Dehler 36 JV
Afmetingen
10.95 x 3.54 x 1.90
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2004
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
€ 109.000
ALGEMEEN
- Bouwjaar
- 2004
- Te water
- 2005
- Afmetingen
- 10.95m x 3.54m x 1.90m
- Bouwer casco
- Dehler GMBH
- Bouwnummer
- 660-156
- Ontwerper
- Judel&Vrolijk
- Spantvorm
- Rondspant
- Kielsoort
- Vinkiel
- Bouwmateriaal
- Polyester
- Waterverplaatsing
- Ca. 6 ton
- Ballast
- Ca. 2300 kg
- Afbouw casco
- Werf
- Betimmering
- Mahonie
- Uitvoering dek
- Teak
- Materiaal Kajuitopbouw
- Polyester
- Gesloten stuurhuis
- -
- Aantal hutten
- 3 (inclusief salon)
- Aantal kooien
- 5
- Doorvaarthoogte
- Ca. 18.0 meter
- Stahoogte vooronder
- Ca. 1.80 meter
- Stahoogte salon
- Ca. 1.90 meter
- Stahoogte achterkajuit
- Ca. 1.85 meter
- Materiaal ramen
- Perspex
- Besturing
- Stuurwiel
MOTOR
- Merk en type
- Volvo Penta
- Bouwjaar
- 2004
- Vermogen
- 29 pk (21 kW)
- Brandstof
- Diesel
- Verbruik
- Ca. 2 liter per uur
- Overbrenging
- Saildrive
- Manchet saildrive
- Ca. 2023 jaar
- Koeling
- Indirect
- Brandstoftanks
- +
- Inhoud tanks
- Ca. 90 liter
- Toerenteller
- +
- Urenteller
- +
- Oliedrukmeter
- +
- Temperatuurmeter
- +
- Draaiuren
- Ca. 250 uur
- Schroef
- Klapschroef
- Boegschroef
- -
- Hekschroef
- -
TUIGAGE
- Tuigage type
- Sloep
- Materiaal rondhouten
- Aluminium
- Materiaal beslag
- R.v.s.
- Materiaal verstaging
- R.v.s. new 2021
- Materiaal zeilen
- Dacron/laminaat
- Kleur zeilen
- Wit
- Grootzeil
- Doorgelat grootzeil Hagoort Sails 2022
- Overige zeilen
- Genua 2004
- High Aspect Araminde laminaat 2010
- Lichtweer zeilen
- Spinnaker full radial supercote 2004
- Gennaker full radial supercote 2004
- Reefinstallatie
- Maindropsystem
- Spinnakerboom
- +
- Dekzeilen
- Sprayhood, zeilhuik, rolfokhoes, winterkleed, stuurwielhoes
- Lieren
- 3x elektrisch + 1x
- Opmerkingen
- Zonnetent voor over de giek, elektrische lieren in de kuip.
ELECTRA
- Accu's
- 1x start 1x service new 2023
- Spanning
- 12 Volt
- Walstroom
- 220 Volt
- Acculader
- +
- Aggregaat
- -
- Voltmeter
- +
- Amperemeter
- -
- Omvormer
- -
APPARATUUR
- Kompas
- +
- Echolood
- Raymarine ST Series
- Log
- Raymarine ST Series
- Windset
- Raymarine ST Series
- Marifoon
- Raymarine VHF 240E binnen en b
- Radio
- Blaupunkt
- Autopilot
- Autopilot St6001 + remote
- Radar
- Raymarine (defect)
- GPS
- Furuno GP32
- Weerfax
- Navtes NX-300D
- Kaartplotter
- Raymarine E80
GAS EN WATER
- Watertanks
- +
- Inhoud watertanks
- Ca. 255 liter
- Watersysteem
- Electrisch
- Warmwatersysteem
- Boiler
- Douche binnen
- 1
- Douche buiten
- 1
- Toilet
- 1
- Vuilwatertank
- +, 60 liter
- Koelkast
- +
- Gasbun
- -
- Kooktoestel pitten
- 3-pits
- Kooktoestel brandstof
- Gas
- Oven
- +
- Verwarming
- Webasto
- Verwarming brandstof
- Diesel
BUITENOM
- Tweede stuurstand
- -
- Preekstoel materiaal
- R.v.s.
- Zeereling
- R.v.s.
- Ankerlier
- -
- Zwemplateau
- Geintegreerd
- Zwemtrap
- +
- Anker
- -
- Ankerketting
- -
B.T.W. EN TEBOEKSTELLING
- B.T.W.
- Aantoonbaar betaald
- Teboekgesteld
- Niet geregistreerd
- Gekeurd
- Nee
CONDITIEKEURING
Dit jacht is op 23-05-2023 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:
- onderwaterschip
- bovenwaterschip
- dek, opbouw en kuip
- tuigage
- romp binnenzijde
- constructie
- interieur
- elektrische installatie
- inbouw gasinstallatie
- stuurwerk
- motorinbouw
- proefvaart
- inventaris/apparatuur
CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:
- Algemene staat
- Ruim voldoende
INTERVIEW VERKOPER
- Waarom wordt het schip verkocht?
- Het schip wordt verkocht wegens gezondheidsredenen.
- Wat is het vaargebied?
- Vanwege de drukke baan en gebrek aan tijd; tot nu toe hoofzakelijk het Markermeer en het IJsselmeer. Maar er waren plannen om op zee te gaan varen. De vorige eigenaar heeft met het schip wel zeereizen gemaakt, en aan de uitrustingslijst is ook te zien dat het schip daarvoor is uitgerust.
- De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
- De 2e eigenaar; en sinds 2017.
- Is het schip schadevrij geweest?
- Toen wij het schip kochten, was het al die tijd schadevrij geweest. Wij hebben echter helaas in de drukke jachthaven van Bruinisse een kleine aanvaring gehad met een niet-oplettende schipper. Schade viel gelukkig mee.
- Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
- Voordat wij besloten om zelf een zeiljacht te kopen, hebben wij eerst een paar jaar verschillende schepen gehuurd, om ervaringen op te doen. Uiteindelijk is de keuze definitief op een Dehler 36 gevallen, vanwege de combinatie van comfort, kwaliteit en perfecte zeileigenschappen.
Tijdens het huren hebben wij ervaren dat een snel schip niet alleen leuk is voor de sportieve zeiler, maar dat dit ook een veiligheidsaspect is bij zwaar weer. Immers; een snel schip wordt minder een speelbal in de golven, en luistert beter naar zijn roer.
Dat het even heeft geduurd voordat wij zelf tot aanschaf overgingen, heeft ook te maken gehad met onze wens dat ons (2e-hands) schip beslist donkerblauw moest zijn, en met een teakhouten dek. Want wij wilden naast de bovengenoemde eigenschappen ook beslist een mooi schip.
Tijdens de weekenden zeilden wij hoofdzakelijk met HA-fok en grootzeil. Daarmee lag het schip lekker op zijn roer, en was het toch snel, zoals bleek uit het feit dat wij altijd menig schip voorbij liepen. Wellicht dat de klapschroef hier ook debet aan was. - Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
- Wij hebben vanaf het moment van aanschaf een ligplaats gehad in Marina Muiderzand. Daar zijn de noodzakelijke servicewerkzaamheden (zoals bijvoorbeeld aanbrengen van antifouling) altijd uitgevoerd door het aldaar gevestigde servicebedrijf Ship-Shape. Daarbij dient opgemerkt te worden dat in de bijlagen ook een factuur van Ship Shape te zien is voor de nieuwe tuigage, maar deze tuigage is door de professionele tuigerij van Hans Jansen Staalkabel uitgevoerd in opdracht van Ship Shape.
- Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
- Elke winter werd het schip op de wal gezet, en afgedekt met een degelijke wintertent die wij bij Den Boer Sails hebben laten maken, en waarvan een kopie van de factuur bij de documenten is gevoegd.
- Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
- De naam van het schip is Mandraki.
Mandraki is de hoofdplaats van het Griekse eiland Nisyros. De vorige eigenaar van het schip heeft in dit dorp zijn tweede vrouw ten huwelijk gevraagd. En omdat wij het wel een mooie naam vinden, en bovendien een oud bijgeloof zegt dat je een naam van een schip niet mag veranderen, hebben wij die naam aangehouden. - Overige opmerkingen/ bijzonderheden: