Hoek Design Classic 45

 
Afmetingen
13.85 x 3.84 x 1.95
Bouwmateriaal
Woodcore
Ligplaats
Yerseke
Bouwjaar
1998
Gekeurd
Nee
Vraagprijs
Sold to Holland
Wilt u dit schip met eigen ogen bekijken? Vraag een bezichtiging aan of neem contact met ons op.

ALGEMEEN

Bouwjaar
1998
Te water
2000
Afmetingen
13.85m x 3.84m x 1.95m
Bouwer casco
Eastborn Jachtbouw BVBA
Bouwnummer
WIN NL-ECB03643G121
Ontwerper
Hoek Naval Architects Edam
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Woodcore
Waterverplaatsing
Ca. 13,5 ton
Ballast
Ca. 5500 kg
Afbouw casco
Eigen beheer
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Woodcore
Materiaal Kajuitopbouw
Hout-epoxy
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 19.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.90 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.90 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.90 meter
Materiaal ramen
Veiligheidsglas
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
De stuurstand is van het merk Edson met een "rack and pinion" overbrenging of de roeras.

MOTOR

Merk en type
Yanmar 3JH2-TE
Bouwjaar
1998
Bouwnummer
11327
Vermogen
50 pk (37 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 0,3-3 liter per uur
Overbrenging
Keerkoppeling
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
R.v.s.
Inhoud tanks
Ca. 260 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
+
Temperatuurmeter
+
Draaiuren
Ca. 230 uur
Schroef
Vaste schroef
Boegschroef
Electrisch
Boegschroef merk
Max-Power CT-125 (2014)
Opmerkingen
Water gesmeerde schroefas met homokinetische koppeling incl. stuwdruk lager.

TUIGAGE

Tuigage type
Kotter
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Conventioneel grootzeil Noth Sails 50,5 m2 1999
Overige zeilen
Genua North Sails 56,3m2 (Yankee) 2006
Fok North Sails 17m2 zelflerende 1999
Reefinstallatie
Bindrif, rolreef
Spinnakerboom
-
Dekzeilen
Zeilhuik
Lieren
Andersen 2xST58, 2xST46*
Opmerkingen
*op mast 2x ST40, 1x ST28
Het yankee zeil wordt gereefd met een Harken MKII furler.

ELECTRA

Accu's
1 x start, 2 x boegschroef
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
C-Tek lader per accu
Aggregaat
-
Voltmeter
-
Amperemeter
-
Opmerkingen
De 2 huis-accu's zijn niet geinstalleerd

APPARATUUR

Kompas
B&G Precision9/Suunto magnetis
Log
B&G Zues3
Windset
LCJ-Capteur type CV7 *
Marifoon
B&G V20-S
Autopilot
B&G NAC-3 (hydr. aandrijving r
Roerstandaanwijzer
B&G RF-25
GPS
via kaartplotter
Weerfax
Nasa *
Kaartplotter
2x B&G Zeus3 7 en 9 inch
Opmerkingen
* windset en weerfax niet aangesloten

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 250 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 60 l zwart en 60 l grijs lite
Koelkast
-
Koelbox
1
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
3-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
*watertank; 250 liter verdeeld over 2 flexibele watertanks, wasbak en kraan keuken niet aangesloten.

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Electrisch
Zwemplateau
-
Zwemtrap
-
Anker
2
Ankerketting
+
Reddingsvlot
1
Opmerkingen
Anker; 1x Rocna 25kg (gegalvaniseerd), 1x Fortress (aluminium)
Reddingsvlot RDF 4 persoons (herkeuring nodig)

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Nee

LOCATIE

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Ongeveer 25 jaar geleden had ik de wens om een boot te hebben die mij overal zou kunnen brengen. Ik heb verschillende opties onderzocht en besloten mijn boot, inclusief het casco, zelf te bouwen op basis van een ontwerp van Hoek Design Naval Architects (Edam). Zij is in 2000 te water gelaten en het idee was om een trip van 2 jaar (of meer) te maken. “Niets veranderlijker dan een mens” want “de trip” werd “plan-B” en ik heb mijn werkzaamheden in IT terug opgepakt. Nu, 25 jaar later, werk ik nog steeds met veel plezier en verwacht niet dat ik die lange trip zal maken waarvoor ik haar had gebouwd.
Wat is het vaargebied?
Gegeven de beperkte vrije tijd die ik had: de Zeeuwse wateren.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Ik ben eigenaar sinds haar launch in 2000
Is het schip schadevrij geweest?
Full Moon is schadevrij en nooit betrokken geweest in een aanvaring/ongeluk.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Met een totaal zeiloppervlak van 121m en een gewicht van 13.500 kg is er heel weinig wind nodig om snelheid te maken. Het semi-gebalanceerd spade roer zorgt ervoor dat er weinig kracht aan het stuurwiel nodig is zeker als het zeil goed getrimd is blijft ze zeer goed op koers zonder noodzaak voor veel stuur correctie.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Al het noodzakelijk (periodiek) onderhoud is door mijzelf uitgevoerd. In 2014 is de romp en het dek opnieuw in de verf gezet. In 2020 is nieuwe anti-fouling aangebracht waarvan de rekening beschikbaar is.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Alleen voor periodieke anti-fouling en, in 2014 vernieuwen van de lak, is zij op de wal gezet.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
De naam “Full Moon” heeft een speciale betekenis voor mij. Ik had gepland haar te bouwen in een periode van 2 jaar. Iedere keer dat het weer volle maan was realiseerde ik me dat er weer een maand van de geplande 2 jaar voorbij was.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Documentatie zoals vereist volgens CE normen is beschikbaar en eerder dit jaar (2022) is een CE conformiteitsverklaring verstrekt.

Tot slot: “Managing expectations”
Werf gebouwde Hoek Design classic jachten hebben vaak een zeer luxueus interieur. Dit schip heeft dat niet. Voor mij was/is de fraaie klassieke lijn, het zicht, gecombineerd met een modern onderwaterschip, de vaarkwaliteiten, van doorslaggevend belang/prioriteit. Het interieur is “basic” en voldoet aan mijn noden. Zo heb ik bijvoorbeeld de deur panelen van voor/achter kajuit, douche/toilet nooit geïnstalleerd (ze zijn wel beschikbaar). Er kunnen andere dingen zijn als afwerklijsten die u graag zou zien. Aan u te beslissen en aan te passen aan uw voorkeur en wensen.