Wauquiez Centurion 42

Afmetingen
12.87 x 4.06 x 1.74
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Marina Muiderzand
Bouwjaar
1987
Gekeurd
Nee
Vraagprijs
€ 99000

Refit 2017/2018 new teakdeck, rigging, Raymarine etc.

ALGEMEEN

Bouwjaar
1987
Afmetingen
12.87m x 4.06m x 1.74m
Bouwer casco
Wauquiez
Bouwnummer
30
Ontwerper
Ed Dubois
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 11 ton
Ballast
Ca. 4320 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Teak
Uitvoering dek
Teak 2018
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
4
Doorvaarthoogte
Ca. 19.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.85 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.90 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.85 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
Algehele refit in 2017/2018. Nieuw: gereviseerde motor, teakdek, afsluiters, verstaging, electronica, stuurautomaat, acculader / omvormer, roerkoning lager, kuipkussens, bekleding salon, bimini, etc.

MOTOR

Merk en type
Perkins 4-108
Bouwjaar
1987
Bouwnummer
ED9A601
Vermogen
52 pk (38 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 2 liter per uur
Overbrenging
Keerkoppeling
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
R.v.s.
Inhoud tanks
Ca. 250 liter
Toerenteller
+
Urenteller
-
Oliedrukmeter
Lampje
Temperatuurmeter
+
Schroef
Maxprop
Boegschroef
-
Hekschroef
-
Opmerkingen
Gereviseerde motor met refit 2017/2018 geïnstalleerd.
Dynamo 130 amp
Vetus brandstoffilter wisselsysteem (2018)

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Laminaat
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Conventioneel grootzeil North Sails 1998
Overige zeilen
Genua Lidgard (NZ) 2006
Fok Lidgard (NZ) 2006
Reefinstallatie
Bindrif, rolreef
Spinnakerboom
+
Dekzeilen
Bimini
Lieren
8x
Opmerkingen
Verstaging nieuw 2018
Bimini nieuw 2019

ELECTRA

Accu's
5x 70Amph
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Mastervolt Combi 60/1600 2018
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
+
Omvormer
Mastervolt Combi 60/1600 2018

APPARATUUR

Kompas
+
Echolood
Raymarine 2018
Log
Raymarine 2018
Windset
Raymarine 2018
Marifoon
Raymarine Ray 53 2018
Radio
Kenwood
CD-speler
+
Autopilot
Raymarine P70 2018
Roerstandaanwijzer
Raymarine P70 2018
GPS
Raymarine 2018
Kaartplotter
Raymarine C90 2x 2018
AIS
Raymarine AIS 600 2018
Opmerkingen
In 2018 alle electronica vernieuwd met Raymarine, aangelegd in Seatalk NG.
2 x C90 plotter; bij stuurstand en kaarttafel.
Mastervolt Combi 60/1600 (2018), Mastervolt batman (2018)

GAS EN WATER

Watertanks
R.v.s.
Inhoud watertanks
Ca. 400 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Toilet
2
Vuilwatertank;
-
Koelkast
+
Vrieskist
1
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
3-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Opmerkingen
Nieuwe afsluiters 2018

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Electrisch
Zwemplateau
-
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
2
Ankerketting
+

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Nee

LOCATIE

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
De sabatical zit erop. We zijn juli 2018 met het schip van Amsterdam naar de Balearen gevaren, daar verbleven en september 2019 weer terug gevaren naar Nederland.

Wat is het vaargebied?
Wereldwijd

Ocean wide
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
De tweede eigenaar. Sinds 2018.

We are the second owner since 2018.
Is het schip schadevrij geweest?
Ja

Yes, the ship is without damage.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Het schip valt in de categorie performance cruiser. De tonnage is vergelijkbaar met andere blue water cruisers in deze lengte, maar de snelheid ligt hoger.

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Zeker. Naast de refit in 2017/2018, is er onderhoud verricht aan de motor. Daarnaast is de schroefasinstallatie (deels) vernieuwd, waaronder de as en lagers.

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Onbekend.

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Avatar. Net als de film.

Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Na onze 35 foot Phanton wilden we voor deze grote reis een schip, dat veiliger zou aanvoelen, sneller zou zijn en meer (opberg)ruimte zou hebben. Dat hebben we allemaal terug gevonden in deze Centurion. Met name op de oversteek van de Golf van Biskaje, is de snelheid (in 50 uur naar de overkat) in combinatie met gevoel van veiligheid en comfort op open zee heel prettig gebleken. Een grote achterkuip met open cockpit is wat ons betreft ideaal voor vanwege de de bewegingsruimte ok met meer mensen aan boord.