Bavaria 42-3 Cruiser

 
Afmetingen
12.99 x 3.99 x 2.10
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2004
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
Sold to Holland
Bavaria 42-3 Cruiser indelingstekening

ALGEMEEN

Bouwjaar
2004
Te water
2005
Afmetingen
12.99m x 3.99m x 2.10m
Bouwer casco
Bavaria Yachtbau
Bouwnummer
DE-BAVC42V3K405
Ontwerper
J&J Design
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Lodenkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 9.2 ton
Ballast
Ca. 3100 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Teak 8mm
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
4 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 17.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.90 meter
Stahoogte salon
Ca. 2.00 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.95 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
Bekleding kussens salon aan vernieuwing toe

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta D2-55
Bouwjaar
2004
Bouwnummer
5103906853
Vermogen
55 pk (40 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 3.5 liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 2013 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
+
Inhoud tanks
Ca. 210 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
+
Temperatuurmeter
+
Draaiuren
Ca. 300 uur
Schroef
Klapschroef
Boegschroef
Electrisch
Hekschroef
-
Opmerkingen
Originele schroef ook aanwezig.
Startaccu is vernieuwd januari 2021.

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Rolgrootzeil Doorgelat 2004
Overige zeilen
Genua Trioptimaal + UV strook 2004
Reefinstallatie
Rolreef
Spinnakerboom
-
Dekzeilen
Sprayhood, bimini
Lieren
4x ST
Opmerkingen
Bimini incl. zijkanten, achterkant volledig af te sluiten! Haventent

ELECTRA

Accu's
2x service 1 x start
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Victron mulitplus 1200W
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
-
Omvormer
Victron mulitplus 1200W

APPARATUUR

Kompas
+
Echolood
Raymarine ST60
Log
Raymarine ST60
Windset
Raymarine ST60
Marifoon
Ray 240E (zonder ATIS)
Radio
+
CD-speler
+
Autopilot
Raymarine
Radar
Raymarine
Roerstandaanwijzer
Raymarine
GPS
Raymarine
Kaartplotter
Raymarine
Opmerkingen
Marifoon aansluiting in de kuip.
Boxen van geluidsinstallatie in de kuip.

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 360 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Douche buiten
1
Toilet
2
Vuilwatertank
+, - liter
Koelkast
+
Koelbox
1
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
-
Magnetron
1
Verwarming
Webasto 5 KW
Verwarming brandstof
Diesel

BUITENOM

Tweede stuurstand
+
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Electrisch
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
+
Anker
1
Ankerketting
+
Opmerkingen
Veiligheidslijnen aan bakboord en stuurboord over gehele lengte schip.
In de kuip diverse veiligheidsogen.

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Ja

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
De laatste jaren maken wij amper nog gebruik van de boot. Vorig jaar hebben we er slechts 2 dagen gebruik van gemaakt. Sinds enkele jaren hebben wij ook een camper en we merken dat we er op dit moment de voorkeur aan geven om met de camper weg te gaan boven de boot.
Hoog tijd dus dat een ander gaat genieten van dit fantastische, rijkelijk uitgevoerde schip.
Wat is het vaargebied?
Markermeer, IJsselmeer, Waddenzee, Friese wateren. We zijn ooit een zomervakantie met de boot weg geweest; dat was naar Denemarken.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
De eerste en enige. De boot is gebouwd in 2004 en opgeleverd in 2005.
Is het schip schadevrij geweest?
Uiteraard zijn er gebruikssporen te zien; schade hebben we nooit gehad.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Heerlijk varende boot voor; door de zeilvoering en diepe kiel kan er snel maar toch stabiel gevaren worden. Tijdens een flottielje vakantie naar Denemarken werd er door de andere booteigenaren wat meewarig gekeken naar die Bavaria die ook mee was. Toen men eenmaal doorhad dat wij altijd als laatste uit de vertrekhaven weg gingen maar ook altijd als eerste weer in de haven van bestemming aanwezig waren veranderden de meewarige blikken in die van bewondering. Ik denk dat wij het Bavaria imago flink opgekrikt hebben tijdens die reis.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Ja
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Ongeveer om de 2 jaar op de wal voor motoronderhoud, nieuwe antifouling et cetera.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
We wilden een originele naam hebben die we niet nog eens tegen zouden komen. Dat is tot nu toe gelukt.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Alle hutten zijn voorzien van speciale latex matrassen met ventilatiesysteem, dus niet de eenvoudige originele Bavaria matrassen.