Print Deel dit jacht Bezichtiging aanvragen

Bavaria 36-3


VRAAGPRIJS
Sold to Holland
BOUWJAAR
2011
AFMETINGEN
11.3 x 3.67 x 1.63
BOUWMATERIAAL
Polyester
LIGPLAATS
Lemmer
Private owner No charter! 28 hp Volvo Penta!

LOCATIE

Algemeen

Bouwjaar

2011 

Afmetingen

11.3m x 3.67m x 1.63m 

Bouwer casco

Bavaria yachtbau 

Bouwnummer

DE-BAVA36A81011 

Ontwerper

Farr yacht design  

Spantvorm

Rondspant 

Kielsoort

Bulbkiel 

Bouwmateriaal

Polyester 

Waterverplaatsing

Ca. 7 ton 

Ballast

Ca. 2080 kg 

Afbouw casco

Werf 

Betimmering

Mahonie 

Uitvoering dek

Polyester 

Materiaal kajuitopbouw

Polyester 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

3 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 17.0 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.90 meter 

Stahoogte salon

Ca. 1.95 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. 1.90 meter 

Materiaal ramen

Perspex 

Besturing

Stuurwiel 

Opmerkingen

Teak-line vloer binnen, Donkerblauwe bekleding, Iroko op kuipvloer. Ondiepe gietijzeren kiel 1,63m 

MOTOR

Merk en type

Volvo D1-30 F

Bouwjaar

2011

Bouwnummer

5102127715U 

Vermogen

28 pk (21 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. 2 liter per uur 

Overbrenging

Saildrive 

Manchet saildrive

Ca. 2011 jaar 

Koeling

Indirect 

Brandstoftanks

Inhoud tanks

Ca. 150 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Temperatuurmeter

Draaiuren

Ca. 390 uur 

Schroef

Klapschroef 

Boegschroef

TUIGAGE

Tuigage type

Sloep 

Materiaal rondhouten

Aluminium 

Materiaal beslag

R.v.s. 

Materiaal verstaging

R.v.s. 

Materiaal zeilen

Dacron 

Kleur zeilen

Wit 

Grootzeil

Merk: uitgebouwd, 4 lattenJaar: 2012Doorgelat grootzeil 

Overige zeilen

Merk: 110%Jaar: 2012Fok 

Reefinstallatie

Maindropsystem 

Spinnakerboom

Dekzeilen

Sprayhood, zeilhuik, bimini, stuurwielhoes 

Lieren

4x 

Opmerkingen

Nieuw grootzeil (doorgelat ipv rol) uit 2012. Zeer professioneel getuigd met karretjes op alle punten voor soepel hijsen/strijken Ladybag en lazyjack systeem mast, sails and rigging from 2012 

ELECTRA

Accu's

2x 

Spanning

12 volt 

Walstroom

220 volt 

Acculader

+45ah 

Aggregaat

Voltmeter

Amperemeter

Omvormer

APPARATUUR

Kompas

Plastimo olympic 135  

Echolood

Raymarine i70 & st70  

Log

Raymarine i70 & st70  

Windset

Raymarine i70 & st70 

Marifoon

Icom handmarifoon (zonder atis) 

Radio

Marine radio 4x speakers 

GPS

via Raymarine E7 

Kaartplotter

Raymarine e7 (2013) 

Opmerkingen

Ray marine ST70 binnen als repeater voor makkelijk aflezen diepte/wind/snelheid vanuit de hutten 

GAS EN WATER

Watertanks

Inhoud watertanks

Ca. 350 liter 

Watersysteem

Electrisch 

Warmwatersysteem

Boiler 

Douche binnen

Douche buiten

Toilet

Vuilwatertank

+, 70 liter 

Koelkast

Gasbun

Kooktoestel pitten

2-pits 

Kooktoestel brandstof

Gas 

Oven

Magnetron

Verwarming

Webasto airtop 3900 evo  

Verwarming brandstof

Diesel 

Opmerkingen

Webasto openingen in alle ruimtes Douche installatie en elektrische afvoer ingebouwd 2 watertanks (150L en 210L) 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Preekstoel materiaal

R.v.s. 

Zeereling

R.v.s. 

Ankerlier

Zwemplateau

Zwemtrap

R.v.s. 

Anker

Ankerketting

Opmerkingen

Aluminium midscheepse verhaalklampen,  

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Niet geregistreerd 

Gekeurd

Nee 

LOCATIE

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

Na 10 jaar eigenaar te zijn van kajuitjachten is het tijd voor een volgende fase in mijn zeilloopbaan. Ons volgende schip zal kleiner zijn en waarschijnlijk een open boot. 

Wat is het vaargebied?

Wij hebben uitsluitend gezeild op het IJsselmeer en de Waddenzee. Vanuit Lemmer
zijn Texel, Vlieland en Terschelling prima in een dag te bereiken 

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

Wij zijn de tweede eigenaar van Passion. Wij hebben de boot sinds Januari 2012, en hebben de boot via Yachting Company Muiderzand aangeschaft. 

Is het schip schadevrij geweest?

Ja. Omdat de boot altijd in de winter binnen heeft gestaan is de boot nog in hele goede staat.

De vorige eigenaren hebben met het kranen van de mast deze laten vallen. Hierbij is deze total loss geraakt. Wij hebben in 2012 een nieuwe mast van Selden, nieuwe verstaging en alle componenten door een professionele Selden dealer laten plaatsen. Hierdoor hebben we het rolgrootzeil kunnen vervangen door een doorgelat zeil. 

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

Wij hebben geïnvesteerd in een uitgebouwd en doorgelat grootzeil, gemaakt in Lemmer door Zeilmakerij de Vuurtoren. Het grootzeil maakt alle verschil, omdat er veel trilmogelijkheden zijn (cunningham, losse broek etc). De boot is heel goed in balans en haalt (icm de klapschroef) ook regelmatig 8-9kn snelheid. In de jaarlijkse lokale funregatta's komt ons schip dan ook goed mee.

De motor is 28pk sterk, dus vaart heel rustig en stil, maar als het nodig is (veel tegenwind) heb je altijd genoeg vermogen. De saildrive zorgt er ook voor dat de boot bijna gelijk reageert op het gas. 

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

Ja. Elke winter is de motor door een monteur onderhouden (olieverversing, filters etc). Elke winter is de boot van buiten in de was gezet wat in het voorjaar wordt herhaald. Boot heeft in 2015 (October) een winterbeurt gehad 

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

Ja. Vanaf 2012, elke winter in een vorstvrije loods. Hierdoor is het polyester in zeer goede staat en oogt de boot nog lekker fris. 

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

Passion. Dit is de oorspronkelijke naam van de boot, en heb ik niet aangepast 

Overige opmerkingen/bijzonderheden: