Hanse 312
Afmetingen
9.45 x 3.20 x 1.40
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2005
Gekeurd
Nee
Vraagprijs
Sold to Holland
Maststrijkinstallatie + boegschroef!
ALGEMEEN
- Bouwjaar
- 2005
- Afmetingen
- 9.45m x 3.20m x 1.40m
- Bouwer casco
- Greifswald GmbH
- Bouwnummer
- DE-YZG11328C505
- Spantvorm
- Rondspant
- Kielsoort
- Loden kiel
- Bouwmateriaal
- Polyester
- Waterverplaatsing
- Ca. 4 ton
- Ballast
- Ca. kg
- Afbouw casco
- Werf
- Betimmering
- Mahonie
- Uitvoering dek
- Polyester
- Materiaal Kajuitopbouw
- Polyester
- Gesloten stuurhuis
- -
- Aantal hutten
- 3 (inclusief salon)
- Aantal kooien
- 5
- Doorvaarthoogte
- Ca. 14.5 meter
- Stahoogte vooronder
- Ca. 1.80 meter
- Stahoogte salon
- Ca. 1.85 meter
- Stahoogte achterkajuit
- Ca. 1.80 meter
- Materiaal ramen
- Perspex
- Besturing
- Helmstok
- Opmerkingen
- *teak kuipvloer *helmstok verlenger
MOTOR
- Merk en type
- Yanmar 3YM20
- Bouwjaar
- 2005
- Bouwnummer
- E 01343
- Vermogen
- 19 pk (14 kW)
- Brandstof
- Diesel
- Verbruik
- Ca. liter per uur
- Overbrenging
- Saildrive
- Koeling
- Indirect
- Brandstoftanks
- +
- Inhoud tanks
- Ca. 50 liter
- Toerenteller
- -
- Urenteller
- -
- Temperatuurmeter
- Alarm
- Boegschroef
- +
- Hekschroef
- -
TUIGAGE
- Tuigage type
- Sloep
- Materiaal rondhouten
- Aluminium
- Materiaal beslag
- R.v.s.
- Materiaal verstaging
- R.v.s.
- Materiaal zeilen
- Dacron
- Kleur zeilen
- Wit
- Grootzeil
- Doorgelat grootzeil North Sails 2005
- Overige zeilen
- Zelfkerende fok Zwaan Sails 2009
- Lichtweer zeilen
- Assymetrische spinnaker North Sails 2005
- Reefinstallatie
- Maindropsystem
- Spinnakerboom
- -
- Dekzeilen
- Sprayhood, rolfokhoes
- Lieren
- Harken
- Maststrijkinstallatie
- 1
- Opmerkingen
- "elektrische" maststrijkinstallatie, lazybag aan vervanging toe, r.v.s. beugel buiskap, gennaker/spinnaker val, rolfokhoes (2009), sprayhood (2013)
ELECTRA
- Accu's
- 2x 70Ah
- Spanning
- 12 Volt
- Walstroom
- 220 Volt
- Acculader
- Mastervolt 25 Amp.
- Aggregaat
- -
- Voltmeter
- -
- Amperemeter
- -
- Omvormer
- -
APPARATUUR
- Kompas
- Navman
- Echolood
- Simrad IS15
- Log
- Simrad IS15
- Windset
- Simrad IS15
- Marifoon
- Simrad RS81+ speaker (zonder ATIS)
- Autopilot
- Simrad TP32
- GPS
- Furuno 32
GAS EN WATER
- Watertanks
- +
- Warmwatersysteem
- -
- Douche binnen
- -
- Douche buiten
- 1
- Toilet
- 1
- Vuilwatertank
- +, - liter
- Koelkast
- -
- Koelbox
- 1
- Gasbun
- +
- Kooktoestel pitten
- 2-pits
- Kooktoestel brandstof
- Gas
- Oven
- +
- Verwarming
- Webasto 3500
- Verwarming brandstof
- Diesel
BUITENOM
- Tweede stuurstand
- -
- Preekstoel materiaal
- R.v.s.
- Zeereling
- R.v.s.
- Ankerlier
- -
- Zwemplateau
- Geintegreerd
- Zwemtrap
- +
- Anker
- 1
- Ankerketting
- +
- Opmerkingen
- *midscheepse verhaalklampen
B.T.W. EN TEBOEKSTELLING
- B.T.W.
- Aantoonbaar betaald
- Teboekgesteld
- Niet geregistreerd
- Gekeurd
- Nee
LOCATIE
INTERVIEW VERKOPER
- Waarom wordt het schip verkocht?
- We delen het schip. Na 18 jaar varen, waarvan 7 jaar met de Hanse 312, heeft een van ons besloten te stoppen. En "samen uit samen thuis", dus wordt het schip nu verkocht, met gemengde gevoelens, dat wel.
- Wat is het vaargebied?
- Gooimeer (vanuit ligplaats Huizen) en paar keer peer jaar Markermeer en IJsselmeer.
- De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
- In 2013 hebben wij het schip gekocht van de eerste eigenaar.
- Is het schip schadevrij geweest?
- Ja, alleen een keer de stootlijst vervangen die wat beschadigd was.
- Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
- Het schip vaart vooral heel makkelijk, waarbij alles kan worden bediend vanuit de kuip. De keerfok maakt overstag gaan super simpel. Besturing met de helmstok is voor schepen van deze lengte toch het prettigst en geeft veel gevoel. Alles bediend vanuit de kuip. Manoeuvreren op de motor is simpel, mede dankzij de boegschroef. Daar hebben we erg veel plezier van gehad, zeker als je solo-zeilt en moet aanmeren/ sluis.
- Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
- Het schip heeft jaarlijks onderhoud gehad en de motor is jaarlijks door een onderhoudsbedrijf winterklaar gemaakt. Facturen zijn beschikbaar.
- Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
- Ja, jaarlijks van oktober/november tot en met maart op de wal.
- Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
- Mare, Latijn voor zee en de naam van het Leids universiteitsblad waar beide eigenaren elkaar hebben leren kennen.
- Overige opmerkingen/ bijzonderheden: