Dehler 39 SQ

 
Afmetingen
11.99 x 3.85 x 1.98
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2005
Gekeurd
Nee
Vraagprijs
Sold to Holland

ALGEMEEN

Bouwjaar
2005
Afmetingen
11.99m x 3.85m x 1.98m
Bouwer casco
Dehler Yachtbau
Bouwnummer
DE-DEH65169E505
Ontwerper
Judel&Vrolijk
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 7.6 ton
Ballast
Ca. 3000 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Cherre
Uitvoering dek
Teak
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 19.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.85 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.95 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.85 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
Comfortis matras aft cabin, Hull Painted blue in najaar 2014

MOTOR

Merk en type
Yanmar 3JH4F
Bouwjaar
2005
Bouwnummer
F02284
Vermogen
40 pk (29 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 3 liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
R.v.s.
Inhoud tanks
Ca. 110 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
+
Temperatuurmeter
+
Schroef
Three bladed folding
Boegschroef
-
Hekschroef
-

TUIGAGE

Tuigage type
9/10
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Kevlar
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Doorgelat grootzeil Hagoort Maxx voyager Aramide met dubbele taffeta 2016
Old mainsail De Vries 2005
Overige zeilen
genua I De Vries 2005
genua II De Vries 2005
High Aspect Hagoort 2014
Lichtweer zeilen
Gennaker Momentum 2012
Reefinstallatie
Maindropsystem
Spinnakerboom
-
Dekzeilen
Sprayhood, zeilhuik, stuurwielhoes
Lieren
1x elektric 5x Lewmar ST
Opmerkingen
Sprayhood and main sail cover and wheel cover new 2015, Gennaker pole

ELECTRA

Accu's
2x service 1x start
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
+
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
-
Omvormer
-

APPARATUUR

Kompas
Suunto
Echolood
Raymarine ST60
Log
Raymarine ST60
Windset
Raymarine ST60
Marifoon
Raymarine 215E
Autopilot
Raymarine Smart pilot S2 ST600
Radar
Raymarine C80
GPS
via Chartplotter
Weerfax
ICS Nav-6 navtex
Kaartplotter
Raymarine C80

GAS EN WATER

Watertanks
+
Inhoud watertanks
Ca. 230 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 50 liter
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
3-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
Voorzien van dekwaspomp.

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
-
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
+
Anker
2
Ankerketting
+
Reddingsvlot
1
Opmerkingen
Seasave Reddingsvlot 4 personen is aan keuring toe.

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Ja

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 01-10-2020 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Het schip wordt verkocht omdat wij ons vaargebied gaan wijzigen. Wij zijn al wat ouder en besloten een recreatiehuis in Heeg aan te schaffen. De verkoop gaat ons echter ook aan het hart. We hebben heerlijke tijden met haar doorgebracht. Het is een snel en tegelijkertijd uitermate comfortabel en veilig schip.
Wat is het vaargebied?
Wij hebben vanuit Muiden veel op het Markermeer en IJsselmeer gevaren en verder in mindere mate op de Waddenzee.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Wij zijn de tweede eigenaar en kochten het schip in de zomer van 2012. De eerste eigenaar verwierf zijn schip in July 2005
De eerste eigenaar voer met de Balans in Zeeland en verkocht het aan ons vanwege gezondheidsproblemen.
Is het schip schadevrij geweest?
Het schip heeft geen averij opgelopen onderweg.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Ja daar liep ik al wat op vooruit ...het is een superzeiler ! De SQ is langer dan zijn voorgangers en is 1.70 cm hoger en heeft 9 meter meer zeil. Het is een performance cruiser. En voor wedstijden geschikt. Wij hebben echter het schip veelal als cruiser gebruikt. Hoewel wij het ook wel fijn vonden vooraan in het veld te zeilen. Wij hebben de superruime eigenaars hut en de ruime natte cabine met douche als comfortabel ervaren. We waren onafhankelijk van wal voorzieningen.
De doorgestoken mast die via het stagenplan stevig op de kiel staat verankerd biedt veiligheid in alle omstandigheden.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Ja het schip is zeker goed onderhouden. Het onderhoud is veelal uitgevoerd door Shipshape te Muiderzand .Er zijn facturen van het onderhoud etc in te zien. In 2014 is de hull geschilderd door Schooneman jachtschilders te Enkhuizen en de eigenaarshut voorzien van Comfortis matrassen.( de originele set is ook nog in goede conditie en beschikbaar) en is de fok vervangen door een high aspect type van Hagoort. In 2015 zijn de buiskap , grootzeilhuik en stuurhoes vernieuwd door de Vries , winters werd tot/met dit jaar de oude set er opgezet. In 2016 is het grootzeil vernieuwd door een laminaat van Hagoort Sails offshore performance. De zeilen zijn onderweg gewassen en bijgehouden.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Ja het schip is jaarlijks op de wal geweest voor onderhoud en/of stalling.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Het schip heet Balans. Wij hebben deze naam die door de eerste eigenaar is gegeven niet veranderd.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Wij zouden het schip vanwege zijn performance zeileigenschap en degelijke makelij ook nu in 2020 op de verlanglijst hebben gezet. Het is een modern ontwerp dat zeilen tot een feest maakt.
Er is niet bezuinigd op de betimmering en de kwaliteit/veiligheid van alle overige componenten en dat kan je zien.