Print Deel dit jacht

Cornish Crabber Pilot Cutter 30


VRAAGPRIJS
€ 39500
BOUWJAAR
1985
AFMETINGEN
9.15 x 2.97 x 1.10/1.60
BOUWMATERIAAL
Polyester
LIGPLAATS
Verkoophaven
Dit jacht is gekeurd; keuringskosten koper € 290.00

360°

Algemeen

Bouwjaar

1985 

Afmetingen

9.15m x 2.97m x 1.10/1.60m 

Bouwer casco

Cornish crabbers ltd. rock wadebridge in uk. 

Bouwnummer

16 

Ontwerper

Roger dongray 

Spantvorm

Multiknikspant 

Kielsoort

Kielmidzwaard 

Bouwmateriaal

Polyester 

Waterverplaatsing

Ca. 6,380 ton 

Ballast

Ca. 3000 kg 

Afbouw casco

Werf 

Betimmering

Teak 

Uitvoering dek

Polyester 

Materiaal kajuitopbouw

Polyester 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

2 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 10.5 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.70 meter 

Stahoogte salon

Ca. 1.90 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. --- meter 

Materiaal ramen

Veiligheidsglas 

Besturing

Helmstok 

Opmerkingen

L.o.a. 12 meter. 

MOTOR

Merk en type

Vetus 415A602A

Bouwjaar

2012

Bouwnummer

93702112522 

Vermogen

33 pk (24 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. 3 liter per uur 

Overbrenging

Keerkoppeling 

Koeling

Indirect 

Brandstoftanks

R.v.s. 

Inhoud tanks

Ca. 60 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Lampje 

Temperatuurmeter

Lampje 

Draaiuren

Ca. 350 uur 

Schroef

Vaste schroef 

Boegschroef

Hekschroef

TUIGAGE

Tuigage type

Kotter 

Materiaal rondhouten

Hout 

Materiaal beslag

R.v.s. 

Materiaal verstaging

R.v.s. 

Materiaal zeilen

Dacron 

Kleur zeilen

Bruin 

Grootzeil

  Conventioneel grootzeil 

Overige zeilen

  Fok 

  Stormfok 

Lichtweer zeilen

  Halfwinder 

  Kluiver 

Reefinstallatie

Bindrif 

Spinnakerboom

Dekzeilen

Sprayhood, zeilhuik, rolfokhoes 

Lieren

4x barlo australia 16 

Maststrijkinstallatie

ELECTRA

Accu's

2x service 1x start 

Spanning

12 volt 

Walstroom

220 volt 

Acculader

Victron 12/25-3-3 blue power 

Voltmeter

Amperemeter

Opmerkingen

Gehele installatie vernieuwd in 2014 

APPARATUUR

Kompas

Silva 

Echolood

Nasa 

Log

Nasa 

Marifoon

Sailor 6512 (zonder atis) 

Autopilot

GPS

Furuno gp-33 

AIS

Vespermarine 

GAS EN WATER

Watertanks

Kunststof 

Inhoud watertanks

Ca. 200 liter 

Watersysteem

Voetpomp 

Warmwatersysteem

Douche binnen

Toilet

Vuilwatertank

+, 30 liter 

Koelkast

Gasbun

Kooktoestel pitten

2-pits 

Kooktoestel brandstof

Spiritus 

Oven

Verwarming

Webasto 

Verwarming brandstof

Diesel 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Zeereling

R.v.s. 

Ankerlier

Zwemplateau

Zwemtrap

Anker

Ankerketting

Reddingsvlot

Opmerkingen

60 m ketting 8mm. 

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Niet geregistreerd 

Gekeurd

Ja 

CONDITIEKEURING

Dit jacht is op 31-10-2018 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat

Ruim voldoende 

Voor het opvragen van het keuringsrapport in PDF-formaat klik hier

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

Om in de toekomst nog steeds met onze drie steeds groter wordende kinderen te zeilen, hebben we een groter schip aangeschaft. 

Wat is het vaargebied?

Ijsselmeer, Zeeland, Waddenzee, Randmeren, Friesland, Noordzee. 

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

Wij zijn de 2e eigenaar, sinds 2013. 

Is het schip schadevrij geweest?

Ja. 

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

Heel fijn schip om te zeilen, ook heel veel solo mee gezeild. Schip is makkelijk te reven en te balanceren. Op de motor is makkelijk 6 kn kruissnelheid te halen. 

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

Alle facturen aanwezig. 

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

Iedere winter op de wal.
 

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

De originele naam was "Kingfisher" wat Ijsvogel betekent in het Engels. Vanwege toch wel wat bijgeloof hebben we die naam overgenomen omdat het ook goed bij het schip past. 

Overige opmerkingen/bijzonderheden:

Door de voormalige importeur aangeschaft als Sailaway-versie en in 1990/1991 een interieur ingebouwd t.b.v. een Hiswa-Show te water.
Eind 2004 heeft het schip een grondige verbouwing van het interieur gekregen, met o.a. een nieuwe toilet ruimte, langere voorkooien, totaal nieuwe kombuis-inrichting met elektrische koelkast.
Verder zijn bijna alle technische installaties vernieuwd. Ook de plastic dieseltank werd vervangen door twee RVS tanks.

