Bavaria 32

 
Afmetingen
10.3 x 3.35 x 1.50
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2002
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
€ 49.932

Zeilen, verstaging, manchet saildrive en navigatie instrumenten vervangen! Te water 2003.

Wilt u dit schip met eigen ogen bekijken? Vraag een bezichtiging aan of neem contact met ons op.
Bavaria 32 indelingstekening

ALGEMEEN

Bouwjaar
2002
Te water
2003
Afmetingen
10.3m x 3.35m x 1.50m
Bouwer casco
Bavaria Yachtbau
Bouwnummer
DE-BAVU32F1L203
Ontwerper
J&J Design
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 3.9 ton
Ballast
Ca. 1060 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 14.0 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.80 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.85 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.80 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
* koudschuim matrassen in voorhut (Qmatras)

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta MD2020
Bouwjaar
2002
Bouwnummer
5102332379
Vermogen
19 pk (14 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 2 liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 2024 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
Kunststof
Inhoud tanks
Ca. 90 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
Lampje
Temperatuurmeter
Lampje
Draaiuren
Ca. 920 uur
Schroef
Vaste schroef
Boegschroef
-
Opmerkingen
* saildrive manchet vervangen in 2024
* roerlagers vervangen in 2022

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Conventioneel grootzeil 26m2 Rolly Tasker (sailselect) 2018
Overige zeilen
genua II 23m2 Rolly Tasker (sailselect) 2018
Reefinstallatie
Bindrif
Spinnakerboom
+
Dekzeilen
Sprayhood, kuiptent, zeilhuik, rolfokhoes, stuurwielhoes
Lieren
4x Lewmar
Opmerkingen
* verstaging en lopend want in 2020 vervangen (CS-rigging)
* alle lijnen naar de kuip, reven met één lijn
* spinnakerboom tegen de mast

ELECTRA

Accu's
Start 90Ah (2021) service 105Ah (2022)
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Mastervolt
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
-

APPARATUUR

Kompas
Plastimo
Echolood
Raymarine triducer (2021)
Log
Raymarine triducer (2021)
Windset
Raymarine (2021)
Marifoon
Simrad +aansluiting kuip
Radio
DAB+ (2019)
Autopilot
Raymarine EV100 met p70s-unit
GPS
Furuno
Opmerkingen
* 2 maal Raymarine i70 MFD op stuurstand
* GPS repeater op stuurstand
* Marifoon werkt goed, LCD display mist paar 'regels'
* Deklicht is defect

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 150 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Douche buiten
1
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 80 liter
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto Airtop
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
* koelunit koelkast vernieuwd (2022)
* boiler verwarmt op walstroom en motor
* vuilwater tank (toilet)

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
-
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
+
Opmerkingen
*middenbolders
*roerlagers vervangen (2022)
*anker met ca. 10 mtr voorloopketting en lijn ca. 20 mtr
*gasbun, gasslangen en drukregelaar (2020)

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Ja

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 02-09-2024 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende

LOCATIE

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Wij hebben 15 jaar veel plezier beleefd aan onze Easy Going. Vanwege onze leeftijd en onze plannen om verdere reizen te maken stappen wij over op een iets groter schip. En kiezen dan ook weer een Bavaria.
Wat is het vaargebied?
Wij hebben voornamelijk op zoet water gevaren (Markermeer, IJsselmeer en Friesland), met zo nu en dan een uitstapje naar Zeeland en de Waddeneilanden.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Wij zijn de 2e eigenaar van het schip en hebben deze inmiddels 15 jaar in ons bezit. We hebben de boot in 2009 van een particuliere eigenaar overgenomen.
Is het schip schadevrij geweest?
Ja, we hebben nooit schade gehad.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Hoewel er wel eens schamper gedaan wordt over een Bavaria vinden wij de vaar- en zeileigenschappen geweldig. Het schip is zeer goed manoeuvreerbaar en laat zich heel goed door één persoon besturen. We hebben ons altijd heel veilig gevoeld aan boord, ook bij harde wind. De offshore zeilen zijn een echte aanwinst gebleken.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Wij vinden veiligheid en betrouwbaarheid erg belangrijk en daarom hebben wij veel aandacht besteed aan het onderhoud. We zijn geen 'klussers' en laten het echte werk graag over aan professionals. Er is een duidelijk overzicht van al het onderhoud en tevens zijn alle facturen aanwezig.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Het schip heeft nagenoeg elk jaar op de wal gestaan. Een enkele keer hebben we het schip in het water laten overwinteren.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
De boot heet Easy Going en dat typeert onze levensstijl. Wij doen rustig aan op het water en proberen van elk moment te genieten. Wij varen geen wedstrijden, hoewel we die boot voor ons natuurlijk wel stiekem willen inhalen... Het is overigens onze tweede Easy Going; de eerste was een Clever 23.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
De Easy Going is klaar voor nog vele, vele jaren zeilplezier.