Bavaria Cruiser 32

 
Afmetingen
9.99 x 3.42 x 1.95
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2011
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
Sold to Belgium

Contact Print

Bavaria Cruiser 32 indelingstekening

ALGEMEEN

Bouwjaar
2011
Afmetingen
9.99m x 3.42m x 1.95m
Bouwer casco
Bavaria Yachtbau
Bouwnummer
DE-BAVY32G1C111
Ontwerper
Farr Yacht Design
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Bulbkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 4 ton
Ballast
Ca. kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 15.0 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.80 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.85 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.80 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta D1-20
Bouwjaar
2011
Bouwnummer
20134788
Vermogen
18,8 pk (13 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 2 liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
Kunststof
Inhoud tanks
Ca. 150 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
Alarm
Draaiuren
Ca. 400 uur
Schroef
Vaste schroef
Boegschroef
-
Opmerkingen
3-blads schroef (2021)

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Rolgrootzeil HT-zeilen (verticaal doorgelat) 2011
Overige zeilen
Rolgenua Elvstrom 2011
Reefinstallatie
Rolreef
Spinnakerboom
-
Dekzeilen
Sprayhood, kuiptent, winterkleed
Lieren
3xST
Opmerkingen
Zeilen zijn in de winter van 2021 nagekeken en de UV strook van het grootzeil is in zijn geheel vernieuwd door Dekker Zeilmakerij in Zaandam.

ELECTRA

Accu's
2x 90Ah Service (2021), 1x Start
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Quick 45 A
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
+
Opmerkingen
*marifoonkabel in mast (2018)
*Victron Energy batterij monitor (2020)

APPARATUUR

Kompas
+
Echolood
Raymarine i70S (2019)
Log
Raymarine
Windset
Raymarine i70S (2019)
Marifoon
Standard Horizon GX-1700E +GPS
Radio
Fusion (2018)
Autopilot
Garmin Reactor 40 (2018)
Kaartplotter
Raymarine Axiom 9''MFD (2018)
AIS
Raymarine AIS700 (2018)
Raymarine Axiom 9
Opmerkingen
*Standard Horizon afstandbediening (2020)
*Ocean Signal Epirb (2019)
*Navionics kaart (UK Ireland & Holland, 2021)
*Cobra Handmarifoon (2018)

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 150 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Douche buiten
1
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 70 liter
Koelkast
-
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto 3,5 kW*
Verwarming brandstof
Diesel

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
-
Opmerkingen
*Trilens Radarreflector (2018)

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Ja

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 06-05-2021 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende
Staat van onderhoud
Ruim voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Wij hebben als familie de afgelopen 3 jaar genoten van Jule waarbij we haar voornamelijk gebruikte als vakantiehuis en om alle mooie plekjes in o.a. Nederland te ontdekken. Door ziekte in ons gezin lukt het ons helaas niet meer om gebruik te maken van Jule en zien wij ons genoodzaakt haar te verkopen.
Wat is het vaargebied?
Wij hebben voornamelijk op het IJsselmeer, Noordzee en de Wadden gevaren.
In 2019 hebben wij tijdens onze zomervakantie de oversteek naar Engeland gemaakt en zijn daar zuidelijk afgezakt. Daarna overgestoken naar Frankrijk en via Belgiƫ uiteindelijk weer terug naar Nederland.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Wij zijn sinds 2018 de 2de eigenaar.
Is het schip schadevrij geweest?
Jule is altijd schadevrij geweest.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Doordat Jule een diepe kiel heeft met sportieve zeilen is het mogelijk om heel hoog aan de wind te varen. De diepe kiel maakt ook dat ze op zee erg rustig vaart.
Sinds 2018 is alle Garmin apparatuur (behalve de stuurautomaat) vervangen voor Raymarine. Dit hebben wij gedaan omdat we aan deze apparatuur gewent zijn en graag met Navionics willen navigeren.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Alle facturen zijn aanwezig van zowel de apparatuur als van het onderhoud.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Jule is om de 2 jaar uit het water gegaan en daarbij is de antifouling gedaan. Onderhoud motor is gedaan door Volvo Penta en facturen zijn aanwezig.
Als Jule op de bok staat is er een wintertent om haar volledig af te dekken.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Jule is de originele naam en is niet veranderd.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Antifouling is in 2 lagen in de winter van 2021 aangebracht en de zeilen zijn nagekeken waarbij de UV strook van het grootzeil vernieuwd is.