Bavaria 32

 
Afmetingen
10.3 x 3.35 x 1.50
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2002
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
Sold to Holland

Contact Print

Bavaria 32 indelingstekening

ALGEMEEN

Bouwjaar
2002
Afmetingen
10.3m x 3.35m x 1.50m
Bouwer casco
Bavaria Yachtbau
Bouwnummer
DE-BAVU32A1C202
Ontwerper
J&J Design
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 3.9 ton
Ballast
Ca. 1060 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
5
Doorvaarthoogte
Ca. 14.0 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.80 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.90 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.80 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta MD2020
Bouwjaar
2002
Bouwnummer
5102331791
Vermogen
19 pk (14 kW)
Verbruik
Ca. 2 liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 2017 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
+
Inhoud tanks
Ca. 90 liter
Toerenteller
+
Urenteller
-
Oliedrukmeter
+
Temperatuurmeter
+
Schroef
Vaste schroef
Boegschroef
-
Opmerkingen
*schroef 2-blads

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Grootzeil Sailloft 2017
Overige zeilen
Rolfok Sailloft 2017
Rolgenua weinig gebruikt 2002
Reefinstallatie
Rolreef, lazy jacks
Spinnakerboom
+
Dekzeilen
Sprayhood, kuiptent, rolfokhoes
Lieren
4x Lewmar
Opmerkingen
*buiskap (2020)
*rolfokhoes (2011)

ELECTRA

Accu's
1x 55Ah, 1x 180Ah
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Chargemaster (2021)
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
+
Omvormer
-

APPARATUUR

Kompas
Plastimo
Echolood
Raymarine ST60
Log
Raymarine ST60
Windset
Raymarine ST60
Marifoon
Furuno RM-2721 DSC klasse D
CD-speler
radio-/cd speler
Autopilot
Raymarine
GPS
Raymarine Raynav 300
Kaartplotter
Raymarine Element 9 (2021)
Opmerkingen
*windset; richting defect

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 150 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Douche buiten
1
Toilet
1
Vuilwatertank;
-
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto (2011)
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
*kuiptafel

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
-
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
-
Opmerkingen
*gasslangen vervangen en installatie gekeurd (2023)
*onderwaterschip kaal gehaald, nieuwe antifouling (2023)
*radarreflector

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Nee

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 16-08-2023 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
We hebben 25 jaar gezeild en 19 jaar met deze boot. Ondertussen hebben we al veel gezien en bevaren. De actieradius zal niet groter gaan worden. We willen overstappen naar een motorboot zodat we nieuwe vaargebieden kunnen ontdekken en minder afhankelijk zijn van de weersomstandigheden.
Wat is het vaargebied?
Binnen Nederland hebben wij alle grote en kleine voor ons te bevaren vaargebieden bevaren. Verder zijn we enkele keren naar Normandië gevaren (tot Fecamp), hebben twee keer de oversteek naar Engeland gemaakt (London en de Solent) en zij naar de Duitse wadden geweest (Borkum en Nordeney)
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Wij zijn de tweede eigenaar. We hebben het schip, in een vrijwel nieuwe staat, in 2003 overgenomen.
Is het schip schadevrij geweest?
Wij hebben in 2005 een zandbank getoucheerd. Op kosten van de verzekering is de schade zeer degelijk hersteld door “van der Rest nautic” in Kats.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Wij hebben met zeer veel plezier met de boot gevaren en de dingen gedaan die we wilden doen. Het is geen boot waar je wedstrijden mee vaart maar de boot houdt zich goed onder alle weersomstandigheden. De naam “second home” heeft de boot meer dan waar gemaakt.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
De boot is perfect onderhouden wat d.m.v. facturen is aan te tonen.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Het schip heeft ieder jaar op de wal gestaan en is steeds voorzien van nieuwe antifouling. Afgelopen jaar zijn alle antifoulinglagen verwijderd en is er nieuwe antifouling aangebracht.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Bij de aankoop van de boot dachten we na over verschillende mogelijke namen. Uiteindelijk werd het “second home”. Het gevoel op dat moment bij die naam was dat we iets kochten waar we naar toe konden gaan en wat alle faciliteiten bood om voor langere tijd te verblijven. De boot heeft de naam meer dan waar gemaakt. Het was een comfortabele boot waar het prettig was om op te vertoeven. Als we weer bij de boot aankwamen gaf het echt een gevoel van thuis komen.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden: