Cornish Crabber Pilot Cutter 30

Afmetingen
9.15 x 2.97 x 1.10/1.60
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
1985
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
€ 39500

360°

ALGEMEEN

Bouwjaar
1985
Afmetingen
9.15m x 2.97m x 1.10/1.60m
Bouwer casco
Cornish Crabbers Ltd. Rock Wadebridge in UK.
Bouwnummer
16
Ontwerper
Roger Dongray
Spantvorm
Multiknikspant
Kielsoort
Kielmidzwaard
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 6,380 ton
Ballast
Ca. 3000 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Teak
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
2 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 10.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.70 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.90 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. --- meter
Materiaal ramen
Veiligheidsglas
Besturing
Helmstok
Opmerkingen
L.o.a. 12 meter.

MOTOR

Merk en type
Vetus 415A602A
Bouwjaar
2012
Bouwnummer
93702112522
Vermogen
33 pk (24 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 3 liter per uur
Overbrenging
Keerkoppeling
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
R.v.s.
Inhoud tanks
Ca. 60 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
Lampje
Temperatuurmeter
Lampje
Draaiuren
Ca. 350 uur
Schroef
Vaste schroef
Boegschroef
-
Hekschroef
-

TUIGAGE

Tuigage type
Kotter
Materiaal rondhouten
Hout
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Bruin
Grootzeil
Conventioneel grootzeil
Overige zeilen
Fok
Stormfok
Lichtweer zeilen
Halfwinder
Kluiver
Reefinstallatie
Bindrif
Spinnakerboom
-
Dekzeilen
Sprayhood, zeilhuik, rolfokhoes
Lieren
4x Barlo Australia 16
Maststrijkinstallatie
1

ELECTRA

Accu's
2x service 1x start
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Victron 12/25-3-3 blue power
Voltmeter
+
Amperemeter
+
Opmerkingen
Gehele installatie vernieuwd in 2014

APPARATUUR

Kompas
Silva
Echolood
Nasa
Log
Nasa
Marifoon
Sailor 6512 (zonder ATIS)
Autopilot
+
GPS
Furuno GP-33
AIS
Vespermarine

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 200 liter
Watersysteem
Voetpomp
Warmwatersysteem
-
Douche binnen
-
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 30 liter
Koelkast
+
Gasbun
-
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Spiritus
Oven
-
Verwarming
Webasto
Verwarming brandstof
Diesel

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
-
Zwemplateau
-
Zwemtrap
+
Anker
1
Ankerketting
+
Reddingsvlot
1
Opmerkingen
60 m ketting 8mm.

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Ja

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 31-10-2018 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Om in de toekomst nog steeds met onze drie steeds groter wordende kinderen te zeilen, hebben we een groter schip aangeschaft.
Wat is het vaargebied?
Ijsselmeer, Zeeland, Waddenzee, Randmeren, Friesland, Noordzee.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Wij zijn de 2e eigenaar, sinds 2013.
Is het schip schadevrij geweest?
Ja.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Heel fijn schip om te zeilen, ook heel veel solo mee gezeild. Schip is makkelijk te reven en te balanceren. Op de motor is makkelijk 6 kn kruissnelheid te halen.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Alle facturen aanwezig.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Iedere winter op de wal.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
De originele naam was "Kingfisher" wat Ijsvogel betekent in het Engels. Vanwege toch wel wat bijgeloof hebben we die naam overgenomen omdat het ook goed bij het schip past.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Door de voormalige importeur aangeschaft als Sailaway-versie en in 1990/1991 een interieur ingebouwd t.b.v. een Hiswa-Show te water.
Eind 2004 heeft het schip een grondige verbouwing van het interieur gekregen, met o.a. een nieuwe toilet ruimte, langere voorkooien, totaal nieuwe kombuis-inrichting met elektrische koelkast.
Verder zijn bijna alle technische installaties vernieuwd. Ook de plastic dieseltank werd vervangen door twee RVS tanks.

De oorspronkelijke kleur zwart van de romp is in 2004/2005 professioneel overgecoat met een
2-componenten systeem van “ de IJssel “ in de kleur wit, zodat het lijnenspel van de romp
met de S-sheerline mooier in zicht is.



