Bavaria 32
Afmetingen
10.3 x 3.35 x 1.50
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2002
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
€ 49.932
Zeilen, verstaging, manchet saildrive en navigatie instrumenten vervangen! Te water 2003.
Wilt u dit schip met eigen ogen bekijken?
Vraag een bezichtiging aan of neem contact met ons op.
ALGEMEEN
- Bouwjaar
- 2002
- Te water
- 2003
- Afmetingen
- 10.3m x 3.35m x 1.50m
- Bouwer casco
- Bavaria Yachtbau
- Bouwnummer
- DE-BAVU32F1L203
- Ontwerper
- J&J Design
- Spantvorm
- Rondspant
- Kielsoort
- Vinkiel
- Bouwmateriaal
- Polyester
- Waterverplaatsing
- Ca. 3.9 ton
- Ballast
- Ca. 1060 kg
- Afbouw casco
- Werf
- Betimmering
- Mahonie
- Uitvoering dek
- Polyester
- Materiaal Kajuitopbouw
- Polyester
- Gesloten stuurhuis
- -
- Aantal hutten
- 3 (inclusief salon)
- Aantal kooien
- 6
- Doorvaarthoogte
- Ca. 14.0 meter
- Stahoogte vooronder
- Ca. 1.80 meter
- Stahoogte salon
- Ca. 1.85 meter
- Stahoogte achterkajuit
- Ca. 1.80 meter
- Materiaal ramen
- Perspex
- Besturing
- Stuurwiel
- Opmerkingen
- * koudschuim matrassen in voorhut (Qmatras)
MOTOR
- Merk en type
- Volvo Penta MD2020
- Bouwjaar
- 2002
- Bouwnummer
- 5102332379
- Vermogen
- 19 pk (14 kW)
- Brandstof
- Diesel
- Verbruik
- Ca. 2 liter per uur
- Overbrenging
- Saildrive
- Manchet saildrive
- Ca. 2024 jaar
- Koeling
- Indirect
- Brandstoftanks
- Kunststof
- Inhoud tanks
- Ca. 90 liter
- Toerenteller
- +
- Urenteller
- +
- Oliedrukmeter
- Lampje
- Temperatuurmeter
- Lampje
- Draaiuren
- Ca. 920 uur
- Schroef
- Vaste schroef
- Boegschroef
- -
- Opmerkingen
- * saildrive manchet vervangen in 2024
* roerlagers vervangen in 2022
TUIGAGE
- Tuigage type
- Sloep
- Materiaal rondhouten
- Aluminium
- Materiaal beslag
- R.v.s.
- Materiaal verstaging
- R.v.s.
- Materiaal zeilen
- Dacron
- Kleur zeilen
- Wit
- Grootzeil
- Conventioneel grootzeil 26m2 Rolly Tasker (sailselect) 2018
- Overige zeilen
- genua II 23m2 Rolly Tasker (sailselect) 2018
- Reefinstallatie
- Bindrif
- Spinnakerboom
- +
- Dekzeilen
- Sprayhood, kuiptent, zeilhuik, rolfokhoes, stuurwielhoes
- Lieren
- 4x Lewmar
- Opmerkingen
- * verstaging en lopend want in 2020 vervangen (CS-rigging)
* alle lijnen naar de kuip, reven met één lijn
* spinnakerboom tegen de mast
ELECTRA
- Accu's
- Start 90Ah (2021) service 105Ah (2022)
- Spanning
- 12 Volt
- Walstroom
- 220 Volt
- Acculader
- Mastervolt
- Aggregaat
- -
- Voltmeter
- +
- Amperemeter
- -
APPARATUUR
- Kompas
- Plastimo
- Echolood
- Raymarine triducer (2021)
- Log
- Raymarine triducer (2021)
- Windset
- Raymarine (2021)
- Marifoon
- Simrad +aansluiting kuip
- Radio
- DAB+ (2019)
- Autopilot
- Raymarine EV100 met p70s-unit
- GPS
- Furuno
- Opmerkingen
- * 2 maal Raymarine i70 MFD op stuurstand
* GPS repeater op stuurstand
* Marifoon werkt goed, LCD display mist paar 'regels'
* Deklicht is defect
GAS EN WATER
- Watertanks
- Kunststof
- Inhoud watertanks
- Ca. 150 liter
- Watersysteem
- Electrisch
- Warmwatersysteem
- Boiler
- Douche binnen
- 1
- Douche buiten
- 1
- Toilet
- 1
- Vuilwatertank
- +, 80 liter
- Koelkast
- +
- Gasbun
- +
- Kooktoestel pitten
- 2-pits
- Kooktoestel brandstof
- Gas
- Oven
- +
- Verwarming
- Webasto Airtop
- Verwarming brandstof
- Diesel
- Opmerkingen
- * koelunit koelkast vernieuwd (2022)
* boiler verwarmt op walstroom en motor
* vuilwater tank (toilet)
BUITENOM
- Tweede stuurstand
- -
- Preekstoel materiaal
- R.v.s.
