Bavaria 47-4

Afmetingen
14.8 x 4.45 x 1.65
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2000
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
€ 86700
Bavaria 47-4 indelingstekening

360°

ALGEMEEN

Bouwjaar
2000
Afmetingen
14.8m x 4.45m x 1.65m
Bouwer casco
Bavaria Yachtbau
Bouwnummer
DE-BAVN47BD000
Ontwerper
J&J Design
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 13 ton
Ballast
Ca. 3800 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Teak
Uitvoering dek
Teak
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
5 (inclusief salon)
Aantal kooien
8
Doorvaarthoogte
Ca. 22.0 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.95 meter
Stahoogte salon
Ca. 2.00 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.95 meter
Materiaal ramen
Veiligheidsglas
Besturing
Stuurwiel

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta MD22
Bouwjaar
2000
Bouwnummer
5100704175
Vermogen
59 pk (43 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 2015 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
Kunststof
Inhoud tanks
Ca. 230 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
Alarm
Draaiuren
Ca. 1500 uur
Schroef
Vaste schroef
Boegschroef
-

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Rolgrootzeil 2009
Overige zeilen
Genua
Lichtweer zeilen
Assymetrische spinnaker
Reefinstallatie
Rolreef
Spinnakerboom
+
Dekzeilen
Sprayhood
Lieren
Lewmar self-tailing lieren

ELECTRA

Accu's
2x
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
+
Aggregaat
-
Voltmeter
-
Amperemeter
-

APPARATUUR

Kompas
Raymarine
Echolood
Raymarine
Log
Raymarine
Windset
Raymarine
Marifoon
Radio
+
Cassette
+
CD-speler
+
Autopilot
Raymarine
Radar
Raymarine
Roerstandaanwijzer
Raymarine
GPS
Raymarine
Kaartplotter
Raymarine

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 600 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
+
Douche binnen
2
Douche buiten
1
Toilet
2
Vuilwatertank;
-
Koelkast
+
Koelbox
1
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto
Verwarming brandstof
Hete lucht

BUITENOM

Tweede stuurstand
+
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Electrisch
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
+
Reddingsvlot
1

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Ja

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 29-08-2019 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Gemiddeld

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
We verkopen ons ruim en fijn varend zeilschip na 10 jaar in bezit te hebben gehad vanwege tijdgebrek.
Wat is het vaargebied?
Nederland; overwegend IJsselmeer en Wadden.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
2e eigenaar.
We hebben ons schip in 2009 gekocht. Met name vanwege de ruimte en de 4 hutten konden wij met ons grote gezin altijd fijn varen.
Door de ondiep stekende kiel waren ook Wadden en binnenwateren plaatsen waar het schip goed kon varen.
Wij hebben het schip nooit verhuurd.
Is het schip schadevrij geweest?
Ja.
Geen schades op enkele krassen na op de romp.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Schip zeilt erg makkelijk en snel. Met name door het rol grootzeil en rol genua is deze goed te varen. Het schip vaart ook snel. Snelheden boven de 10 knopen vaak gehaald. De ontwerper van de 47 is ook de zelfde als de Grand Solei 46.3. De romp is nagenoeg identiek, de 47 is iets groter. Dit is de reden dat het schip erg goede zeileigenschappen heeft.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Ja diverse zaken vervangen.
Motor beurten.
Saildrive compleet onderhoud gehad.
Salidrive Manchet
Roer lager.
Nieuwe accu's
Onlangs in april 2019 onderwaterschip voorzien (+schuren) van nieuwe antifouling, romp en deck zijn professioneel gereinigd. Diverse lijnen en vallen vervangen.
Helaas is ook begin april het toegangsluik gebroken.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Om de 2 jaar de kant op
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Voyage; het waren mooie reizen.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Is een in 2000 Nederland afgeleverd schip en heeft, op enkele vakanties na, altijd op zoetwater gelegen. Het is een erg sterk en degelijk schip met kwalitatief hoogwaardige tuigage. Een schip welke nog vele jaren zal meegaan.