Bavaria 34-3

 
Afmetingen
10.35 x 3.48 x 1.35
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2000
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
€ 57.500

Contact Print

Bavaria 34-3 indelingstekening

360°

ALGEMEEN

Bouwjaar
2000
Afmetingen
10.35m x 3.48m x 1.35m
Bouwer casco
Bavaria Yachtbau
Bouwnummer
DE-BAVH34T9E000
Ontwerper
J&J Design
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Bulbkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 4.5 ton
Ballast
Ca. 1400 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
+
Aantal hutten
4 (inclusief salon)
Aantal kooien
7
Doorvaarthoogte
Ca. 16.0 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.75 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.85 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.80 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
Neptune matrassen in de voorhut
2022 nieuwe Flexima matrassen in beide achterhutten

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta MD2020
Bouwjaar
2000
Bouwnummer
5102326327
Vermogen
19 pk (14 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 2 liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 2017 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
+
Inhoud tanks
Ca. 150 liter
Toerenteller
+
Urenteller
-
Oliedrukmeter
+
Temperatuurmeter
+
Schroef
Vaste schroef
Boegschroef
-
Hekschroef
-
Opmerkingen
De urenteller is niet meer afleesbaar op het display

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Rolgrootzeil
Overige zeilen
Genua 2017
Reefinstallatie
-
Spinnakerboom
+
Dekzeilen
Sprayhood, kuiptent, rolfokhoes
Lieren
2x

ELECTRA

Accu's
1x service 180Ah 1x start
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
+
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
+
Omvormer
-

APPARATUUR

Kompas
Olympic
Echolood
Raymarine I70
Log
Raymarine I70
Windset
Raymarine
Marifoon
Standard Horizon
Radio
Fusion Marine
Autopilot
Autohelm ST4000
Radar
Raymarine Quantum
Kaartplotter
Raymarine eS75
AIS
Vesper Marine XB8000

GAS EN WATER

Watertanks
+
Inhoud watertanks
Ca. 150 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
-
Douche buiten
1
Toilet
1
Vuilwatertank;
-
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto
Verwarming brandstof
Diesel

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
-
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
+
Anker
1
Ankerketting
+
Reddingsvlot
1
Reddingsvlot gekeurd
1
Opmerkingen
2020 nieuwe zeereling

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Ja

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 15-04-2025 door Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
We hebben altijd met heel veel plezier gezeild, maar door gezinsuitbreiding zijn we op zoek gegaan naar een groter schip. Dat hebben we inmiddels gevonden en hopelijk zien we de Missy-H nog heel vaak langsvaren.
Wat is het vaargebied?
We hebben altijd in Nederland gevaren in het Ijsselmeer-gebied en de Waddenzee, met wat uitstapjes naar Zeeland en de Noordzee.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
We zijn de derde eigenaar van het schip. Het is destijds in Nederland geleverd en te water gelaten. Het schip is in ons bezit gekomen in 2015, toen we het kochten van iemand dit schip inruilde voor een Bavaria waar hij op kon wonen.
Is het schip schadevrij geweest?
Ja. Er is nooit schade geweest.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
De Bavaria 34 is een prima zeiler. Alle lijnen leiden naar de kuip, wat ideaal is voor solotochten of met kleinere bemanning. De rolzeilen zijn heel comfortabel en maken reven heel erg eenvoudig. Op alle koersen ligt het schip plezierig in het water.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Ja, vrijwel overal zijn nog facturen van. We hebben het schip altijd netjes onderhouden. Alle veiligheidsmiddelen hebben we elke 5 jaar laten inspecteren, keuren etcetera. We hebben het schip uitgerust met alle technische middelen die we zelf belangrijk vinden, zoals AIS, goede batterijmonitoring, werkende wind, navigatie en dieptemeter. Er is een buitenstation aanwezig voor de marifoon, zodat de stuurman veilig kan communiceren.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Omdat we ook in de winter doorvaren ligt het schip het hele jaar in het water. Eens in de 4 of 5 jaar overwintert het schip op de kant.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Missy-H is de naam van de boot die de vorige eigenaar had gegeven. We hebben hem altijd gehouden!
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
De Missy-H heeft ons op de mooiste plekken gebracht, op bijzondere momenten. Het hele gezin heeft genoten van de verschillende avonturen en zullen afscheid van haar nemen in de hoop dat het net zo'n 'Happy Place' gaat worden voor de volgende eigenaars!