Theoretische rompsnelheid ( 2,43 x V LWL ) = 6,8 kn.
Werkelijke rompsnelheid over de grond gemeten ca 8 a 9 kn. ( windkracht 4 a 5 )
Lengte-breedte verhouding: LOD/ BOD = 3.07
Optimale hoogte aan de wind ca. 46 graden ( met knik in de schoten )
Bij 40 graden aan de wind loopt snelheid terug
Fabricage methode:
Handlayup gewapend polyester,
met isoftaalzure NGP gelcoat ( osmose werend )
dek idem, met sandwichconstructie 16 mm. Balsakern
en t.p.v. Dekbeslagen ingelamineerde hardhouten delen.
Gewichten: Polyester gewicht romp ca. 2500 kg.
Ingegoten ballast ca. 2680 kg.
gewicht zwaard ca. 218 kg.
Totaal gewicht met tuig ca. 6380 kg.

Huiddikten romp onderwaterschip wl. Minimaal 13 mm.
Boormonsters dek en romp zijn aanwezig op het schip

– verstagingen; hoofdwant en voorwant 8 mm. 1X 19 RVS
bakstagen, topwant en kluiverboomstagen 6 mm. 1X 19 RVS

Zelflozende kuip; Boven waterlijn ca 300 mm.
twee loospijpen rond 38 mm.

Ballast ratio is 42% totaal gewicht ballast verhouding min. 50%
dit wil zeggen, zeer snel oprichtend bij kentering.

Mastlengte ca 976 cm. Doorvaarhoogte ca 10,90 m' zonder toplicht / antenne
en met getopte gaffel
doorvaarthoogte zonder mast, ( bk. Mastkoker ca. 1,60 m' )
Mast is strijkbaar d.m.v. een sprenkel.

De nieuwe indeling heeft voor in het schip een grote was-toiletruimte met stahoogte ca.
175 cm. met natte zeilkleding berging en een bergkast voor divers linnengoed badkamer
en een onderwatertoilet.(2014)
Verder een afsluitbare voorhut (stahoogte ca. 190 ) met 2 enkele kooien ( lang ruim190 cm.) boven elkaar, een hang-legkast en een zitje. Onder de onderste kooi een berging.
Midscheeps een groot kombuis, ingericht voor 6 personen, met een veilig ingebouwd Origo type 4000- 2 pits spiritus kooktoestel en energie zuinige 65 ltr. koelkast met koude accu op 12 volt type Isotherm Asu .Watertanks ca. 200 ltr. (leidingen en pomp 2017)
Tegenover de kombuis een ruime U-zithoek rondom een tafel, die 's nachts eventueel als dubbelbed ( ca. 150 cm breed )gebruikt kan worden. Een zeer complete navigatiehoek aan SB met daaraan een hondenkooi ca. 80 cm. Breed. Aan BB. een zeer comfortabele kooi van ca. 105 cm. Breed, lang ca. 230 cm. Alle kussens en bekleding nieuw 2013.

EXTRA'S bij IJSVOGEL
en tevens globale uitrusting

nieuwe reserve kluiverboom
,, ,, giek
,, ,, set topzeilsparren
,, ,, teakhouten helmhout
Gebruikte reserve gaffel zonder klauw.
– Gegalvaniseerde sprenkel voor up en down van de mast en extra mastlier.
gegalvaniseerde boarding ladder voor het wad, lang ca. 175 cm.
rolkluiver bruin gebruikt
rolfok bruin gebruikt
topzeil wit
Stormfok bruin
Jager bruin lichtweerzeil ca. 28 m2
topzeil railinghoes voor opbergen van topzeil met sparren, kleur maroon
Railingkleedjes kleur maroon
rvs railing met rvs septers
Maroon Buiskap met rvs beugels en met extra ingang regen afdekzeil
Grootzeilhuik, kleur maroon
Diverse afdekhoezen over diverse luiken, kleur maroon
noodhelmstok van staal, ( eis op zee )
op de nieuwe gaffel 2004 zit nu een zware bronzen mast-gaffelschoen
normaal ankergerei voordek / reserve anker.
Kleine en grote stootwillen en verder wat aan boord is.
centraal bliksem aard-systeem door gehele schip ( koperen brede strip )
kompas / dieptemeter / log / GPS / Sailor marifoon / autohelm-stuurautomaat type 2000
Webasto luchtheating (2016) met thermostaat aangesloten op een aparte rvs dieseltank 30 ltr.
gereedschapskoffer
Duidelijke handleiding en tekeningen tuigage ed. worden meegeleverd.
AIS 2017.