ONJ 770
Afmetingen
7.7 x 2.50 x 0.75
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
1999
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
Sold to Holland
ALGEMEEN
- Bouwjaar
- 1999
- Te water
- 2000
- Afmetingen
- 7.7m x 2.50m x 0.75m
- Bouwer casco
- ONJ
- Bouwnummer
- NL-ONJLB068B099
- Spantvorm
- Knikspant
- Bouwmateriaal
- Polyester
- Waterverplaatsing
- Ca. 3 ton
- Ballast
- Ca. kg
- Afbouw casco
- Werf
- Betimmering
- Teak
- Uitvoering dek
- Polyester
- Materiaal Kajuitopbouw
- Polyester
- Gesloten stuurhuis
- +
- Aantal hutten
- 1 (inclusief salon)
- Aantal kooien
- 2
- Doorvaarthoogte
- Ca. 2.0 meter
- Stahoogte vooronder
- Ca. --- meter
- Stahoogte salon
- Ca. --- meter
- Stahoogte achterkajuit
- Ca. --- meter
- Materiaal ramen
- Veiligheidsglas
- Besturing
- Stuurwiel
- Opmerkingen
- 1.80 doorvaarthoogte
MOTOR
- Merk en type
- Yanmar 4 JH 3 HTE
- Bouwjaar
- 1999
- Bouwnummer
- E20462
- Vermogen
- 100 pk (74 kW)
- Brandstof
- Diesel
- Verbruik
- Ca. 3 liter per uur
- Overbrenging
- Keerkoppeling
- Koeling
- Indirect
- Brandstoftanks
- +
- Inhoud tanks
- Ca. 125 liter
- Toerenteller
- +
- Urenteller
- +
- Oliedrukmeter
- +
- Temperatuurmeter
- +
- Draaiuren
- Ca. 1593 uur
- Schroef
- Vaste schroef
- Boegschroef
- Electrisch
- Boegschroef merk
- Vetus
- Hekschroef
- Electrisch
- Hekschroef merk
- Vetus
- Opmerkingen
- Trimsysteem,
ELECTRA
- Accu's
- 3x
- Spanning
- 12 Volt
- Walstroom
- 220 Volt
- Acculader
- Mastervolt Mass combi 12/1600
- Aggregaat
- -
- Voltmeter
- -
- Amperemeter
- -
- Omvormer
- Mastervolt Mass combi 12/1600
APPARATUUR
- Kompas
- 2x hand kompas
- Echolood
- Silva Multi defect
- Log
- Silva Multi defect
- Radio
- +
- GPS
- Garmin
GAS EN WATER
- Watertanks
- +
- Inhoud watertanks
- Ca. 125 liter
- Watersysteem
- Electrisch
- Warmwatersysteem
- Boiler
- Douche binnen
- -
- Douche buiten
- 1
- Toilet
- 1
- Vuilwatertank;
- -
- Koelkast
- +
- Gasbun
- +
- Kooktoestel pitten
- 2-pits
- Kooktoestel brandstof
- Gas
- Oven
- -
- Verwarming
- Webasto (defect)
- Verwarming brandstof
- Diesel
- Opmerkingen
- Koelkast nieuw 2021
BUITENOM
- Tweede stuurstand
- +
- Zeereling
- R.v.s.
- Ankerlier
- -
- Zwemplateau
- +
- Zwemtrap
- +
- Anker
- 1
- Ankerketting
- +
- Opmerkingen
- Kuipkussens, kuiptafel, afdektent kuip.
B.T.W. EN TEBOEKSTELLING
- B.T.W.
- Niet aantoonbaar betaald
- Teboekgesteld
- Niet geregistreerd
- Gekeurd
- Ja
CONDITIEKEURING
Dit jacht is op 01-05-2023 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:
- onderwaterschip
- bovenwaterschip
- dek, opbouw en kuip
- tuigage
- romp binnenzijde
- constructie
- interieur
- elektrische installatie
- inbouw gasinstallatie
- stuurwerk
- motorinbouw
- proefvaart
- inventaris/apparatuur
CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:
- Algemene staat
- Voldoende
INTERVIEW VERKOPER
- Waarom wordt het schip verkocht?
- Wij verkopen de ONJ met pijn in het hart omdat we al snel na de aankoop en tegen onze verwachting in de beschikking kregen over een boerderij in Zweden. Daar gaat nu al onze vrije tijd aan op. Dus helaas, geen ruimte meer voor dit prachtige schip.
- Wat is het vaargebied?
- Wij en voorzover ik kan beoordelen onze voorgangers hebben voornamelijk in het plassengebied van Noord-Holland en Utrecht gevaren.
- De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
- Wij denken dat wij, sinds 2020, de vijfde eigenaar zijn. De oorspronkelijk eigenaar heeft het schip Speo gedoopt. Daarna kwam het schip in handen van de heer Snoek en werd het omgedoopt tot Snelle Snoek. Daarna heeft Jeroen Pauw het schip vernoemd naar zijn mede-presentator, Paul Witteman. De volgende eigenaar behield de naam Whiteman. Toen wij het schip overnamen van Jan Slagter, voelden we ons minder comfortabel met die naam en hebben het schip vernoemd naar mijn botengekke en te jong overleden oom Tetman.
- Is het schip schadevrij geweest?
- Ja
- Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
- Het is een heerlijk schip met een zeer krachtige motor (we hebben het zelf niet geprobeerd maar we hebben begrepen dat er achter kan worden gewaterskied) en een fantastische wendbaarheid dankzij boeg- en hekschroef.
- Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
- Ja
- Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
- Elke winter sinds 2020
- Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
- Wij hebben het schip vernoemd naar mijn botengekke en te jong overleden oom Tetman Hettema, kunstschilder uit Amsterdam.
- Overige opmerkingen/ bijzonderheden: