIGPLAATS
Makkum
Bavaria 44-3 indelingstekening

LOCATIE

Algemeen

Bouwjaar

2004 

Afmetingen

13.95m x 4.25m x 1.95m 

Bouwer casco

Bavaria yachtbau 

Bouwnummer

DE-BAVS44T8F404 

Ontwerper

J&j design 

Spantvorm

Rondspant 

Kielsoort

Loden vinkiel 1.90m (optie fabriek) 

Bouwmateriaal

Polyester 

Waterverplaatsing

Ca. 9.6 ton 

Ballast

Ca. 3000 kg 

Afbouw casco

Werf 

Betimmering

Mahonie 

Uitvoering dek

Polyester 

Materiaal kajuitopbouw

Polyester 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

4 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 20.0 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.85 meter 

Stahoogte salon

Ca. 1.90 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. 1.85 meter 

Materiaal ramen

Perspex 

Besturing

Stuurwiel 

Opmerkingen

2x stuurwiel voor optimale stuurstand 

MOTOR

Merk en type

Volvo Penta D2-55

Bouwjaar

2004

Bouwnummer

5102986621 

Vermogen

55 pk (40 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. 2 - 3 liter/uur liter per uur 

Overbrenging

Saildrive 

Manchet saildrive

Ca. niet jaar 

Koeling

Indirect 

Brandstoftanks

R.v.s. 

Inhoud tanks

Ca. 210 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Alarm 

Temperatuurmeter

Alarm 

Draaiuren

Ca. Ca 950 uur 

Schroef

Volvo klapschroef 3 blad 

Boegschroef

Electrisch 

Boegschroef merk

Side-power sp95 ti 

Opmerkingen

Voorzien van separate hoofdschakelaar en zekering. Voeding via accubank. 

TUIGAGE

Tuigage type

7/8 

Materiaal rondhouten

Aluminium 

Materiaal beslag

R.v.s. 

Materiaal verstaging

R.v.s. 

Materiaal zeilen

Dacron 

Kleur zeilen

Wit 

Grootzeil

  Rolgrootzeil 

 Jaar: 2004Doorgelat grootzeil 

Overige zeilen

 Jaar: 2004, aangepast repa.Genua ii 

Reefinstallatie

Rolreef, selden rolmast 

Spinnakerboom

Dekzeilen

Sprayhood, kuiptent, rolfokhoes 

Lieren

Harken st 48 elektrisch 2 snelheden 

Opmerkingen

Langere Selden mast met 3 zalingen, zonnen tent over rvs beugels mee zeilbaar. 

ELECTRA

Accu's

Vara 4x 12v/140ah gel accu (nieuw 2018) 

Spanning

12 volt 

Walstroom

220 volt 

Acculader

Victrop energy 

Aggregaat

Voltmeter

Amperemeter

Omvormer

Victor multiplus 

Opmerkingen

1x startaccu, 3x 140Ah accu bank waarin 1 unit voor de boegschroef. 

APPARATUUR

Kompas

Echolood

Raymarine 

Log

Raymarine 

Windset

Raymarine st60 

Marifoon

Raymarine 240e 2x handset 2x l  

Radio

radio/dvd speler Selenior 

Autopilot

Raymarine met lewmar rotodrive 

Radar

Raymarine 

Kaartplotter

Raymarine 

Navtex

Mcmurdo ics nav6 

TV

Philips, 32  

Accu control

Accu monitor victron 

Opmerkingen

Zie boekwerken met van alle apparatuur gebruiks-aanwijzingen , aanschafdata enz. 

GAS EN WATER

Watertanks

Kunststof 

Inhoud watertanks

Ca. 370 liter 

Watersysteem

Electrisch 

Warmwatersysteem

Boiler 

Douche binnen

Toilet

Vuilwatertank

+, 2x 60l (voor en achter) met 1 

Koelkast

Gasbun

Kooktoestel pitten

2-pits 

Kooktoestel brandstof

Gas 

Oven

Verwarming

Webasto hetelucht 

Verwarming brandstof

Diesel 

Opmerkingen

Webasto verwarming met in alle hutten uitstroomopeningen en geïsoleerde slangen!! 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Preekstoel materiaal

R.v.s. 

