Etap 37 S

 
Afmetingen
11.26 x 3.86 x 1.35
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Almere
Bouwjaar
2006
Gekeurd
Nee
Vraagprijs
Sold to Holland

Zeer complete Etap 37S van eerste eigenaar!

Wilt u dit schip met eigen ogen bekijken? Vraag een bezichtiging aan of neem contact met ons op.
Etap 37 S indelingstekening

ALGEMEEN

Bouwjaar
2006
Afmetingen
11.26m x 3.86m x 1.35m
Bouwer casco
Etap
Bouwnummer
BE.ETP.37.070.A.6.06
Ontwerper
Mortain & Mavrikios
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Tandemkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 6.54 ton
Ballast
Ca. 2200 kg
Afbouw casco
Werf
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
4
Doorvaarthoogte
Ca. 17.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.80 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.95 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.80 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta md 2030
Bouwjaar
2006
Bouwnummer
5102174008
Vermogen
28 pk (21 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 2 liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 2021 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
R.v.s.
Inhoud tanks
Ca. 120 liter
Toerenteller
+
Urenteller
-
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
Alarm
Draaiuren
Ca. 3000 uur
Schroef
Klapschroef
Boegschroef
-

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Rolgrootzeil Miedema 2019
Overige zeilen
Genua Miedema 2018
Stormfok 2009
Reefinstallatie
Rolreef, Rolgrootzeil
Spinnakerboom
+
Dekzeilen
Sprayhood, rolfokhoes, bimini
Lieren
Lewmar
Opmerkingen
*verstaging vernieuwd in 2022
*zeereling 2021
*sprayhood 2021
*Winchrite electric winch handle

ELECTRA

Accu's
1 start, 2 service
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Ja
Voltmeter
+
Amperemeter
+

APPARATUUR

Kompas
+
Echolood
Raymarine
Log
+
Windset
+
Marifoon
Horizon en Navtek
Radio
Pionier
CD-speler
Pionier
Zelfstuurinrichting
Sailomat windvaan*
Autopilot
Raymarine
Radar
Raymarine
Roerstandaanwijzer
Raymarine
GPS
Raymarine
Kaartplotter
Raymarine c60
AIS
Ontvanger, geen zender
Marifoon handheld 2x
Raymarine en
Life Tags 4
+
Opmerkingen
* Sailomat windvaan (1 busje los, wordt nog gemaakt)

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 250 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Douche buiten
1
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 60 liter
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
*waarschuwingslampje vuilwatertank niet
* Schenker watermaker 35 liter per uur (nu niet in het schip, wordt meegeleverd)

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Electrisch
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Bijboot
Aanwezig
Anker
2
Ankerketting
+
Reddingsvlot
1

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
ja, Z-schip
Opmerking
Overdrachtskosten koper
Gekeurd
Nee

LOCATIE

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Een beetje uitgezeild, we worden ouder.
Wat is het vaargebied?
Eerst IJsselmeer, de Wadden en Zeeland. Daarna Engeland en de Oostzee. Vervolgens naar de Cariben, de Amerikaanse oostkust en Gautamala en Belize. De reis is nog terug te vinden op http://blog.mailasail.com/wklein
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Eerste eigenaar sinds 2006
Is het schip schadevrij geweest?
Ja
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Prima zeileigenschappen. Ik heb de overdruk van de waterkampioen uit 2002 waarin zeileigenschappen worden beschreven en men zeer enthousiast is over het schip.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Zeker, facturen en logboek ter inzage. Het motoronderhoud (olie verversen en filters vernieuwen is elk jaar door mijzelf uitgevoerd)
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Eerste jaren elk jaar, laatste paar jaar om het jaar
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Lonely Planet naar de reisgidsen die we veel gebruikt hebben. We houden van de “verlatenheid”
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Een heel fijn schip en natuurlijk onzinkbaar. Ook vol water is er nog mee te zeilen (hebben we gelukkig niet hoeven te doen)