Bavaria 39-3 Cruiser

Afmetingen
12.14 x 3.97 x 1.85
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2007
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
€ 75000
Bavaria 39-3 Cruiser indelingstekening

360°

ALGEMEEN

Bouwjaar
2007
Afmetingen
12.14m x 3.97m x 1.85m
Bouwer casco
Bavaria Yachtbau
Bouwnummer
DE-BAVF39X7B707
Ontwerper
J&J Design
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 8,3 ton
Ballast
Ca. 2500 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
4 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 18.0 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.95 meter
Stahoogte salon
Ca. 2.05 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.95 meter
Materiaal ramen
Veiligheidsglas
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
Bedden voorhut verlengbaar.
Extra luik onder bed voorhut.

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta
Bouwjaar
2007
Bouwnummer
5102197227
Vermogen
29 pk (21 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 2 liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 2007 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
Kunststof
Inhoud tanks
Ca. 210 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
-
Temperatuurmeter
Alarm
Draaiuren
Ca. 860 uur
Schroef
Klapschroef
Boegschroef
-
Hekschroef
-

TUIGAGE

Tuigage type
7/8
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Tri-radiaal laminaat
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Doorgelat grootzeil Elvstrom, Selden batcars 2007
Overige zeilen
Genua M-Sails, uv strook, 125% genua 2018
Reefinstallatie
Maindropsystem, val grootzeil 2x vertraagd
Spinnakerboom
-
Dekzeilen
Sprayhood
Lieren
Lewmar 4x
Opmerkingen
Haventent
Mast en giek Selden sport, alles bedienbaar uit de kuip (lazybag, 2x rif, etc)

ELECTRA

Accu's
2x130 AMG + 1x70Ah start(2018)
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
25Ah
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
+
Omvormer
-
Opmerkingen
Victron monitor
Walstroom voor en achter, Marenco, relais beveiligd.

APPARATUUR

Kompas
Plastimo
Echolood
Raymarine i70s (2018)
Log
Raymarine i70s (2018)
Windset
Raymarine i70s (2018)
Marifoon
Raymarine DSC 240E
Radio
Pioneer + CD
Autopilot
Raymarine St6002 gyro
Roerstandaanwijzer
via Raymarine St6002
GPS
Raymarine
Kaartplotter
Raymarine C70
AIS
easy-Ais receiver
Multidisplay
Raymarine
2e gps
Garmin
Accumonitor
Victron
Opmerkingen
Marifoon binnen en buiten aansluiting. Extra buitenspeaker.
Audio binnen- en buitenspeakers.

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 360 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
2
Douche buiten
1
Toilet
2
Vuilwatertank
+, 80 + 60 liter
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Elektrisch 230V met thermostaa
Verwarming brandstof
Hete lucht
Opmerkingen
Inbouw heater 2kW op walstroom met wand thermostaat. Kan ook ventileren in de zomer.
Permanente ventilator op zonnecel in dek.

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
-
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
+

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Nee

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 30-05-2019 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Zware artrose aan de linker enkel maakt lopen moeilijk en helaas het zeilen nagenoeg onmogelijk en zeker niet meer verantwoord. Shit happens, we hadden nog zoveel plannen...
Wat is het vaargebied?
IJsselmeer, Zeeuwse wateren, Noordzee, Belgische kust, UK.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Eerste eigenaar, 2007 nieuw gekocht. Boot altijd in eigen regie gevaren, nooit verhuurd.
Is het schip schadevrij geweest?
Bakboord achter is de voetrail en zeerailing vervangen (2015) na een onhandige aanmeer actie van een ander schip, verzekering heeft alles vergoed, schade was minimaal aan de voetrail en zeereling.
Schip is verder volledig schadevrij.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Prima zeilend schip, betrouwbaar en voorspelbaar. Alle bediening is via de kuip mogelijk. De 145% genua is vervangen door een 125% genua in 2018. Alle zeilen triradiaal gesneden, laminaat zeilen, Selden batcars op de zeillatten.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Alle onderhoud altijd in eigen regie uitgevoerd met originele onderdelen. Alle defecte onderdelen en apparatuur zijn altijd direct vervangen door nieuwe originele onderdelen. Boot is perfect onderhouden.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Elke 3 jaar ivm antifouling en controle anodes. Volgende beurt stond gepland voor voorjaar 2020.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Noor
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Een heerlijk schip, praktische indeling met twee natte cellen en 3 hutten.