Westerly Oceanranger 38

Afmetingen
11.58 x 3.86 x 1.52
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
1995
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
€ 59938

ALGEMEEN

Bouwjaar
1995
Afmetingen
11.58m x 3.86m x 1.52m
Bouwer casco
Westerly Group
Bouwnummer
P224
Ontwerper
Ed Dubois
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 7,2 ton
Ballast
Ca. 2994 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Teak
Uitvoering dek
Teak
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
7
Doorvaarthoogte
Ca. 16.0 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.95 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.95 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.80 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta 2040
Bouwjaar
1995
Bouwnummer
5101637202
Vermogen
40 pk (29 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 3 liter per uur
Overbrenging
Keerkoppeling
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
R.v.s.
Inhoud tanks
Ca. 180 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
Alarm
Draaiuren
Ca. 2650 uur
Schroef
Vaste schroef
Boegschroef
-
Hekschroef
-

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Doorgelat grootzeil Quantum 2018
Overige zeilen
Genua Quantum 2018
Stormfok 1996
Reefinstallatie
Maindropsystem
Spinnakerboom
-
Dekzeilen
Sprayhood, kuiptent, zeilhuik
Lieren
4

ELECTRA

Accu's
1x start 1x Service (2019)
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
+
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
+
Omvormer
-

APPARATUUR

Kompas
Plastimo
Echolood
Autohelm
Log
Autohelm
Windset
Autohelm
Marifoon
Sailor
Radio
+
CD-speler
+
Autopilot
Autohelm
Radar
Furuno
Roerstandaanwijzer
Autohelm
GPS
Autohelm
Kaartplotter
Raymarine
AIS
+

GAS EN WATER

Watertanks
R.v.s.
Inhoud watertanks
Ca. 350 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
2
Toilet
2
Vuilwatertank
+, 60 liter
Koelkast
-
Koelbox
1
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Magnetron
1
Verwarming
Eberspacher
Verwarming brandstof
Diesel

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Handmatig
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
2
Ankerketting
+

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
ja, Z-schip
Opmerking
Wordt verwijderd
Gekeurd
Nee

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 07-08-2019 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Gemiddeld

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Vanwege leeftijd overgestapt naar motorboot
Wat is het vaargebied?
IJsselmeer, Wadden, Noordzee
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Ik ben de 3e eigenaar en heb het schip in 2000 gekocht
Is het schip schadevrij geweest?
Ja
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Makkelijk te bedienen, comfortabel gedrag in zeegang, zeilt goed.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Ja
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Ja
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
BOXER, de boot ligt toch de meeste tijd in z'n box.....
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Misschien herkent u het, je koopt een boot, bent daar heel tevreden mee en toch ga je na een paar jaar weer eens naar een ander schip kijken, of groter, of comfortabeler of voor welke reden dan ook. Tenminste zo ging dat met mij sinds in in de 70er jaren m'n eerste kajuitzijlboot kocht. Totdat ik zo'n 20 jaar geleden deze Westerly kocht. Het paste mij als een jas. Groot genoeg om langer op te verblijven, makkelijk alleen of met z'n twee├źn te zeilen, comfortabel op langere afstanden. Nooit heb ik meer een ander zeilschip gezocht, bezocht zelfs de HISWA niet meer. Totdat nu voor mij de tijd is gekomen het zeilen te ruilen voor motorbootvaren. Ik wens de nieuwe eigenaar net zo veel zeilgenoegen als ik met dit schip heb gehad.