2004
13.95m x 4.25m x 1.95m
Bavaria yachtbau
DE-BAVS44T8F404
J&j design
Rondspant
Loden vinkiel 1.90m (optie fabriek)
Polyester
Ca. 9.6 ton
Ca. 3000 kg
Werf
Mahonie
Polyester
Polyester
-
4 (inclusief salon)
7
Ca. 20.0 meter
Ca. 1.85 meter
Ca. 1.90 meter
Ca. 1.85 meter
Perspex
Stuurwiel
2x stuurwiel voor optimale stuurstand
Volvo Penta D2-55
2004
5102986621
55 pk (40 kw)
Diesel
Ca. 2 - 3 liter/uur liter per uur
Saildrive
Ca. niet jaar
Indirect
R.v.s.
Ca. 210 liter
+
+
Alarm
Alarm
Ca. Ca 950 uur
Volvo klapschroef 3 blad
Electrisch
Side-power sp95 ti
Voorzien van separate hoofdschakelaar en zekering. Voeding via accubank.
7/8
Aluminium
R.v.s.
R.v.s.
Dacron
Wit
Rolgrootzeil
Jaar: 2004Doorgelat grootzeil
Jaar: 2004, aangepast repa.Genua ii
Rolreef, selden rolmast
-
Sprayhood, kuiptent, rolfokhoes
Harken st 48 elektrisch 2 snelheden
Langere Selden mast met 3 zalingen, zonnen tent over rvs beugels mee zeilbaar.
Vara 4x 12v/140ah gel accu (nieuw 2018)
12 volt
220 volt
Victrop energy
-
+
+
Victor multiplus
1x startaccu, 3x 140Ah accu bank waarin 1 unit voor de boegschroef.
+
Raymarine
Raymarine
Raymarine st60
Raymarine 240e 2x handset 2x l
radio/dvd speler Selenior
Raymarine met lewmar rotodrive
Raymarine
Raymarine
Mcmurdo ics nav6
Philips, 32
Accu monitor victron
Zie boekwerken met van alle apparatuur gebruiks-aanwijzingen , aanschafdata enz.
Kunststof
Ca. 370 liter
Electrisch
Boiler
1
1
+, 2x 60l (voor en achter) met 1
+
+
2-pits
Gas
+
Webasto hetelucht
Diesel
Webasto verwarming met in alle hutten uitstroomopeningen en geïsoleerde slangen!!
-
R.v.s.
Aangespast achter kleinere openi
Electrisch
Geintegreerd
R.v.s.
1
+
1
1
RVS anker met 50 meter ankerketting en diepte markering. Tevens 4x RVS dek ogen voor veiligheid. Op voordek 4 rvs ogen voor rubberboot. Reddingsvlot 6 persoons in rvs beugel.
Aantoonbaar betaald
Niet geregistreerd
Nee
Wij verkeerden in de gelukkige omstandigheid dat wij na tropenjaren als ondernemer relatief jong konden pensioneren. Als gevolg hiervan hebben wij onze zeilpassie vertaald naar een nieuw schip die volledig naar onze wensen is afgebouwd.
Inmiddels hebben wij alle wateren in Noordelijk Europa bevaren en zijn wij van mening dat het nu tijd is dat een ander kan gaan genieten van ons zeiljacht.
Gaan we stoppen met zeilen… NEE, gaan we ons leven anders indelen… JA, hoe dat is voor ons nog het onbekende waypoint.
Ons vaargebied bestrijkt Noordelijk Europa denk hierbij aan, Nederland, Wadden, Duitsland, Denemarken, Zweden, België, Frankrijk en Engeland.
1e eigenaar,
Onze Bavaria 44-3 is schadevrij en heeft in het verleden ook nooit schade gehad.
Zoals aangegeven zijn wij zeilers met passie, voor onze Bavaria 44-3 hadden wij een contrast 36 waarmee we ook aan wedstijden deelnamen.
Bij de aanschaf van de Bavaria 44-3 hebben wij dan ook zeer bewust gekozen voor een niet standard mast. We hebben gekozen voor een langere Seldén met drie paar zalingen dat geeft net dat stukje meer zeilplezier in combinatie met het gemak van het stow-away grootzeil. Tevens hebben we gekozen voor een niet standaar loden kiel waardoor er een laag zwaartegewicht in het schip zit. Deze combinatie van mast en kiel maakt de Bavaria 44-3 is een goed zeiler welke is ontworpen door J & J design.
Het schip is volledig gedocumenteerd.
Alle originele factureren, gebruiksaanwijzingen, documentatie, handleidingen zijn aanwezig en ingebonden. Tevens is er een volledige gebruikershandleiding geschreven inclusief foto’s tot op de kleinste details. Als nieuwe eigenaar heeft u een prachtig naslagwerk ter beschikking
Ons schip heeft een vaste onderhoudsinterval van twee jaar en heeft hierdoor ieder jaar ongeveer een week op de wal gestaan voor onderhoudswerkzaamheden.
Denk hierbij aan controle alle bewegende delen, nieuwe antifouling, controle afdichtingen, nieuwe anodes, controle Volvo schroef, controle kiel enz.
Ons schip heet de Passie omdat zeilen vanaf onze jongste jeugd onze Passie is en altijd zal blijven.
Het hele zeiljacht is voorzien van alle technische gemakken en veiligheidseisen om het als echtpaar of als solozeiler te kunnen bedienen denk hierbij aan; elektrische lieren, sterke boegschroef, stuurautomaat, rol genua, stow-away grootzeil in de mast, radar, reddingsvlot, kaartplotter, duo marifoon en duo stuurbediening.
Naast de hoogwaardige technische uitrusting is het schip ook voorzien van luxe en comfort zoals lederen bekleding in de salon, cd/dvd, 32” flatscreen, hetelucht- verwarming, boiler, 220v omvormer, nespessomachine, luxe kaartentafel, en aangepaste binnenbetimmering.
Het zeiljacht is ideaal als tourschip voor een gezin of gezelschap die gesteld is op komfoor maar ook graag langere tochten buiten onze landsgrens maakt. Het voldoet dan ook aan de laatste stand der techniek en is volledig in onderhouden bij fa. Skipsmaritiem (Lelystad) en is klaar om zo mee weg te zeilen.