Zeereling

Aangespast achter kleinere openi 

Ankerlier

Electrisch 

Zwemplateau

Geintegreerd 

Zwemtrap

R.v.s. 

Anker

Ankerketting

Reddingsvlot

Reddingsvlot gekeurd

Opmerkingen

RVS anker met 50 meter ankerketting en diepte markering. Tevens 4x RVS dek ogen voor veiligheid. Op voordek 4 rvs ogen voor rubberboot. Reddingsvlot 6 persoons in rvs beugel. 

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Niet geregistreerd 

Gekeurd

Nee 

LOCATIE

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

Wij verkeerden in de gelukkige omstandigheid dat wij na tropenjaren als ondernemer relatief jong konden pensioneren. Als gevolg hiervan hebben wij onze zeilpassie vertaald naar een nieuw schip die volledig naar onze wensen is afgebouwd.
Inmiddels hebben wij alle wateren in Noordelijk Europa bevaren en zijn wij van mening dat het nu tijd is dat een ander kan gaan genieten van ons zeiljacht.
Gaan we stoppen met zeilen… NEE, gaan we ons leven anders indelen… JA, hoe dat is voor ons nog het onbekende waypoint. 

Wat is het vaargebied?

Ons vaargebied bestrijkt Noordelijk Europa denk hierbij aan, Nederland, Wadden, Duitsland, Denemarken, Zweden, België, Frankrijk en Engeland. 

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

1e eigenaar,  

Is het schip schadevrij geweest?

Onze Bavaria 44-3 is schadevrij en heeft in het verleden ook nooit schade gehad. 

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

Zoals aangegeven zijn wij zeilers met passie, voor onze Bavaria 44-3 hadden wij een contrast 36 waarmee we ook aan wedstijden deelnamen.

Bij de aanschaf van de Bavaria 44-3 hebben wij dan ook zeer bewust gekozen voor een niet standard mast. We hebben gekozen voor een langere Seldén met drie paar zalingen dat geeft net dat stukje meer zeilplezier in combinatie met het gemak van het stow-away grootzeil. Tevens hebben we gekozen voor een niet standaar loden kiel waardoor er een laag zwaartegewicht in het schip zit. Deze combinatie van mast en kiel maakt de Bavaria 44-3 is een goed zeiler welke is ontworpen door J & J design. 

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

Het schip is volledig gedocumenteerd.
Alle originele factureren, gebruiksaanwijzingen, documentatie, handleidingen zijn aanwezig en ingebonden. Tevens is er een volledige gebruikershandleiding geschreven inclusief foto’s tot op de kleinste details. Als nieuwe eigenaar heeft u een prachtig naslagwerk ter beschikking 

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

Ons schip heeft een vaste onderhoudsinterval van twee jaar en heeft hierdoor ieder jaar ongeveer een week op de wal gestaan voor onderhoudswerkzaamheden.
Denk hierbij aan controle alle bewegende delen, nieuwe antifouling, controle afdichtingen, nieuwe anodes, controle Volvo schroef, controle kiel enz. 

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

Ons schip heet de Passie omdat zeilen vanaf onze jongste jeugd onze Passie is en altijd zal blijven.  

Overige opmerkingen/bijzonderheden:

Het hele zeiljacht is voorzien van alle technische gemakken en veiligheidseisen om het als echtpaar of als solozeiler te kunnen bedienen denk hierbij aan; elektrische lieren, sterke boegschroef, stuurautomaat, rol genua, stow-away grootzeil in de mast, radar, reddingsvlot, kaartplotter, duo marifoon en duo stuurbediening.

Naast de hoogwaardige technische uitrusting is het schip ook voorzien van luxe en comfort zoals lederen bekleding in de salon, cd/dvd, 32” flatscreen, hetelucht- verwarming, boiler, 220v omvormer, nespessomachine, luxe kaartentafel, en aangepaste binnenbetimmering.

Het zeiljacht is ideaal als tourschip voor een gezin of gezelschap die gesteld is op komfoor maar ook graag langere tochten buiten onze landsgrens maakt. Het voldoet dan ook aan de laatste stand der techniek en is volledig in onderhouden bij fa. Skipsmaritiem (Lelystad) en is klaar om zo mee weg te zeilen.