Tak Kotter
Afmetingen
12.2 x 4.0 x 1.40
Bouwmateriaal
Staal
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
1995
Gekeurd
Nee
Vraagprijs
Sold to Holland
ALGEMEEN
- Bouwjaar
- 1995
- Afmetingen
- 12.2m x 4.0m x 1.40m
- Bouwer casco
- Tak Raamsdonkveer
- Spantvorm
- Rondspant
- Bouwmateriaal
- Staal
- Waterverplaatsing
- Ca. 18 ton
- Ballast
- Ca. 2000 kg
- Afbouw casco
- Werf
- Betimmering
- Teak
- Uitvoering dek
- Staal
- Materiaal Kajuitopbouw
- Staal
- Gesloten stuurhuis
- +
- Aantal hutten
- 2 (inclusief salon)
- Aantal kooien
- 5
- Doorvaarthoogte
- Ca. 3.5 meter
- Stahoogte vooronder
- Ca. 1.85 meter
- Stahoogte salon
- Ca. 1.90 meter
- Stahoogte achterkajuit
- Ca. 1.85 meter
- Materiaal ramen
- Veiligheidsglas
- Besturing
- Stuurwiel
- Opmerkingen
- Onderwaterschip (ColinArcher) gejoggeld staal 5mm, boven water 4mm staal.
MOTOR
- Merk en type
- Perkins
- Bouwjaar
- 1995
- Vermogen
- 120 pk (88 kW)
- Brandstof
- Diesel
- Verbruik
- Ca. 6 liter per uur
- Overbrenging
- Keerkoppeling
- Koeling
- Indirect
- Brandstoftanks
- +
- Inhoud tanks
- Ca. 2x350 staal liter
- Toerenteller
- +
- Urenteller
- -
- Oliedrukmeter
- +
- Temperatuurmeter
- +
- Schroef
- Vaste schroef
- Boegschroef
- Electrisch
- Hekschroef
- Electrisch
- Opmerkingen
- 8 knopen kruissnelheid max. snelheid circa 10 knopen
ELECTRA
- Accu's
- 2x service 2018 2x Start
- Spanning
- Grotendeels 24 Volt/Led.
- Walstroom
- 220 Volt
- Acculader
- Victron Multiplus 24/1600/40
- Aggregaat
- -
- Voltmeter
- +
- Amperemeter
- -
- Omvormer
- Victron Multiplus 24/1600/40
APPARATUUR
- Kompas
- Simrad
- Echolood
- Autohelm
- Log
- Autohelm
- Marifoon
- Hand Icom waterproof (zonder ATIS)
- Kaartplotter
- Raymarine Hybridtouch
- Stuurautomaat
- Simrad/Robertson
GAS EN WATER
- Watertanks
- +
- Inhoud watertanks
- Ca. 250 liter
- Watersysteem
- Electrisch
- Warmwatersysteem
- Boiler
- Douche binnen
- 1
- Douche buiten
- 1
- Toilet
- 1
- Vuilwatertank
- +, nog niet aangesloten liter
- Koelkast
- +
- Gasbun
- -
- Kooktoestel pitten
- 4-pits
- Kooktoestel brandstof
- Gas
- Oven
- -
- Verwarming
- Kabola CV 2015
- Verwarming brandstof
- Diesel
- Opmerkingen
- Elektrische toilet
Vuilwatertank: tank, slangen, afsluiter (geïnstalleerd), pomp, niveaumeter zijn
aanwezig maar nog niet aangesloten.
BUITENOM
- Tweede stuurstand
- +
- Preekstoel materiaal
- R.v.s.
- Zeereling
- R.v.s.
- Ankerlier
- Electrisch
- Zwemplateau
- +
- Zwemtrap
- -
- Davits
- 1
- Anker
- 2
- Ankerketting
- +
- Opmerkingen
- Romp, opbouw en dekken in 2019 volledig opnieuw geschilderd in 2019.
Onderwater antifouling, romp en opbouw 2 componenten International
Loopdekken 1 comp dekve
Kuiptent + zonwering boven achterdek.
B.T.W. EN TEBOEKSTELLING
- B.T.W.
- Aantoonbaar betaald
- Teboekgesteld
- Niet geregistreerd
- Gekeurd
- Nee
INTERVIEW VERKOPER
- Waarom wordt het schip verkocht?
- Al 50 jaar vaar ik met allerlei schepen (valk, hoogaars, Urker kotter UK 4 (1938, 50 ton, in 1987 gekocht en gerestaureerd tot zeilend woonschip) en een Hallberg Rassy 34 (thuishaven Curacao).
In 2010 ben ik (nu 84) gestopt met zeezeilen. Zonder van plan te zijn een motorboot te kopen, kwam ik in 2011 deze spiegelkotter tegen en was verkocht.
Een uniek schip, voor een liefhebber custombuild getekend en gebouwd door een gerenommeerde werf. Heb met veel genoegen (vaak alleen) met de Calypso gevaren.
Eens komt een eind aan deze activiteit. Dat is nu.
- Wat is het vaargebied?
- Sinds 2012 heb ik vele watergebieden van Europa bevaren. Ongeveer alle wateren (brughoogte 3,50) in Nederland, de Waddenzee, het IJsselmeer, de grote rivieren, de wateren van Belgie, de Rijn en Donau tot Wenen, Maas, Schelde, Moezel, Rhone en de kanalen in noord en midden Frankrijk (drie keer via Parijs).
Op mijn laatste schip heb ik sinds 2012 veel gezien en beleefd. De Calypso is een mooi, comfortabel en gezellig schip, waarmee je (stuurautomaat en ankerlier met afstandbediening, boegschroef, hekschroef) ook heel goed en gemakkelijk alleen kunt varen. Door de zeer goed werkende Kabola CV kan dat ook in de winter.
Gezien het aanwezige comfort is dit schip ook geschikt voor langdurige dan wel permanente bewoning.
- De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
- Derde eigenaar, gekocht juni 2011.
- Is het schip schadevrij geweest?
- Ja.
- Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
- De Perkins motor is een feest. Zomer of winter, één druk op de startknop en hij loopt.
Met stuurautomaat, boegschroef, hekschroef, middenbolder (onmisbaar in de vele honderden sluizen),
morse handle die bereikbaar is van het stuurboord dek en ankerlier met afstandsbediening,
kun je met dit schip rustig, gemakkelijk en veilig varen. - Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
- Regelmatig werfbeurten, In 2019 volledig nieuw 2 componenten verfsysteem van hele schip (zie foto schip op de wal 2019)
en verder goed bijgehouden zoals het er nu ligt.
Geen facturen bewaard.
- Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
- Ja. Antifouling altijd intact en overhaald.
- Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
- CALYPSO.
De naam van de diepzeeduiker is door de eerste eigenaar gekozen.
Zoek: Hi, Calypso. Mooi liedje (vooral de tekst) van John Denver. - Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
- .