Dehler 36 JV

 
Afmetingen
10.95 x 3.54 x 1.90
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2004
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
€ 109.000

Contact Print

ALGEMEEN

Bouwjaar
2004
Te water
2005
Afmetingen
10.95m x 3.54m x 1.90m
Bouwer casco
Dehler GMBH
Bouwnummer
660-156
Ontwerper
Judel&Vrolijk
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 6 ton
Ballast
Ca. 2300 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Teak
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
5
Doorvaarthoogte
Ca. 18.0 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.80 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.90 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.85 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta
Bouwjaar
2004
Vermogen
29 pk (21 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 2 liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 2023 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
+
Inhoud tanks
Ca. 90 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
+
Temperatuurmeter
+
Draaiuren
Ca. 250 uur
Schroef
Klapschroef
Boegschroef
-
Hekschroef
-

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s. new 2021
Materiaal zeilen
Dacron/laminaat
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Doorgelat grootzeil Hagoort Sails 2022
Overige zeilen
Genua 2004
High Aspect Araminde laminaat 2010
Lichtweer zeilen
Spinnaker full radial supercote 2004
Gennaker full radial supercote 2004
Reefinstallatie
Maindropsystem
Spinnakerboom
+
Dekzeilen
Sprayhood, zeilhuik, rolfokhoes, winterkleed, stuurwielhoes
Lieren
3x elektrisch + 1x
Opmerkingen
Zonnetent voor over de giek, elektrische lieren in de kuip.

ELECTRA

Accu's
1x start 1x service new 2023
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
+
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
-
Omvormer
-

APPARATUUR

Kompas
+
Echolood
Raymarine ST Series
Log
Raymarine ST Series
Windset
Raymarine ST Series
Marifoon
Raymarine VHF 240E binnen en b
Radio
Blaupunkt
Autopilot
Autopilot St6001 + remote
Radar
Raymarine (defect)
GPS
Furuno GP32
Weerfax
Navtes NX-300D
Kaartplotter
Raymarine E80

GAS EN WATER

Watertanks
+
Inhoud watertanks
Ca. 255 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Douche buiten
1
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 60 liter
Koelkast
+
Gasbun
-
Kooktoestel pitten
3-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto
Verwarming brandstof
Diesel

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
-
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
+
Anker
-
Ankerketting
-

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Nee

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 23-05-2023 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Het schip wordt verkocht wegens gezondheidsredenen.
Wat is het vaargebied?
Vanwege de drukke baan en gebrek aan tijd; tot nu toe hoofzakelijk het Markermeer en het IJsselmeer. Maar er waren plannen om op zee te gaan varen. De vorige eigenaar heeft met het schip wel zeereizen gemaakt, en aan de uitrustingslijst is ook te zien dat het schip daarvoor is uitgerust.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
De 2e eigenaar; en sinds 2017.
Is het schip schadevrij geweest?
Toen wij het schip kochten, was het al die tijd schadevrij geweest. Wij hebben echter helaas in de drukke jachthaven van Bruinisse een kleine aanvaring gehad met een niet-oplettende schipper. Schade viel gelukkig mee.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Voordat wij besloten om zelf een zeiljacht te kopen, hebben wij eerst een paar jaar verschillende schepen gehuurd, om ervaringen op te doen. Uiteindelijk is de keuze definitief op een Dehler 36 gevallen, vanwege de combinatie van comfort, kwaliteit en perfecte zeileigenschappen.
Tijdens het huren hebben wij ervaren dat een snel schip niet alleen leuk is voor de sportieve zeiler, maar dat dit ook een veiligheidsaspect is bij zwaar weer. Immers; een snel schip wordt minder een speelbal in de golven, en luistert beter naar zijn roer.
Dat het even heeft geduurd voordat wij zelf tot aanschaf overgingen, heeft ook te maken gehad met onze wens dat ons (2e-hands) schip beslist donkerblauw moest zijn, en met een teakhouten dek. Want wij wilden naast de bovengenoemde eigenschappen ook beslist een mooi schip.
Tijdens de weekenden zeilden wij hoofdzakelijk met HA-fok en grootzeil. Daarmee lag het schip lekker op zijn roer, en was het toch snel, zoals bleek uit het feit dat wij altijd menig schip voorbij liepen. Wellicht dat de klapschroef hier ook debet aan was.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Wij hebben vanaf het moment van aanschaf een ligplaats gehad in Marina Muiderzand. Daar zijn de noodzakelijke servicewerkzaamheden (zoals bijvoorbeeld aanbrengen van antifouling) altijd uitgevoerd door het aldaar gevestigde servicebedrijf Ship-Shape. Daarbij dient opgemerkt te worden dat in de bijlagen ook een factuur van Ship Shape te zien is voor de nieuwe tuigage, maar deze tuigage is door de professionele tuigerij van Hans Jansen Staalkabel uitgevoerd in opdracht van Ship Shape.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Elke winter werd het schip op de wal gezet, en afgedekt met een degelijke wintertent die wij bij Den Boer Sails hebben laten maken, en waarvan een kopie van de factuur bij de documenten is gevoegd.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
De naam van het schip is Mandraki.
Mandraki is de hoofdplaats van het Griekse eiland Nisyros. De vorige eigenaar van het schip heeft in dit dorp zijn tweede vrouw ten huwelijk gevraagd. En omdat wij het wel een mooie naam vinden, en bovendien een oud bijgeloof zegt dat je een naam van een schip niet mag veranderen, hebben wij die naam aangehouden.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden: