Hoek Design Classic 45
Afmetingen
13.85 x 3.84 x 1.95
Bouwmateriaal
Woodcore
Ligplaats
Yerseke
Bouwjaar
1998
Gekeurd
Nee
Vraagprijs
€ 69.000
Wilt u dit schip met eigen ogen bekijken?
Vraag een bezichtiging aan of neem contact met ons op.
ALGEMEEN
- Bouwjaar
- 1998
- Te water
- 2000
- Afmetingen
- 13.85m x 3.84m x 1.95m
- Bouwer casco
- Eastborn Jachtbouw BVBA
- Bouwnummer
- WIN NL-ECB03643G121
- Ontwerper
- Hoek Naval Architects Edam
- Spantvorm
- Rondspant
- Kielsoort
- Vinkiel
- Bouwmateriaal
- Woodcore
- Waterverplaatsing
- Ca. 13,5 ton
- Ballast
- Ca. 5500 kg
- Afbouw casco
- Eigen beheer
- Betimmering
- Mahonie
- Uitvoering dek
- Woodcore
- Materiaal Kajuitopbouw
- Hout-epoxy
- Gesloten stuurhuis
- -
- Aantal hutten
- 3 (inclusief salon)
- Aantal kooien
- 6
- Doorvaarthoogte
- Ca. 19.5 meter
- Stahoogte vooronder
- Ca. 1.90 meter
- Stahoogte salon
- Ca. 1.90 meter
- Stahoogte achterkajuit
- Ca. 1.90 meter
- Materiaal ramen
- Veiligheidsglas
- Besturing
- Stuurwiel
- Opmerkingen
- De stuurstand is van het merk Edson met een "rack and pinion" overbrenging of de roeras.
MOTOR
- Merk en type
- Yanmar 3JH2-TE
- Bouwjaar
- 1998
- Bouwnummer
- 11327
- Vermogen
- 50 pk (37 kW)
- Brandstof
- Diesel
- Verbruik
- Ca. 0,3-3 liter per uur
- Overbrenging
- Keerkoppeling
- Koeling
- Indirect
- Brandstoftanks
- R.v.s.
- Inhoud tanks
- Ca. 260 liter
- Toerenteller
- +
- Urenteller
- +
- Oliedrukmeter
- +
- Temperatuurmeter
- +
- Draaiuren
- Ca. 230 uur
- Schroef
- Vaste schroef
- Boegschroef
- Electrisch
- Boegschroef merk
- Max-Power CT-125 (2014)
- Opmerkingen
- Water gesmeerde schroefas met homokinetische koppeling incl. stuwdruk lager.
TUIGAGE
- Tuigage type
- Kotter
- Materiaal rondhouten
- Aluminium
- Materiaal beslag
- R.v.s.
- Materiaal verstaging
- R.v.s.
- Materiaal zeilen
- Dacron
- Kleur zeilen
- Wit
- Grootzeil
- Conventioneel grootzeil Noth Sails 50,5 m2 1999
- Overige zeilen
- Genua North Sails 56,3m2 (Yankee) 2006
- Fok North Sails 17m2 zelflerende 1999
- Reefinstallatie
- Bindrif, rolreef
- Spinnakerboom
- -
- Dekzeilen
- Zeilhuik
- Lieren
- Andersen 2xST58, 2xST46*
- Opmerkingen
- *op mast 2x ST40, 1x ST28
Het yankee zeil wordt gereefd met een Harken MKII furler.
ELECTRA
- Accu's
- 1 x start, 2 x boegschroef
- Spanning
- 12 Volt
- Walstroom
- 220 Volt
- Acculader
- C-Tek lader per accu
- Aggregaat
- -
- Voltmeter
- -
- Amperemeter
- -
- Opmerkingen
- De 2 huis-accu's zijn niet geinstalleerd
APPARATUUR
- Kompas
- B&G Precision9/Suunto magnetis
- Log
- B&G Zues3
- Windset
- LCJ-Capteur type CV7 *
- Marifoon
- B&G V20-S
- Autopilot
- B&G NAC-3 (hydr. aandrijving r
- Roerstandaanwijzer
- B&G RF-25
- GPS
- via kaartplotter
- Weerfax
- Nasa *
- Kaartplotter
- 2x B&G Zeus3 7 en 9 inch
- Opmerkingen
- * windset en weerfax niet aangesloten
GAS EN WATER
- Watertanks
- Kunststof
- Inhoud watertanks
- Ca. 250 liter
- Watersysteem
- Electrisch
- Warmwatersysteem
- Boiler
- Douche binnen
- 1
- Toilet
- 1
- Vuilwatertank
- +, 60 l zwart en 60 l grijs lite
- Koelkast
- -
- Koelbox
- 1
- Gasbun
- +
- Kooktoestel pitten
- 3-pits
- Kooktoestel brandstof
- Gas
- Oven
- +
- Verwarming brandstof
- Diesel
- Opmerkingen
- *watertank; 250 liter verdeeld over 2 flexibele watertanks, wasbak en kraan keuken niet aangesloten.
BUITENOM
- Tweede stuurstand
- -
- Preekstoel materiaal
- R.v.s.
- Zeereling
- R.v.s.
- Ankerlier
- Electrisch
- Zwemplateau
- -
- Zwemtrap
- -
- Anker
- 2
- Ankerketting
- +
- Reddingsvlot
- 1
- Opmerkingen
- Anker; 1x Rocna 25kg (gegalvaniseerd), 1x Fortress (aluminium)
Reddingsvlot RDF 4 persoons (herkeuring nodig)
B.T.W. EN TEBOEKSTELLING
- B.T.W.
- Aantoonbaar betaald
- Teboekgesteld
- Niet geregistreerd
- Gekeurd
- Nee
LOCATIE
INTERVIEW VERKOPER
- Waarom wordt het schip verkocht?
- Ongeveer 25 jaar geleden had ik de wens om een boot te hebben die mij overal zou kunnen brengen. Ik heb verschillende opties onderzocht en besloten mijn boot, inclusief het casco, zelf te bouwen op basis van een ontwerp van Hoek Design Naval Architects (Edam). Zij is in 2000 te water gelaten en het idee was om een trip van 2 jaar (of meer) te maken. “Niets veranderlijker dan een mens” want “de trip” werd “plan-B” en ik heb mijn werkzaamheden in IT terug opgepakt. Nu, 25 jaar later, werk ik nog steeds met veel plezier en verwacht niet dat ik die lange trip zal maken waarvoor ik haar had gebouwd.
- Wat is het vaargebied?
- Gegeven de beperkte vrije tijd die ik had: de Zeeuwse wateren.
- De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
- Ik ben eigenaar sinds haar launch in 2000
- Is het schip schadevrij geweest?
- Full Moon is schadevrij en nooit betrokken geweest in een aanvaring/ongeluk.
- Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
- Met een totaal zeiloppervlak van 121m en een gewicht van 13.500 kg is er heel weinig wind nodig om snelheid te maken. Het semi-gebalanceerd spade roer zorgt ervoor dat er weinig kracht aan het stuurwiel nodig is zeker als het zeil goed getrimd is blijft ze zeer goed op koers zonder noodzaak voor veel stuur correctie.
- Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
- Al het noodzakelijk (periodiek) onderhoud is door mijzelf uitgevoerd. In 2014 is de romp en het dek opnieuw in de verf gezet. In 2020 is nieuwe anti-fouling aangebracht waarvan de rekening beschikbaar is.
- Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
- Alleen voor periodieke anti-fouling en, in 2014 vernieuwen van de lak, is zij op de wal gezet.
- Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
- De naam “Full Moon” heeft een speciale betekenis voor mij. Ik had gepland haar te bouwen in een periode van 2 jaar. Iedere keer dat het weer volle maan was realiseerde ik me dat er weer een maand van de geplande 2 jaar voorbij was.
- Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
- Documentatie zoals vereist volgens CE normen is beschikbaar en eerder dit jaar (2022) is een CE conformiteitsverklaring verstrekt.
Tot slot: “Managing expectations”
Werf gebouwde Hoek Design classic jachten hebben vaak een zeer luxueus interieur. Dit schip heeft dat niet. Voor mij was/is de fraaie klassieke lijn, het zicht, gecombineerd met een modern onderwaterschip, de vaarkwaliteiten, van doorslaggevend belang/prioriteit. Het interieur is “basic” en voldoet aan mijn noden. Zo heb ik bijvoorbeeld de deur panelen van voor/achter kajuit, douche/toilet nooit geïnstalleerd (ze zijn wel beschikbaar). Er kunnen andere dingen zijn als afwerklijsten die u graag zou zien. Aan u te beslissen en aan te passen aan uw voorkeur en wensen.