- Zeereling
- R.v.s.
- Ankerlier
- -
- Zwemplateau
- Geintegreerd
- Zwemtrap
- R.v.s.
- Anker
- 1
- Ankerketting
- +
- Opmerkingen
- *middenbolders
*roerlagers vervangen (2022)
*anker met ca. 10 mtr voorloopketting en lijn ca. 20 mtr
*gasbun, gasslangen en drukregelaar (2020)
B.T.W. EN TEBOEKSTELLING
- B.T.W.
- Aantoonbaar betaald
- Teboekgesteld
- Niet geregistreerd
- Gekeurd
- Ja
CONDITIEKEURING
Dit jacht is op 02-09-2024 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:
- onderwaterschip
- bovenwaterschip
- dek, opbouw en kuip
- tuigage
- romp binnenzijde
- constructie
- interieur
- elektrische installatie
- inbouw gasinstallatie
- stuurwerk
- motorinbouw
- proefvaart
- inventaris/apparatuur
CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:
- Algemene staat
- Ruim voldoende
LOCATIE
INTERVIEW VERKOPER
- Waarom wordt het schip verkocht?
- Wij hebben 15 jaar veel plezier beleefd aan onze Easy Going. Vanwege onze leeftijd en onze plannen om verdere reizen te maken stappen wij over op een iets groter schip. En kiezen dan ook weer een Bavaria.
- Wat is het vaargebied?
- Wij hebben voornamelijk op zoet water gevaren (Markermeer, IJsselmeer en Friesland), met zo nu en dan een uitstapje naar Zeeland en de Waddeneilanden.
- De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
- Wij zijn de 2e eigenaar van het schip en hebben deze inmiddels 15 jaar in ons bezit. We hebben de boot in 2009 van een particuliere eigenaar overgenomen.
- Is het schip schadevrij geweest?
- Ja, we hebben nooit schade gehad.
- Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
- Hoewel er wel eens schamper gedaan wordt over een Bavaria vinden wij de vaar- en zeileigenschappen geweldig. Het schip is zeer goed manoeuvreerbaar en laat zich heel goed door één persoon besturen. We hebben ons altijd heel veilig gevoeld aan boord, ook bij harde wind. De offshore zeilen zijn een echte aanwinst gebleken.
- Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
- Wij vinden veiligheid en betrouwbaarheid erg belangrijk en daarom hebben wij veel aandacht besteed aan het onderhoud. We zijn geen 'klussers' en laten het echte werk graag over aan professionals. Er is een duidelijk overzicht van al het onderhoud en tevens zijn alle facturen aanwezig.
- Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
- Het schip heeft nagenoeg elk jaar op de wal gestaan. Een enkele keer hebben we het schip in het water laten overwinteren.
- Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
- De boot heet Easy Going en dat typeert onze levensstijl. Wij doen rustig aan op het water en proberen van elk moment te genieten. Wij varen geen wedstrijden, hoewel we die boot voor ons natuurlijk wel stiekem willen inhalen... Het is overigens onze tweede Easy Going; de eerste was een Clever 23.
- Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
- De Easy Going is klaar voor nog vele, vele jaren zeilplezier.