Dufour 425 GL

 
Afmetingen
12.9 x 4.16 x 2.10
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2007
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
Sold to Holland

Contact Print

Dufour 425 GL indelingstekening

ALGEMEEN

Bouwjaar
2007
Afmetingen
12.9m x 4.16m x 2.10m
Bouwer casco
Dufour Yachts
Bouwnummer
FR-DUFF0651I708
Ontwerper
Umberto Felci
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 8.82 ton
Ballast
Ca. 2440 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Teak
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
4 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 17.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.90 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.95 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.90 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta
Bouwjaar
2007
Bouwnummer
5102994942
Vermogen
55 pk (40 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 2.5 liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 2021 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
+
Inhoud tanks
Ca. 160 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
+
Temperatuurmeter
Alarm
Draaiuren
Ca. 1223 uur
Schroef
Klapschroef
Boegschroef
+
Boegschroef merk
Max Prop retractable

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Doorgelat grootzeil 2010
Overige zeilen
Stormfok
Rolgenua 2010
Lichtweer zeilen
Spinnaker
Reefinstallatie
Bindrif
Spinnakerboom
+
Dekzeilen
Sprayhood, kuiptent, zeilhuik, rolfokhoes
Lieren
4x ST waarvan 1 elektrisch
Opmerkingen
*originele set zeilen en Dufour maindropsystem eveneens beschikbaar
*carbon spinnaker boom
*sprayhood (2021)
*voorstag en Furlex rolsysteem vernieuwd (2021)

ELECTRA

Accu's
Start (2020), service (2022) boegschroef (2023)*
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Victron Lithium charger 2022 + c
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
-
Omvormer
Victron new 2022
Opmerkingen
Service accu's; Lithium Ion 330Ah new 2022

APPARATUUR

Kompas
Olympic 135
Echolood
Raymarine
Log
Raymarine
Windset
Raymarine
Marifoon
Raymarine Ray 240E
Radio
Fusion met speakers (2020)
Autopilot
Raymarine ST6002 Smart Pilot
GPS
+
Kaartplotter
Raymarine (2021)
AIS
Raymarine AIS650 Class B Transceiver
TV
12 V (2020)

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 440 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
2
Douche buiten
1
Toilet
2
Vuilwatertank
+, 55 liter
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
3-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
*gasslangen vervangen 2020
*pompen toiletten vervangen (2023)

BUITENOM

Tweede stuurstand
+
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Electrisch
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
2
Ankerketting
+
Reddingsvlot
1
Opmerkingen
*radarreflector Trilens
*antifouling (2023)

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Ja

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 11-07-2023 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
De naam van het schip is Finally en komt voort uit de wens welke er al vele jaren was om een zeilschip aan te kopen. Dit werd een aantal jaren geleden eindelijk een feit. Doel was om er beide plezier aan te beleven. Echter ontbreekt dit bij een van beide en is besloten met het zeilen te stoppen. Het leven op het water heeft ons wel geprikkeld en denken ipv de zeilboot een motorvaartuig aan te kopen op termijn.
Wat is het vaargebied?
Voornamelijk het Ijsselmeer maar waren bezig het schip gereed te maken voor de middellandse zee. Daar is het niet van gekomen.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
de derde en hebben zelf het schip aangekocht in 2020
Is het schip schadevrij geweest?
zoals blijkt uit het keuringsrapport
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Het schip is heeft naast het enorme comfort aan boord buitengewoon fijne vaareigenschappen. Met de Genua alleen al maakt het schip goede snelheid.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Ja
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Iedere winter.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Vele jaren was de wens een boot aan te kopen en werd nadat er wat meet vrijetijd kwam eindelijk concreet. Vandaar de naam Finally.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Ivm mijn lengte, 196 cm, hebben wij destijds gezocht naar een schip met een ruime stahoogte. Dit schip voldoet aan de wensen. De afgelopen jaren hebben wij aan het schip al veel zaken geupdate met als doel het schip klaar te maken af te reizen naar de middellandse zee. Voorbeelden zijn saildrive manchet vervangen, voorstag en rolsysteem vernieuwd, Tv en geluidsinstallatie vervangen, kaartplotter Raymarine Axiom+9 geplaatst, alle zeilen zijn geheel nagelopen en waar nodig hersteld, nieuwe buiskap, 2023 schip opnieuw anti fouling laten aanbrengen en schroef na laten lopen door Volvo, alle accu's nieuw en 2022 service accu Victron Li-ion 330Amp met 230 omvormer geplaatst.