Print Deel dit jacht Bezichtiging aanvragen

Schionning 16.20


VRAAGPRIJS
€ 495000
BOUWJAAR
2004
AFMETINGEN
16.75 x 8.5 x 1.10
BOUWMATERIAAL
Composiet
LIGPLAATS
Muiderzand
CE-A + refit/upgrade 2013/2018
Bezichtiging uitsluitend op afspraak!
Schionning 16.20  indelingstekening

360°

LOCATIE

Algemeen

Bouwjaar

2004 

Afmetingen

16.75m x 8.5m x 1.10m 

Bouwer casco

Tabuteau marine pty. ltd  

Bouwnummer

AU-KLPM1620H404 

Ontwerper

Schionning 

Spantvorm

Multiknikspant 

Kielsoort

Vinkiel 

Bouwmateriaal

Composiet 

Waterverplaatsing

Ca. 12 ton 

Ballast

Ca. - kg 

Afbouw casco

Eigen beheer 

Betimmering

Bamboe 

Uitvoering dek

Composiet 

Materiaal kajuitopbouw

Composiet 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

4 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 24.0 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.95 meter 

Stahoogte salon

Ca. 2.05 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. 1.95 meter 

Materiaal ramen

Veiligheidsglas 

Besturing

Stuurwiel 

MOTOR

Merk en type

2 x Yanmar 4JH3E

Bouwjaar

2004

Bouwnummer

E26194 en e25305 

Vermogen

50 pk (37 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. 2 liter per uur 

Overbrenging

Saildrive 

Manchet saildrive

Ca. 2014 jaar 

Koeling

Direct 

Brandstoftanks

R.v.s. 

Inhoud tanks

Ca. 660 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Temperatuurmeter

Draaiuren

Ca. 1300 en 1360 uur 

Schroef

2 x gori klapschroef 

Boegschroef

Opmerkingen

Beide motoren zijn 2016 uit de boot gehaald en volledig overgehaald  

TUIGAGE

Tuigage type

7/8 

Materiaal rondhouten

Aluminium 

Materiaal beslag

R.v.s. 

Materiaal verstaging

R.v.s. 

Materiaal zeilen

Hydranet 

Kleur zeilen

Wit 

Grootzeil

Merk: Dimension SailsJaar: 2017Doorgelat grootzeil 

Overige zeilen

Merk: Dimension SailsJaar: 2017Genua 

Merk: Dimension SailsJaar: 2017Fok 

Merk: Ongebruikt/ als nieuwJaar: 2004Stormfok 

Reefinstallatie

Rolreef, maindropsystem 

Spinnakerboom

Dekzeilen

Kuiptent, zeilhuik 

Lieren

5 x andersen: 3x 62, 2x 46 st 

Opmerkingen

Voorzeilen zijn voorzien van UV strip. Zelflerende fok . Andersen 62 ST op dak = elektrisch  

ELECTRA

Accu's

7 stuks a 105 ah 2018, startaccu 2 x 95ah 2016 

Spanning

12 volt 

Walstroom

220 volt 

Acculader

Sterling: 2x 160 amp 1x 1250amp 

Aggregaat

Honda 2.5 kva (2018) 

Voltmeter

Amperemeter

Omvormer

Sterling inverter 3000w 

Opmerkingen

All illumination; navigation and inside (white and/or red) = LED Samsung television with up/down mechanisme 2018 

APPARATUUR

Kompas

Plastimo 

Echolood

Raymarine 2017 

Log

Raymarine 2017 

Windset

Raymarine 2017 

Marifoon

Icom mb 400, + icom handheld 2  

Radio

Pioneer 2018 

Cd-speler

Pioneer 2018 

Autopilot

Raymarine 

Radar

Raymarine 2017 

Roerstandaanwijzer

Raymarine 

GPS

Raymarine 

Kaartplotter

2x raymarine e 90w. 2017 

AIS

Amec 2017 

Opmerkingen

- Candi 4 kg washmachine 2018 

GAS EN WATER

Watertanks

R.v.s. 

Inhoud watertanks

Ca. 600 liter 

Watersysteem

Electrisch 

Warmwatersysteem

Boiler 

Douche binnen

Toilet

Vuilwatertank

+, 40 en 150 liter 

Koelkast

Koelbox

Vrieskist

Gasbun

Kooktoestel pitten

4-pits 

Kooktoestel brandstof

Gas 

Oven

Verwarming

2x eberspacher airtronic d5, 2 

Verwarming brandstof

Diesel 

Opmerkingen

Bijgeleverd: rvs vriezer en koelkast, nieuw maar nog niet ingebouwd. Huidige box voldoet nog prima. 2e waterpomp als back-up 120 l/hr watermaker. 2018 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Preekstoel materiaal

R.v.s. 

Zeereling

Zeereling zwartgemoffeld rvs, 80 

Ankerlier

Electrisch 

Zwemplateau

Geintegreerd 

Zwemtrap

R.v.s. 

Davits

Bijboot

Merk: HighfieldJaar: 2018Aanwezig 

Buitenboordmotor;

Suzuki 15pk 2018 

Anker

Ankerketting

Opmerkingen

De Schionnings zijn onzinkbaar, o.a. vanwege de dubbele bodems.  

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Niet geregistreerd 

Gekeurd

Nee 

LOCATIE

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

Na 10 jaar zeezeilen (72 landen bezocht) gaan we een huis bouwen en weer op land wonen.
 

Wat is het vaargebied?

de Wereld 

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

3e, Sinds 2017.
Na al die jaren in de tropen te hebben gevaren valt het hier in Europa tegen. We wilden vanwege de bouw van ons huis toch maar niet meer naar de Pacific 

Is het schip schadevrij geweest?

In de Azoren heeft een ander schip schade gevaren aan de Cocoon (liggend in de haven) maar dat is tijdens de refit van 2013-2017 professioneel en onzichtbaar gerepareerd. 

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

Ondanks dat we de jongsten niet meer zijn (60+) bleek Cocoon het meest eenvoudig en snel te zeilen van de 5 zeezeilende schepen waarmee we in de loop van ons leven hebben gezeild.
Het geeft werkelijk een kick om met 14kn wind, zelf geheel ontspannen 9 a 10kn te varen. Bij wat meer wind en golven begint de boot met 13 a 14 kn als een trein over rails te varen. Hij zet zich vast in het water en de bewegingen vlakken af. 

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

Na de grootse refit van rompen en tuigage is de binnenkant van het schip in 2017 en 2018 van binnen totaal vernieuwd. Ja er zijn een hoop bonnen 

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

Tijdens de refit van 2013 tot 2017 en oktober/november 2018 ook vanwege kielschade die we in Zweden hadden opgelopen. We hebben toen meteen de zijkanten van de rompen opnieuw laten spuiten.  

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

Cocoon. Omdat we op de boot wonen als op ons eigen eilandje. 

Overige opmerkingen/bijzonderheden:

Cocoon bied ons een woning, gerieflijk als een appartement en ze zeilt eenvoudig, comfortabel en snel waar we maar naartoe willen.