Koopmans 39 Kielmidzwaard

 
Afmetingen
11.9 x 3.70 x 1.20/2.50
Bouwmateriaal
Aluminium
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
1995
Gekeurd
Nee
Vraagprijs
€ 89.500

Contact Print

360°

ALGEMEEN

Bouwjaar
1995
Afmetingen
11.9m x 3.70m x 1.20/2.50m
Bouwer casco
Van Waveren, Monster
Bouwnummer
324
Ontwerper
Dick Koopmans Sr.
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Kielmidzwaard
Bouwmateriaal
Aluminium
Waterverplaatsing
Ca. 9.7 ton
Ballast
Ca. 4800 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Teak
Uitvoering dek
Aluminium
Materiaal Kajuitopbouw
Hout-epoxy
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 18.0 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.90 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.80 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.75 meter
Materiaal ramen
Veiligheidsglas
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
*bouwperiode jacht 1991-1995
*romp /ow-schip gestraald, vaartuig opnieuw gespoten AWL grip 2015
*dek met KIWI grip
*hydraulische pomp voor hefkiel vernieuwd
*luiken Goiot critalline
*schip volledig gesoleerd met PU schuim 5 cm
*lattenbodem
*nieuwe tanksensoren (NMEA2000)

MOTOR

Merk en type
Perkins 4108
Bouwjaar
1983
Vermogen
50 pk (37 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 3 liter per uur
Overbrenging
Keerkoppeling
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
+
Inhoud tanks
Ca. 200 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
Alarm
Schroef
Vaste schroef
Boegschroef
-
Opmerkingen
*opvoerpomp, verstuivers, hogedrukpomp en kleppen gesteld 2020 impeller, grof en fijn filter vervangen 2021
*tanksensoren (NMEA2000)

TUIGAGE

Tuigage type
Kotter
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Conventioneel grootzeil Kool Sails 2004
Overige zeilen
Kotterfok Kool Sails Profurl rolreef 2004
Lichtweer zeilen
Halfwinder 85 m2
Kluiver Kool Sails Profurl rolreef 2004
Reefinstallatie
Bindrif, maindropsystem, lazy jacks
Spinnakerboom
+
Dekzeilen
Sprayhood, zeilhuik, rolfokhoes, winterkleed, bimini, stuurwielhoes
Lieren
9x Maxwell ST
Opmerkingen
*lopend en staand want vervangen door Ropetec
*achterstagspanner hydraulisch (2018 gereviseerd)

ELECTRA

Accu's
1x start 120Ah, 3x 110Ah service
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Victron combi
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
+
Omvormer
Victron combi
Opmerkingen
*batterijmonitor; scheidingstrafo met slotstarter

APPARATUUR

Kompas
C. Plath
Echolood
B&G
Log
B&G
Windset
B&G
Marifoon
Raymarine DSC type 240
Radio
+
Autopilot
B&G
Radar
Furuno
GPS
Furuno 32
Weerfax
Navtex Lokata
Kaartplotter
Geonav
AIS
zender/ontvanger Eyewatch klasse B
PC+buitenscherm
Faytech
Opmerkingen
*B&G network navigatiesysteem; depth, wind, pilot, speed, data, tack binnen en buiten afleesbaar
*NMEA2000 netwerkpoort met WLAN verbinding
*navigatie PC (Android) voor het gebruik van Navigon + scherm cockpit

GAS EN WATER

Watertanks
+
Inhoud watertanks
Ca. 200 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Douche buiten
1
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 75 liter
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
3-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Heatpol
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
*koelkast/vriezer Waeco (2015)
*vacuumtoilet Lavac
*boiler 20 liter

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Electrisch
Zwemplateau
-
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
+
Reddingsvlot
1
Reddingsvlot gekeurd
1
Opmerkingen
*motor ankerlier gereviseerd 2014
*reddingsvlot 4 pers. Plastimo cruiser 4 Orc
* in 2014/2015 zijn diverse onderdelen vernieuwd o.a. het vlak, ballast, standpijpen, kranen, dynamo. De romp is toen onder en boven de waterlijn gestraald en voorzien van een nieuw verfsysteem.

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Nee

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Het schip is gekocht met het doel om in de nabije toekomst met z'n tweeën de wereld rond te zeilen.
Met pijn in het hart nemen we afscheid van dit prachtige schip, omdat de familieomstandigheden zijn veranderd en een dergelijke reis niet langer mogelijk is.
Wat is het vaargebied?
We reisden uitsluitend binnen de Isselzee.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Sinds begin 2022 ben ik de enige eigenaar.
Is het schip schadevrij geweest?
Er waren geen ongelukken of schade tijdens onze reis.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Das Schiff segelt sehr souverän.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Alle onderhoudsbeurten werden op regelmatige tijdstippen (jaarlijks) uitgevoerd door gespecialiseerde bedrijven.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Het schip ging regelmatig aan wal om de onderwaterverf en de anodes te vernieuwen en bleef in de winter van 2023 / 2024 in het water. Dit was geen probleem omdat het schip volledig geïsoleerd is.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
De naam van de boot is “Andante” en hij is ook als zodanig gekocht.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
De boot heeft een refit gehad in 2014/2015. Diverse onderdelen zijn toen vernieuwd o.a. het vlak, ballast, standpijpen, kranen, dynamo. De romp is toen onder en boven de waterlijn gestraald en voorzien van een nieuw verfsysteem.