Koopmans 39 Kielmidzwaard

 
Afmetingen
11.9 x 3.70 x 1.20/2.50
Bouwmateriaal
Aluminium
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
1995
Gekeurd
Nee
Vraagprijs
€ 89.039

Contact Print

ALGEMEEN

Bouwjaar
1995
Afmetingen
11.9m x 3.70m x 1.20/2.50m
Bouwer casco
Van Waveren, Monster
Bouwnummer
324
Ontwerper
Dick Koopmans Sr.
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Kielmidzwaard
Bouwmateriaal
Aluminium
Waterverplaatsing
Ca. 9.7 ton
Ballast
Ca. 4800 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Teak
Uitvoering dek
Teak
Materiaal Kajuitopbouw
Hout-epoxy
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 18.0 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.90 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.80 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.75 meter
Materiaal ramen
Veiligheidsglas
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
*bouwperiode jacht 1991-1995
*teakdek behoeft onderhoud
*romp/ow-schip gestraald, vaartuig opnieuw gespoten AWL grip 2015
*luiken Goiot critalline
*schip volledig ge�soleerd met PU schuim 5 cm
*lattenbodem

MOTOR

Merk en type
Perkins 4108
Bouwjaar
1983
Bouwnummer
ED500 25U 596002K
Vermogen
50 pk (37 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 3 liter per uur
Overbrenging
Keerkoppeling
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
+
Inhoud tanks
Ca. 200 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
Alarm
Draaiuren
Ca. 3135 uur
Schroef
Vaste schroef
Boegschroef
-
Hekschroef
-
Opmerkingen
*opvoerpomp, verstuivers, hogedrukpomp vervangen en kleppen gesteld 2020
impeller, grof en fijn filter vervangen in 2021

TUIGAGE

Tuigage type
Kotter
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Conventioneel grootzeil Kool Sails 2004
Overige zeilen
Kotterfok Kool Sails Profurl rol/reef 2004
Lichtweer zeilen
Halfwinder 85m2
Kluiver Kool Sails Profurl rol/reef 2004
Reefinstallatie
Bindrif, Lazy jacks
Spinnakerboom
+
Dekzeilen
Sprayhood, zeilhuik, rolfokhoes, winterkleed, bimini, stuurwielhoes
Lieren
9x Maxwell ST
Opmerkingen
*verstaging origineel, onderwanten + achterstag 2015, achterstagspanner hydraulisch (2018 gereviseerd)

ELECTRA

Accu's
1x start 120Ah, 3x 110Ah service Victron 1x accu voor ankerlier
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Victron combi 12-1200-50
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
+
Omvormer
Victron combi 12-1200-50
Opmerkingen
*Batterijmonitor, Scheidingstrafo met slowstarter

APPARATUUR

Kompas
C. Plath
Echolood
B&G
Log
B&G
Windset
B&G
Marifoon
Raymarine DSC type 240
Radio
+
Autopilot
B&G
Radar
Furuno
GPS
Furuno 32
Weerfax
Navtex Lokata
Kaartplotter
Geonav
AIS
zender/ontvanger Eyewatch klasse B
PC + buitenscherm
Faytech
Opmerkingen
*B&G network navigatiesysteem; depth, wind, pilot, speed, data, tack binnen en buiten afleesbaar

GAS EN WATER

Watertanks
+
Inhoud watertanks
Ca. 200 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Douche buiten
1
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 75 liter
Koelkast
-
Koelbox
1
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
3-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Heatpol
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
*koelkast/vriezer Waeco (2015)
*vacuumtoilet Lavac
*boiler 20 ltr

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Electrisch
Zwemplateau
-
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
+
Reddingsvlot
1
Reddingsvlot gekeurd
1
Opmerkingen
*motor ankerlier gereviseerd 2014
*reddingsvlot 4-pers. Plastimo cruiser 4 Orc gekeurd tot 05-2022

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Nee

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Gezien onze leeftijd 75 en 77 jaar moeten wij stoppen met zeilen.
Dus moet de boot verkocht worden.
Wat is het vaargebied?
Het vaargebied was IJsselmeer Nederlandse, Duitse en Deense wadden. Noordzee, Oostzee, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Duitsland, Zuid en Oost Engeland, Belgie, en Frankrijk
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Tweede eigenaar vanaf 1999
Is het schip schadevrij geweest?
Er is geen schade gevaren.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Door de variabele diepgang 1.2m tot 2,5m is er een groot vaargebied. Wij hebben daar veel plezier van gehad. Op de wadden, Denemarken en in de rivieren in oost en zuid Engeland.
De boot gedraagt zich in het water gemoedelijk en comfortabel. Hoog aan de wind moet iets lager gestuurd worden dan een boot met vaste kiel. Met een knik in de schoot is het geweldig. Voor de wind is het, het beste om de kluiver uit te bomen. En het midzwaard op te halen. De boot is dan in balans en maakt snelheid. Met bakstag wind moet de fok ingerold worden. Deze verstoord de kluiver waardoor de vaart er uit gaat. Bij weinig wind moet de halfwinder er op om snelheid te maken.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Ja
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Ja
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
De bootnaam is Andante. De boot had deze naam toen wij hem kochten.
De naam heeft voor ons geen speciale betekenis.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
De boot heeft een refit gehad in 2014/2015. Diverse onderdelen zijn toen vernieuwd o.a. het vlak, ballast, standpijpen, kranen, dynamo. De romp is toen onder en boven de waterlijn gestraald en voorzien van een nieuw verfsysteem.