De oorspronkelijke kleur zwart van de romp is in 2004/2005 professioneel overgecoat met een
2-componenten systeem van “ de IJssel “ in de kleur wit, zodat het lijnenspel van de romp
met de S-sheerline mooier in zicht is.



Theoretische rompsnelheid ( 2,43 x V LWL ) = 6,8 kn.
Werkelijke rompsnelheid over de grond gemeten ca 8 a 9 kn. ( windkracht 4 a 5 )
Lengte-breedte verhouding: LOD/ BOD = 3.07
Optimale hoogte aan de wind ca. 46 graden ( met knik in de schoten )
Bij 40 graden aan de wind loopt snelheid terug
Fabricage methode:
Handlayup gewapend polyester,
met isoftaalzure NGP gelcoat ( osmose werend )
dek idem, met sandwichconstructie 16 mm. Balsakern
en t.p.v. Dekbeslagen ingelamineerde hardhouten delen.
Gewichten: Polyester gewicht romp ca. 2500 kg.
Ingegoten ballast ca. 2680 kg.
gewicht zwaard ca. 218 kg.
Totaal gewicht met tuig ca. 6380 kg.

Huiddikten romp onderwaterschip wl. Minimaal 13 mm.
Boormonsters dek en romp zijn aanwezig op het schip

– verstagingen; hoofdwant en voorwant 8 mm. 1X 19 RVS
bakstagen, topwant en kluiverboomstagen 6 mm. 1X 19 RVS

Zelflozende kuip; Boven waterlijn ca 300 mm.
twee loospijpen rond 38 mm.

Ballast ratio is 42% totaal gewicht ballast verhouding min. 50%
dit wil zeggen, zeer snel oprichtend bij kentering.

Mastlengte ca 976 cm. Doorvaarhoogte ca 10,90 m' zonder toplicht / antenne
en met getopte gaffel
doorvaarthoogte zonder mast, ( bk. Mastkoker ca. 1,60 m' )
Mast is strijkbaar d.m.v. een sprenkel.

De nieuwe indeling heeft voor in het schip een grote was-toiletruimte met stahoogte ca.
175 cm. met natte zeilkleding berging en een bergkast voor divers linnengoed badkamer
en een onderwatertoilet.(2014)
Verder een afsluitbare voorhut (stahoogte ca. 190 ) met 2 enkele kooien ( lang ruim190 cm.) boven elkaar, een hang-legkast en een zitje. Onder de onderste kooi een berging.
Midscheeps een groot kombuis, ingericht voor 6 personen, met een veilig ingebouwd Origo type 4000- 2 pits spiritus kooktoestel en energie zuinige 65 ltr. koelkast met koude accu op 12 volt type Isotherm Asu .Watertanks ca. 200 ltr. (leidingen en pomp 2017)
Tegenover de kombuis een ruime U-zithoek rondom een tafel, die 's nachts eventueel als dubbelbed ( ca. 150 cm breed )gebruikt kan worden. Een zeer complete navigatiehoek aan SB met daaraan een hondenkooi ca. 80 cm. Breed. Aan BB. een zeer comfortabele kooi van ca. 105 cm. Breed, lang ca. 230 cm. Alle kussens en bekleding nieuw 2013.

EXTRA'S bij IJSVOGEL
en tevens globale uitrusting

nieuwe reserve kluiverboom
,, ,, giek
,, ,, set topzeilsparren
,, ,, teakhouten helmhout
Gebruikte reserve gaffel zonder klauw.
– Gegalvaniseerde sprenkel voor up en down van de mast en extra mastlier.
gegalvaniseerde boarding ladder voor het wad, lang ca. 175 cm.
rolkluiver bruin gebruikt
rolfok bruin gebruikt
topzeil wit
Stormfok bruin
Jager bruin lichtweerzeil ca. 28 m2
topzeil railinghoes voor opbergen van topzeil met sparren, kleur maroon
Railingkleedjes kleur maroon
rvs railing met rvs septers
Maroon Buiskap met rvs beugels en met extra ingang regen afdekzeil
Grootzeilhuik, kleur maroon
Diverse afdekhoezen over diverse luiken, kleur maroon
noodhelmstok van staal, ( eis op zee )
op de nieuwe gaffel 2004 zit nu een zware bronzen mast-gaffelschoen
normaal ankergerei voordek / reserve anker.
Kleine en grote stootwillen en verder wat aan boord is.
centraal bliksem aard-systeem door gehele schip ( koperen brede strip )
kompas / dieptemeter / log / GPS / Sailor marifoon / autohelm-stuurautomaat type 2000
Webasto luchtheating (2016) met thermostaat aangesloten op een aparte rvs dieseltank 30 ltr.
gereedschapskoffer
Duidelijke handleiding en tekeningen tuigage ed. worden meegeleverd.
AIS 2017.