Gillissen Kotter 15.30 VS
Afmetingen
14.6 x 4.40 x 1.40
Bouwmateriaal
Staal
Ligplaats
KNZ&RV Muiden
Bouwjaar
1978
Gekeurd
Nee
Vraagprijs
€ 159.000
Ruim schip en zeer geschikt voor permanente bewoning door de Kabola CV installatie en isolatie!
Wilt u dit schip met eigen ogen bekijken?
Vraag een bezichtiging aan of neem contact met ons op.
ALGEMEEN
- Bouwjaar
- 1978
- Afmetingen
- 14.6m x 4.40m x 1.40m
- Bouwer casco
- Klaas Bak Broek op Langedijk
- Ontwerper
- Theo Gillissen
- Spantvorm
- Rondspant
- Bouwmateriaal
- Staal
- Waterverplaatsing
- Ca. 27 ton
- Ballast
- Ca. kg
- Afbouw casco
- Werf
- Betimmering
- Teak
- Uitvoering dek
- Teak
- Materiaal Kajuitopbouw
- Staal en teakhouten stuurhuis
- Gesloten stuurhuis
- +
- Aantal hutten
- 4 (inclusief salon)
- Aantal kooien
- 8
- Doorvaarthoogte
- Ca. 4.0 meter
- Stahoogte vooronder
- Ca. 1.90 meter
- Stahoogte salon
- Ca. 2.00 meter
- Stahoogte achterkajuit
- Ca. 1.95 meter
- Materiaal ramen
- Veiligheidsglas
- Besturing
- Stuurwiel
- Opmerkingen
- Doorvaarthoogte ca; 3.80m, met masten 8.80m, Ramen in aluminium frame enkel glas, bedden voorhut 2x 90x200cm, gastenhut 2x 70x200cm, bed master cabin 160x200 cm, bed op dinette 140x200cm. Lengte over alles 15.30.
MOTOR
- Merk en type
- 2x Volvo MD70B
- Bouwjaar
- 1978
- Vermogen
- 135 2x pk (99 kW)
- Brandstof
- Diesel
- Verbruik
- Ca. liter per uur
- Overbrenging
- Keerkoppeling
- Koeling
- Indirect
- Brandstoftanks
- R.v.s.
- Inhoud tanks
- Ca. 1200 liter
- Toerenteller
- +
- Urenteller
- +
- Oliedrukmeter
- +
- Temperatuurmeter
- +
- Draaiuren
- Ca. 3750 uur
- Schroef
- Vaste schroef
- Boegschroef
- +
- Boegschroef merk
- 24V
- Hekschroef
- -
- Opmerkingen
- Vetgesmeerde schroefassen, hydraulische besturing, natte uitlaten, keerkoppelingen hydraulisch. Motorurenteller bakboormotor werkt niet, staat op 2800 uren.
ELECTRA
- Accu's
- Service 4x240Ah, start 2x 120Ah
- Spanning
- 12/24 volt
- Walstroom
- 230 volt
- Acculader
- Victorn Skylla 80A + Centaur 30A
- Aggregaat
- + 6kVa
- Voltmeter
- +
- Amperemeter
- +
- Omvormer
- Victron Phoenix 2500W
- Opmerkingen
- Victron BMV-702 Battery monitor
Victron Transformator Isolator
Victron Phoenix 2500W
APPARATUUR
- Echolood
- Nasa Target
- Log
- Nasa Target
- Marifoon
- Garmin DSC
- Radio
- +
- Autopilot
- Garmin
- Radar
- Garmin
- Roerstandaanwijzer
- Seffle Marine
- GPS
- +
- Kaartplotter
- Garmin GPSmax XS
- AIS
- Garmin Transponder
- Opmerkingen
- Er is een boot wifi-netwerk (met 4g modem) waarop ook de Garmin apparatuur is aangesloten zodat alles bekeken en bedient kan worden via de Garmin en ActiveCaptain apps.
GAS EN WATER
- Watertanks
- R.v.s.
- Inhoud watertanks
- Ca. 1100 liter
- Watersysteem
- Electrisch
- Warmwatersysteem
- Boiler
- Douche binnen
- 1
- Toilet
- 2
- Vuilwatertank
- +, 200 (niet aangesloten) liter
- Koelkast
- +
- Gasbun
- -
- Kooktoestel pitten
- 4-pits
- Kooktoestel brandstof
- Gas
- Oven
- -
- Magnetron
- 1
- Verwarming
- KB40 Ecoline CV met radiatoren
- Verwarming brandstof
- Diesel
- Opmerkingen
- Dometic Airco, ITO-ventilatie, 120 liter koelkast met vriesvak + 85 liter koelkast met vriesvak, afzuigkap, composiet zwart aanrechtblad,
BUITENOM
- Tweede stuurstand
- -
- Preekstoel materiaal
- R.v.s.
- Zeereling
- R.v.s.
- Ankerlier
- Electrisch
- Zwemplateau
- +
- Davits
- 1
- Anker
- 1
- Ankerketting
- +
B.T.W. EN TEBOEKSTELLING
- B.T.W.
- Aantonen
- Teboekgesteld
- Niet geregistreerd
- Gekeurd
- Nee
LOCATIE
INTERVIEW VERKOPER
- Waarom wordt het schip verkocht?
- Tijdens de corona-periode waren wij op zoek naar een ruim familieschip (5 kleine kinderen) voor de vakanties en een comfortabele thuiswerkplek. Deze Gillissen-kotter is door vorige eigenaren altijd bewoond, en dus het hele jaar door een heel fijn schip om op te verblijven. Inmiddels worden de vakanties weer anders ingevuld, maar gebruik ik het schip nog steeds veel als werkplek. Het is daar echter wat groot voor, vandaar dat ik op zoek ga naar een kleiner schip.
- Wat is het vaargebied?
- Nederland
- De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
- Afgelopen jaar werd ik in Huizen aangesproken door een vrouw wiens vader heel lang eigenaar is geweest van het schip. Zij had er veel mooie herinneringen aan als kind en was zeer blij dat te zien hoe het schip nog steeds zoveel plezier bracht aan onze kleine kinderen. Voordat ik eigenaar werd is het schip een jaar of tien bewoond geweest in Friesland, vandaar ook de CV, airco-installatie en ITO ventilatiesysteem bijvoorbeeld.
- Is het schip schadevrij geweest?
- Ja
- Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
- Heerlijk stabiel en koersvast
- Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
- Onderwaterschip is in 2022 voorzien van nieuwe antifouling, de origine RVS watertanks zijn verwijderd en opnieuw afgelast en gecoat, en eind mei staat uitgebreid (regulier en preventief) onderhoud gepland voor de beide motoren door een Volvo Penta dealer. Onder meer de zeewaterpompen zullen worden gereviseerd. Verder zijn er nieuwe buitenkussens gemaakt en is het railingdoek vernieuwd en verlengd.
Cosmetisch onderhoud dat op termijn zou kunnen gebeuren is de romp opnieuw spuiten/lakken, en de opbouw op kleine punten bijwerken. - Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
- Ja, in 2022.
- Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
- Bornrif
- Overige opmerkingen/ bijzonderheden: