Dehler 41 CR

 
Afmetingen
12.45 x 3.90 x 1.95
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2000
Gekeurd
Nee
Vraagprijs
Sold to Holland
Dehler 41 CR indelingstekening

ALGEMEEN

Bouwjaar
2000
Afmetingen
12.45m x 3.90m x 1.95m
Bouwer casco
Dehler
Bouwnummer
620-116
Ontwerper
Judel & Vrolijk
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Bulbkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 8.9 ton
Ballast
Ca. 3300 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Teak
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
4 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 19.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.95 meter
Stahoogte salon
Ca. 2.00 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.95 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
* Romp opnieuw donkerblauw gespoten 2017
* Onderwaterschip Coppercoat 2017
* Teak gangboorden en kajuitopbouw vernieuwd 2017
*Teakplateau spiegel dient opnieuw gerubberd te worden

MOTOR

Merk en type
Yanmar 3JH2-TE
Bouwjaar
2000
Bouwnummer
11345
Vermogen
53 pk (39 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 3,5 liter per uur
Overbrenging
Keerkoppeling
Koeling
Direct
Brandstoftanks
R.v.s.
Inhoud tanks
Ca. 130 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
Alarm
Draaiuren
Ca. 1600 uur
Schroef
Maxprop
Hekschroef
-
Opmerkingen
*Ieder jaar olie ververst plus nieuwe filters
*Laatste grote onderhoudsbeurt in april 2018; plus morsekabels preventief vervangen.

TUIGAGE

Tuigage type
7/8
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Conventioneel grootzeil Van der werf/insails 2012
Overige zeilen
Genua Van der werf/insails laminaat 2010
Keerfok Niet gebruikt 2001
Lichtweer zeilen
Gennaker 2006
Reefinstallatie
Bindrif
Spinnakerboom
-
Dekzeilen
Sprayhood, zeilhuik, rolfokhoes, winterkleed
Lieren
Two electric harken st44 en two harken st48
Opmerkingen
*Verstaging vernieuwd 2017
*Carbon Geannakerboom
*Roerlagers vervangen 2015
*Zeilen zijn ieder jaar professioneel onderhouden
*Buiskap vernieuwd 2016

ELECTRA

Accu's
1x120 amps plus 2x225 amps
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Mastervolt 12/40-3 battery charg
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
+
Omvormer
-
Opmerkingen
*Licht accu's vernieuwd in 2019

APPARATUUR

Kompas
Suunto F116
Echolood
Raytheon st 60
Log
Raytheon st60
Windset
Raytheon st60
Marifoon
Sailor C4904
Autopilot
Raytheon st7000
Radar
Raymarine quantum (2016)
Roerstandaanwijzer
Raymarine
Kaartplotter
Raymarine es75 (2016)
AIS
Klasse B transponder

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 270 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Douche buiten
1
Toilet
2
Vuilwatertank;
-
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
3-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
Koelkast 2019, Isotemp boiler 2018,
Douche buiten met koud en warm water

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Electrisch
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
2
Ankerketting
+
Reddingsvlot
1
Reddingsvlot gekeurd
1
Opmerkingen
*Zeereling bovendraad vernieuwd 2018
*Lewmar electrische ankerlier (nakijken); bruce anker 20 kg en 50 mtr ankerketting
*Dekshower
*Reddingvlot gekeurd tot januari 2022
*ramen/dekluiken vertonen craquelé

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Nee

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 03-09-2020 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

LOCATIE

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Na 15 jaar werd het tijd voor iets anders en heb ik een grotere dehler 47 gekocht
After 15 tremendous years, I decided to buy a Dehler 47.
Wat is het vaargebied?
Ijsselmeer, Engeland, , Frankrijk en Duitse eilanden

IJsselmeer, England,France and northern German Islands.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Sinds oktober 2005 ben ik de tweede eigenaar. De eerste eigenaar heeft er nauwelijks mee gevaren. De motor was ca 50 uren gebruikt en de matrassen en banken waren nog in plastic verpakt. Feitelijk is het schip pas in voorjaar 2006 echt ingebruik genomen.

Having bought the ship in 2005, I am the second owner. The first owner hardly used the ship. The motor indicated 50 hours. The complete interior (bank, mattresses, utensils) packed in plastic. In the spring of 2006, the boat was actual into use.

Is het schip schadevrij geweest?
Ja
Yes
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Het schip combineert comfort met sportiviteit. Met electrische lier kan het grootzeil vanuit de kuip worden gehesen. Het schip vaar redelijk snel. Vooral tijdens het zeilen op zee heb ik veel vertrouwen gekregen in de degelijkheid en zeewaardigheid van Blue Peter.

The boat combines comfort and sportsmanship. The mainsail can be handled by electric winches out of the cockpit outside.
Especially when sailing at sea the boat turns out to be steady and as such I gained the confidence the boat being solid and seaworthy.

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Ja, omdat ik helaas geen twee rechterhanden heb is vrijwel al het onderhoud uitbesteed.
Ieder jaar is onderhoud uitgevoerd en hebben er updates plaatsgevonden.
Daar zijn facturen van voorhanden. Ik vind het belangrijk dat het schip veilig is en alles functioneert.

Yes, having no real technical skills, I outsourced most of the maintenance activities.
Maintenance and updates are done yearly. The related invoices can be submitted. Main focus is the have and continue to have the boat safe and properly functioning.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Met uitzondering van de winter 2019/2020 heeft het schip ieder jaar op de wal gestaan onder een winterkleed. Ook heeft de Blue Peter een paar winters in een overdekte loods gestaan.

Except for the winter 2019/2020 the boat was ashore every year under a wintercover. During some winter seasons the Bluepeter was also housed in a covered shed.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Blue Peter. Is een seinvlag letter P. Wordt door cruiseschepen gehesen om aan te geven dat vertrek spoedig zal plaatsvinden.

Bluepeter is named after the flag, raised by cruise ships when ready to sail.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Met mijn gezin hebben we ontzettend veel plezier van de Blue Peter gehad en kunnen er alleen afscheid van nemen In verband met de aanschaf van een ander schip.

With the family we enjoyed our many sailing weekends and every years holidays. Finding it difficult to say goodbye to the Bluepeter, we rejoice to start our journeys wuth the new boat.