Bavaria 32
Afmetingen
10.3 x 3.35 x 1.50
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2002
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
Sold to Holland
ALGEMEEN
- Bouwjaar
- 2002
- Afmetingen
- 10.3m x 3.35m x 1.50m
- Bouwer casco
- Bavaria Yachtbau
- Bouwnummer
- DE-BAVU32A1C202
- Ontwerper
- J&J Design
- Spantvorm
- Rondspant
- Kielsoort
- Vinkiel
- Bouwmateriaal
- Polyester
- Waterverplaatsing
- Ca. 3.9 ton
- Ballast
- Ca. 1060 kg
- Afbouw casco
- Werf
- Betimmering
- Mahonie
- Uitvoering dek
- Polyester
- Materiaal Kajuitopbouw
- Polyester
- Gesloten stuurhuis
- -
- Aantal hutten
- 3 (inclusief salon)
- Aantal kooien
- 5
- Doorvaarthoogte
- Ca. 14.0 meter
- Stahoogte vooronder
- Ca. 1.80 meter
- Stahoogte salon
- Ca. 1.90 meter
- Stahoogte achterkajuit
- Ca. 1.80 meter
- Materiaal ramen
- Perspex
- Besturing
- Stuurwiel
MOTOR
- Merk en type
- Volvo Penta MD2020
- Bouwjaar
- 2002
- Bouwnummer
- 5102331791
- Vermogen
- 19 pk (14 kW)
- Verbruik
- Ca. 2 liter per uur
- Overbrenging
- Saildrive
- Manchet saildrive
- Ca. 2017 jaar
- Koeling
- Indirect
- Brandstoftanks
- +
- Inhoud tanks
- Ca. 90 liter
- Toerenteller
- +
- Urenteller
- -
- Oliedrukmeter
- +
- Temperatuurmeter
- +
- Schroef
- Vaste schroef
- Boegschroef
- -
- Opmerkingen
- *schroef 2-blads
TUIGAGE
- Tuigage type
- Sloep
- Materiaal rondhouten
- Aluminium
- Materiaal beslag
- R.v.s.
- Materiaal verstaging
- R.v.s.
- Materiaal zeilen
- Dacron
- Kleur zeilen
- Wit
- Grootzeil
- Grootzeil Sailloft 2017
- Overige zeilen
- Rolfok Sailloft 2017
- Rolgenua weinig gebruikt 2002
- Reefinstallatie
- Rolreef, lazy jacks
- Spinnakerboom
- +
- Dekzeilen
- Sprayhood, kuiptent, rolfokhoes
- Lieren
- 4x Lewmar
- Opmerkingen
- *buiskap (2020)
*rolfokhoes (2011)
ELECTRA
- Accu's
- 1x 55Ah, 1x 180Ah
- Spanning
- 12 Volt
- Walstroom
- 220 Volt
- Acculader
- Chargemaster (2021)
- Aggregaat
- -
- Voltmeter
- +
- Amperemeter
- +
- Omvormer
- -
APPARATUUR
- Kompas
- Plastimo
- Echolood
- Raymarine ST60
- Log
- Raymarine ST60
- Windset
- Raymarine ST60
- Marifoon
- Furuno RM-2721 DSC klasse D
- CD-speler
- radio-/cd speler
- Autopilot
- Raymarine
- GPS
- Raymarine Raynav 300
- Kaartplotter
- Raymarine Element 9 (2021)
- Opmerkingen
- *windset; richting defect
GAS EN WATER
- Watertanks
- Kunststof
- Inhoud watertanks
- Ca. 150 liter
- Watersysteem
- Electrisch
- Warmwatersysteem
- Boiler
- Douche binnen
- 1
- Douche buiten
- 1
- Toilet
- 1
- Vuilwatertank;
- -
- Koelkast
- +
- Gasbun
- +
- Kooktoestel pitten
- 2-pits
- Kooktoestel brandstof
- Gas
- Oven
- +
- Verwarming
- Webasto (2011)
- Verwarming brandstof
- Diesel
- Opmerkingen
- *kuiptafel
BUITENOM
- Tweede stuurstand
- -
- Preekstoel materiaal
- R.v.s.
- Zeereling
- R.v.s.
- Ankerlier
- -
- Zwemplateau
- Geintegreerd
- Zwemtrap
- R.v.s.
- Anker
- 1
- Ankerketting
- -
- Opmerkingen
- *gasslangen vervangen en installatie gekeurd (2023)
*onderwaterschip kaal gehaald, nieuwe antifouling (2023)
*radarreflector
B.T.W. EN TEBOEKSTELLING
- B.T.W.
- Aantoonbaar betaald
- Teboekgesteld
- Niet geregistreerd
- Gekeurd
- Nee
CONDITIEKEURING
Dit jacht is op 16-08-2023 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:
- onderwaterschip
- bovenwaterschip
- dek, opbouw en kuip
- tuigage
- romp binnenzijde
- constructie
- interieur
- elektrische installatie
- inbouw gasinstallatie
- stuurwerk
- motorinbouw
- proefvaart
- inventaris/apparatuur
CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:
- Algemene staat
- Ruim voldoende
INTERVIEW VERKOPER
- Waarom wordt het schip verkocht?
- We hebben 25 jaar gezeild en 19 jaar met deze boot. Ondertussen hebben we al veel gezien en bevaren. De actieradius zal niet groter gaan worden. We willen overstappen naar een motorboot zodat we nieuwe vaargebieden kunnen ontdekken en minder afhankelijk zijn van de weersomstandigheden.
- Wat is het vaargebied?
- Binnen Nederland hebben wij alle grote en kleine voor ons te bevaren vaargebieden bevaren. Verder zijn we enkele keren naar Normandië gevaren (tot Fecamp), hebben twee keer de oversteek naar Engeland gemaakt (London en de Solent) en zij naar de Duitse wadden geweest (Borkum en Nordeney)
- De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
- Wij zijn de tweede eigenaar. We hebben het schip, in een vrijwel nieuwe staat, in 2003 overgenomen.
- Is het schip schadevrij geweest?
- Wij hebben in 2005 een zandbank getoucheerd. Op kosten van de verzekering is de schade zeer degelijk hersteld door “van der Rest nautic” in Kats.
- Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
- Wij hebben met zeer veel plezier met de boot gevaren en de dingen gedaan die we wilden doen. Het is geen boot waar je wedstrijden mee vaart maar de boot houdt zich goed onder alle weersomstandigheden. De naam “second home” heeft de boot meer dan waar gemaakt.
- Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
- De boot is perfect onderhouden wat d.m.v. facturen is aan te tonen.
- Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
- Het schip heeft ieder jaar op de wal gestaan en is steeds voorzien van nieuwe antifouling. Afgelopen jaar zijn alle antifoulinglagen verwijderd en is er nieuwe antifouling aangebracht.
- Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
- Bij de aankoop van de boot dachten we na over verschillende mogelijke namen. Uiteindelijk werd het “second home”. Het gevoel op dat moment bij die naam was dat we iets kochten waar we naar toe konden gaan en wat alle faciliteiten bood om voor langere tijd te verblijven. De boot heeft de naam meer dan waar gemaakt. Het was een comfortabele boot waar het prettig was om op te vertoeven. Als we weer bij de boot aankwamen gaf het echt een gevoel van thuis komen.
- Overige opmerkingen/ bijzonderheden: