Print Deel dit jacht

Beneteau First 33.7


VRAAGPRIJS
Sold to Holland
BOUWJAAR
2001
AFMETINGEN
9.98 x 3.40 x 1.90
BOUWMATERIAAL
Polyester
LIGPLAATS
Verkoophaven
Dit jacht is gekeurd; keuringskosten koper € 507.00

Algemeen

Bouwjaar

2001 

Afmetingen

9.98m x 3.40m x 1.90m 

Bouwer casco

Beneteau france 

Bouwnummer

206 

Ontwerper

Finot 

Spantvorm

Rondspant 

Kielsoort

Vinkiel 

Bouwmateriaal

Polyester 

Waterverplaatsing

Ca. 4.8 ton 

Ballast

Ca. kg 

Afbouw casco

Werf 

Betimmering

Mahonie 

Uitvoering dek

Polyester 

Materiaal kajuitopbouw

Polyester 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

3 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 15.5 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.65 meter 

Stahoogte salon

Ca. 1.80 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. 1.75 meter 

Materiaal ramen

Perspex 

Besturing

Stuurwiel 

Opmerkingen

2016 onderwaterschip volledig kaal gemaakt en opnieuw opgebouwd met zeer gladde harde International antifouling. 2014 alle Lewmar ramen vervangen. 2010 boiler vernieuwd. 

MOTOR

Merk en type

Volvo Penta 2020

Bouwjaar

2001

Bouwnummer

5102325047 

Vermogen

18 pk (13 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. 2 liter per uur 

Overbrenging

Keerkoppeling 

Koeling

Indirect 

Brandstoftanks

Kunststof 

Inhoud tanks

Ca. 50 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Temperatuurmeter

Schroef

Klapschroef 

Boegschroef

Hekschroef

TUIGAGE

Tuigage type

9/10 

Materiaal rondhouten

Aluminium 

Materiaal beslag

R.v.s. 

Materiaal verstaging

R.v.s. 

Materiaal zeilen

Kevlar 

Kleur zeilen

Wit 

Grootzeil

Merk: UK Sailmakers. Flex Pentex, Double sided TaffetaJaar: 2010Doorgelat grootzeil 

Overige zeilen

Merk: UK Sailmakers. Flex Pentex, Double sided TaffetaJaar: 2010Genua i 

Merk: Hagoort Sails, Maxx Aramide Laminate. 3 vertical BattensJaar: 2013High aspect 

Merk: Hagoort Sails, Maxx Aramide Laminate. Rutgerson Roll BattensJaar: 2012High Aspect 

Overige zeilen

Merk: Northsails Soft NorlamJaar: 20013x Northsails set 

Lichtweer zeilen

  Spinnaker 

Reefinstallatie

Maindropsystem 

Spinnakerboom

Dekzeilen

Sprayhood, kuiptent, zeilhuik, rolfokhoes 

Lieren

4x st lewmar 

Opmerkingen

Harken Mk3 Jib furler. Adjustable Dyneema backstay. 2 Dyneema Spinaker Halyards. Dyneema Jib halyard. Dyneema Main sail halyard. Dyneema Spinaker and jib sheets. Dyneema Cunnigham & outhaul. 

ELECTRA

Accu's

1x 70ah start, 1x 130ah service  

Spanning

12 volt 

Walstroom

220 volt 

Acculader

Aggregaat

Voltmeter

Amperemeter

Omvormer

APPARATUUR

Kompas

Echolood

B&G 

Log

B&G 

Windset

B&G 

Marifoon

Icom ic-m601 dsc (zonder atis) 

Radio

Fusion ms-ra200 am/fm/vhf radi 

Autopilot

Raymarine spx 5 & st6002 (2014 

GPS

AIS/WIFI

Digital yacht iais ais receiver with wifi 

Opmerkingen

Interior lighting cabin LED. Masthead 3 colour nav light LED. AIS receiver gives wifi signal with gps info. So navigation is done on digital maps on iPad with AIS overlay. (iPad not included) 

GAS EN WATER

Watertanks

Kunststof 

Inhoud watertanks

Ca. 120 liter 

Watersysteem

Electrisch 

Warmwatersysteem

Boiler 

Douche binnen

Douche buiten

Toilet

Vuilwatertank;

Koelkast

Gasbun

Kooktoestel pitten

2-pits 

Kooktoestel brandstof

Gas 

Oven

Verwarming

webasto air top 2000 

Verwarming brandstof

Diesel 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Preekstoel materiaal

R.v.s. 

Zeereling

R.v.s. 

Ankerlier

Zwemplateau

Geintegreerd 

Zwemtrap

R.v.s. 

Anker

Ankerketting

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Niet geregistreerd 

Gekeurd

Ja 

CONDITIEKEURING

Dit jacht is op 05-10-2017 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze uitgebreide conditiekeuring is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

CONCLUSIE CONDITIEKEURING
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat

Ruim voldoende 

Staat van onderhoud

Voldoende 

Voor het opvragen van het keuringsrapport in PDF-formaat klik hier

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

We varen door andere sportactiviteiten in het gezin en onregelmatig werk helaas te weinig meer. 

Wat is het vaargebied?

Wij voeren voornamelijk in IJsselmeer en wadden gebied. We zijn een paar keer op vakantie geweest naar België en oost en zuid Engeland (Isle of Wight). 

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

Wij zijn de tweede eigenaar en hebben het schip sinds 2005 in ons bezit. 

Is het schip schadevrij geweest?

Er is een schade geweest aan de dek/romp verbinding aan de rechts achterhoek van het schip nadat daar een ander schip tegenaan was gevaren. De schade is onzichtbaar hersteld door Schaap Shipcare in Lelystad. Dit bedrijf heeft, niet toevallig, de winnende Volvo Ocean Race ABN Black Betty gebouwd. 

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

Het is een erg fijn en snel varend schip. Zeker op de half- en ruimwindse koersen is het schip veel sneller dan menig lengte genoot. 

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

Al het onderhoud is in eigen beheer gedaan (ook een deel van de hobby). De motor heeft ieder jaar een beurt gehad. De meeste recente beurt is van november vorig jaar. De boot heeft dit jaar nauwelijks gevaren. 

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

Het schip heeft ieder jaar in de haven op de kant gestaan. 

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

Het schip heet 'Simply First' en is zo genoemd door de eerste eigenaar. 

Overige opmerkingen/bijzonderheden: