Bavaria 42-3 Cruiser

 
Afmetingen
12.99 x 3.99 x 1.85
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2006
Gekeurd
Nee
Vraagprijs
Under offer

Bavaria 42 Cruiser van 1e eigenaar!

Contact Print

Bavaria 42-3 Cruiser indelingstekening

ALGEMEEN

Bouwjaar
2006
Afmetingen
12.99m x 3.99m x 1.85m
Bouwer casco
Bavaria Yachtbau
Bouwnummer
DE-BAVC42J5A606
Ontwerper
J&J Design
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 9.2 ton
Ballast
Ca. 3100 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Aantal hutten
4 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 19.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.90 meter
Stahoogte salon
Ca. 2.00 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.95 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta D2-55
Bouwjaar
2006
Vermogen
55 pk (40 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 2.5 liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 9 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
Kunststof
Inhoud tanks
Ca. 210 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
+
Temperatuurmeter
+
Draaiuren
Ca. 1425 uur
Schroef
Vaste schroef
Opmerkingen
*De motor is uitgerust met een zwaardere dynamo.

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Rolgrootzeil Elvström 2006
Overige zeilen
Rolgenua Elvström 2009
Lichtweer zeilen
Halfwinder Hagort
Reefinstallatie
Rolreef
Spinnakerboom
+
Dekzeilen
Sprayhood, bimini
Lieren
Lewmar
Opmerkingen
*Gennakerboom Selden
* achterstagspanner (2020)
* kraanlijn, genuaval, spinnakerval (2020)

ELECTRA

Accu's
3
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Mastervolt
Voltmeter
+
Amperemeter
+
Opmerkingen
*1 startaccu
*3 Mastervolt onderhoudvrije accu's 360Amp
*Mastervolt Mass combi omvormer/lader 2400 W
*2x zonnepanelen (180W)
*Superwind windmolen, gereviseerd in 2022.
*brandstofmeter hapert

APPARATUUR

Kompas
2 x Plastimo
Echolood
Raymarine
Log
Raymarine
Windset
Raymarine
Radio
JVC Dab+
CD-speler
JVC
Autopilot
Raymarine
Roerstandaanwijzer
Raymarine
GPS
Raymarine
Weerfax
Navtex/ McMurdo
Kaartplotter
Raymarine 2x binnen/buiten
AIS
Raymarine
Opmerkingen
*Extra:
Handheld Marifoon- ICOM
Navtex - McMurdo ICS NAV6
Satelliet telefoon- Inmarsat
Televisie 12V
Apple-tv

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 360 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
2
Douche buiten
1
Toilet
2
Vuilwatertank
+, - liter
Koelkast
+
Koelbox
1
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
*Bij elke toilet is een vuilwatertank (ca. 50l per stuk)

BUITENOM

Tweede stuurstand
+
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Electrisch
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
+
Reddingsvlot
1
Opmerkingen
*dekwaspomp (2020)
*stoomlicht defect

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
ja, Z-schip
Opmerking
Overdrachtskosten koper
Gekeurd
Nee

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Jarenlang zeilden we naar bestemmingen ver weg en dichtbij. Helaas is dat vanwege gezondheidsproblemen niet langer mogelijk.
Wat is het vaargebied?
In 2006 zeilden we naar Portugal en bezochten we havens aan de Spaanse en Portugese kusten.
Ook voeren we, onder andere, naar Gibraltar en Marokko. In 2011 zeilden we terug naar Nederland om in 2013 weer terug te gaan naar het zonnige zuiden.
Via Engeland, Frankrijk, Portugal,, Spanje en Gibraltar kwamen we in Zuid-Frankrijk. Daar hebben we in 2020 de boot op een dieplader laten zetten, terug naar Nederland.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Wij zijn de eerste eigenaar.
Is het schip schadevrij geweest?
Gelukkig hebben we al die jaren schadevrij kunnen varen.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Deze Bavaria 42 Cruiser zeilt op alle koersen comfortabel. Het is met recht een boot om lange zeilreizen te maken, maar ook voor een dagtocht of een weekend weg is het de ideale zeilpartner.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Alle noodzakelijke onderhoud is verricht. Elke winter is er motoronderhoud gepleegd. De zeilen zijn na elk seizoen door de zeilmaker gecontroleerd.
Afgelopen voorjaar is de boot opnieuw door een professioneel bedrijf gepoetst. Twee jaar geleden zijn de vallen vernieuwd, is de verstaging gecontroleerd en is het roerlager vervangen. Elk jaar is er nieuwe anti-fouling aangebracht.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Na elk zeilseizoen heeft de boot - gemiddeld - zes maanden op de kant gestaan.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
De boot heet NOMAS. Dat is Oudgrieks en Latijn voor zwerver (nomade). Gelet op de emotionele band die wij hebben met deze naam, willen we graag dat de nieuwe eigenaar ook een andere naam aan de boot geeft.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Op www.nomas.nl staan onze reisverslagen.