Wasa 370

 
Afmetingen
11.23 x 3.24 x 2
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
1990
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
€ 43.000

Contact Print

ALGEMEEN

Bouwjaar
1990
Afmetingen
11.23m x 3.24m x 2m
Bouwer casco
Wasa
Bouwnummer
8
Ontwerper
Leif ?ngermark
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 5.25 ton
Ballast
Ca. 2200 kg
Afbouw casco
Eigen beheer
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
2 (inclusief salon)
Aantal kooien
5
Doorvaarthoogte
Ca. 17.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.75 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.80 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.85 meter
Materiaal ramen
Veiligheidsglas
Besturing
Stuurwiel

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta MD11C
Bouwjaar
1980
Bouwnummer
50523
Vermogen
23 pk (17 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 3 liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 2022 jaar
Koeling
Direct
Brandstoftanks
R.v.s.
Inhoud tanks
Ca. 70 liter
Toerenteller
+
Urenteller
-
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
+
Schroef
Klapschroef
Boegschroef
Electrisch
Boegschroef merk
Max power
Opmerkingen
Boegschroef 2022

TUIGAGE

Tuigage type
7/8
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Conventioneel grootzeil 2002
Overige zeilen
genua I 2002
Reefinstallatie
Maindropsystem
Spinnakerboom
-
Dekzeilen
Zeilhuik, stuurwielhoes
Lieren
6x

ELECTRA

Accu's
200Ah service (2021), 100Ah start (2022), 100Ah thruster(2022)
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Mastervolt 40A
Voltmeter
+
Amperemeter
-
Omvormer
-
Opmerkingen
In 2022 zijn de volgende onderdelen vernieuwd / geïnstalleerd;
Schakelpaneel (8 groepen)
Automatische hoofdzekering 60A
USB aansluitingen
LED verlichting
Bilgepomp + vlotter schakelaar

APPARATUUR

Kompas
Galaxy
Echolood
Raymarine
Log
Raymarine
Windset
Clipper
Marifoon
Standaard Horizon GX2200E
Radio
Sony radio/cd speler
Autopilot
Raymarine S1 (drive type 3)
Roerstandaanwijzer
Raymarine
GPS
Raytheon
Kaartplotter
Raytheon
AIS
EM-TRAK A100
AIS receiver
Quark-elec QK-A026
Opmerkingen
In 2022 zijn de windmeter, de vaste marifoon, de AIS en de AIS multiplexer en de Sony radio/CD speler aangeschaft en geïnstalleerd.

GAS EN WATER

Watertanks
R.v.s.
Inhoud watertanks
Ca. 70 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
-
Douche binnen
-
Douche buiten
1
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 50 liter
Koelkast
+
Vrieskist
1
Gasbun
-
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming brandstof
N.v.t.

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
-
Zwemplateau
-
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
+

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Ja

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 03-07-2024 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
In verband met werkzaamheden in het buitenland.
Wat is het vaargebied?
Wij hebben de Nederlandse en Belgische kust bevaren.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
De derde eigenaar. In 2021 heb ik haar gekocht. Ze stond toen 6 jaren op de kant en de mast was separaat opgeslagen. Na het wegwerken van achterstallig onderhoud en het uitvoeren van diverse vernieuwingen is ze in 2022 weer te water gegaan.
Is het schip schadevrij geweest?
Ik ben de derde eigenaar en heb geen schade kunnen ontwaren.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
De ‘Wasa’ is een fantastisch snel schip, heel stabiel en betrouwbaar en heeft maar kleine correcties nodig om op koers te blijven. Ze is scherp manoeuvreerbaar.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Naast het wegwerken van achterstallig onderhoud en het upgraden van het interieur zijn er diverse vernieuwingen uitgevoerd; de facturen zijn aanwezig.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Van 2014-2022 heeft het schip op de wal gestaan.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
De bootnaam is een eerbetoon aan de werf waar ze is gebouwd - geen speciale betekenis.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
In 2021-‘22 is het hele interieur onder handen genomen; lakwerk en schilderwerk uitgevoerd, plafonds vernieuwd, raamrubbers van dekluiken vervangen, nieuwe zitkussens en matrassen, nieuwe koelkast, kooktoestel+oven, toilet+vuilwatertank, wasbakken en kranen, nieuwe buitenboordafsluiters, drinkwaterpomp, accu’s, diodebrug (Argofet 100-3), hoofdschakelbord, LED-verlichting en 3K toplicht. Nieuwe marifoon+antenne, AIS (klasseA) en AIS multiplexer.
Tevens is er een nieuwe, massief eiken mastvoet. De romp is in 2022 behandeld met 2 lagen epoxy en 2 lagen Jotun vinylester, en 2 lagen AF.
Het dek en de romp zijn opnieuw geschilderd, diverse vallen en schoten vernieuwd. Nieuwe MOB/zwemtrap. De motor is compleet, de saildrive manchet is vernieuwd en de anode vervangen. Er is een boegschroef (185 kgf) werf ingebouwd.
Aankoopfacturen en handleidingen zijn aanwezig, evenals een uitgebreide handleiding over het gebruik van de diverse systemen aan boord.