Bavaria 30 Cruiser

Afmetingen
9.45 x 3.30 x 1.45
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2005
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
Sold to Holland
Bavaria 30 Cruiser indelingstekening

360°

ALGEMEEN

Bouwjaar
2005
Afmetingen
9.45m x 3.30m x 1.45m
Bouwer casco
Bavaria Yachtbau
Ontwerper
J&J Design
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Tandemkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 4,4 ton
Ballast
Ca. 1100 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 14.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.80 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.85 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.80 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
*Te water 2006

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta
Bouwjaar
2005
Vermogen
19 pk (14 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 2005 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
Kunststof
Inhoud tanks
Ca. 90 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
Alarm
Schroef
Klapschroef
Opmerkingen
2006 te water

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Conventioneel grootzeil
Overige zeilen
Rolgenua
Reefinstallatie
Maindropsystem
Spinnakerboom
-
Dekzeilen
Sprayhood

ELECTRA

Accu's
2x
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
+
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
+
Omvormer
-

APPARATUUR

Kompas
+
Echolood
Raymarine
Log
Raymarine
Windset
Raymarine
Marifoon
Navman
Radio
+ CD Speler
GPS
via Chartplotter
Kaartplotter
Raymarine

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 150 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
-
Douche binnen
-
Douche buiten
1
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 30 liter
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto
Verwarming brandstof
Diesel

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
-
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
+

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
ja, B-schip
Gekeurd
Ja

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 10-10-2019 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Na 10 jaar met veel plezier gevaren op Friese Meren en de Wadden Wordt de boor verkocht. De reden hiervoor is dat onze tweeling inmiddels 13 is, veel sport en daarom er weinig tijd over blijft om te varen. De boot wordt daarom te weinig gebruikt. Daarnaast is het onze ambitie om op termijn een groter jacht aan te schaffen om verdere reizen te maken.
Wat is het vaargebied?
Wadden en Friese meren
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Wij zijn de tweede eigenaar en hebben de boot in 2009 gekocht van de eerste eigenaar die de boot in 2005 (2006 te water) nieuw heeft gekocht. De reden van verkoop destijds was de komst van een baby.
Is het schip schadevrij geweest?
Het schip is schadevrij. Wel is er eenmaal een kras in het epoxy/polyester van de romp hersteld. Dit was het gevolg ven een kleine aanvareing in een haven waarbij de boor aangemeerd lag. Verder geen schadeherstel.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
De Bavaria 30 cruiser is een fijn compact familieschip. Door de beperkte diepgang (tandemkiel 1.45) kan nagenoeg in elk vaargebied gevaren worden. Deze Bavaria 30 Cruiser is aangepast voor single handed sailing vanachter het roer. Hiervoor is de grootschoot naar de kuip gebracht en is een wegneembare kuiptafel gerealiseerd. De boot moet bij hardere wind wel vrij snel gereefd worden. Dit is echter een fluitje van een cent.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Het schip heeft elke winter in een droge verwarmde hal gestaan (Warns, Friesland)
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Cheers
Deze naam is gekozen door de eerste eigenaar. De betekenis ervan laat zich raden.....
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Een boot waar een gezin (of anders) nog heel veel jaren fantastisch zeilplezier mee kan beleven