Bavaria 31

 
Afmetingen
10 x 2.99 x 1.75
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2000
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
€ 42.531

Contact Print

Bavaria 31 indelingstekening

ALGEMEEN

Bouwjaar
2000
Afmetingen
10m x 2.99m x 1.75m
Bouwer casco
Bavaria Yachtbau
Bouwnummer
DE-BAVJ31T7C000
Ontwerper
J&J Design
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Bulbkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 3.6 ton
Ballast
Ca. 980 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 13.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.75 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.85 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.75 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
*De matrassen in de hutten zijn in 2022 vernieuwd door comfortabele nieuwe matrassen. In de salon zijn de kussens in 2019 vernieuwd.

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta
Bouwjaar
2000
Vermogen
19 pk (14 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 2021 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
Kunststof
Inhoud tanks
Ca. 90 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
Alarm
Schroef
Vaste schroef
Boegschroef
-
Opmerkingen
*urenteller werkt niet, nieuwe aanwezig
*De motor heeft aantoonbaar periodiek onderhoud gehad.

TUIGAGE

Tuigage type
7/8
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Doorgelat grootzeil 2017
Overige zeilen
Fok 2017
Stormfok 2017
Rolgenua 2017
Stormfok
Lichtweer zeilen
Spinnaker 2017
Reefinstallatie
Maindropsystem
Spinnakerboom
+
Dekzeilen
Sprayhood, kuiptent
Opmerkingen
*Verstaging vernieuwd 2023
*Zeilen zijn weinig gebruikt. Stormfok nooit gebruikt
*Sprayhood en Kuiptent zijn in het voorjaar van 2024 nog gerepareerd en doorgestikt.

ELECTRA

Accu's
1x start, 1x service
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
-

APPARATUUR

Kompas
Suunto
Echolood
Raytheon Tridata
Log
Raytheon Tridata
Windset
Clipper
Marifoon
Icom (zonder ATIS)
Radio
Sony
Autopilot
Simrad AP11 hydraulisch
Radar
JRC Radar 1500
GPS
Garmin

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 150 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
-
Douche buiten
1
Toilet
1
Vuilwatertank;
-
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
+
Reddingsvlot
1

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Nee

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 05-11-2024 door Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Het schip wordt verkocht omdat we er de afgelopen drie jaar ontzettend veel plezier aan hebben beleefd. We hebben genoten van de tochten, het avontuur en de mooie momenten die het ons heeft gebracht. Maar nu, door nieuwe avonturen en andere prioriteiten, merken we dat er te weinig tijd overblijft om écht van de boot te genieten. Daarom hebben we besloten het schip te verkopen, zodat een nieuwe eigenaar er net zoveel plezier aan kan beleven als wij hebben gedaan.
Wat is het vaargebied?
Het vaargebied van het schip omvat het Markermeer, het IJsselmeer en de Waddenzee.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Wij zijn de tweede eigenaar van het schip. De eerste eigenaar was een Duits echtpaar dat altijd erg zuinig op de boot is geweest en deze uitstekend heeft onderhouden. Dat is te zien aan de binnenkant van de boot.
Is het schip schadevrij geweest?
Ja.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Het schip heeft uitstekende vaar- en zeileigenschappen. Het is eenvoudig te bedienen en daardoor makkelijk alleen of met z’n tweeën te zeilen. Bij licht weer is het schip snel en wendbaar, terwijl het bij zwaarder weer goed te handelen is en gemakkelijk te reven, wat zorgt voor een veilige en comfortabele vaart onder verschillende omstandigheden.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Ja, er is aantoonbaar onderhoud gepleegd aan het schip. Omdat we met kleine kinderen varen, hebben we altijd veel waarde gehecht aan veiligheid. Daarom hebben we de motor regelmatig een onderhoudsbeurt gegeven en ook de verstaging en de saildrive-manchet vernieuwd. De facturen van deze werkzaamheden zijn aanwezig.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Om de twee jaar heeft het schip op de wal gestaan. laatste keer 2023-2024 en is de anti-fauling gedaan.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
De bootnaam is Schamal. Het schip heeft de naam van de vorige eigenaren gekregen. In sommige Afghaanse dialecten, met name in het Dari en Pashto, heeft “Schamal” een betekenis die verband houdt met wind. In de regio verwijst “Shamal” vaak naar een sterke noordwestenwind die voorkomt in het Midden-Oosten en delen van Zuid-Azië, waaronder Afghanistan.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
We hebben de matrassen in de hutten vernieuwd. Deze liggen bijzonder comfortabel en in de voorpunt heb ik het bed verlengd door een weg-klapbaar deel. Hierdoor is het bed te verlengen naar 2,4 meter. Zelf ben ik 1,94 en dat ligt uitmuntend.