Seacamper IF (Marieholm)

 
Afmetingen
7.86 x 2.23 x 1.20
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2019
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
€ 68.000

Gebouwd conform eisen Zweedse IF verbond!

Contact Print

ALGEMEEN

Bouwjaar
2019
Afmetingen
7.86m x 2.23m x 1.20m
Bouwer casco
Seacamper, Berlijn
Bouwnummer
PL-YSMBIF003F919
Ontwerper
Tord Sunden, Peter Grunland
Spantvorm
S-spant
Kielsoort
Langkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 2.15 ton
Ballast
Ca. 1250 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
1 (inclusief salon)
Aantal kooien
4
Doorvaarthoogte
Ca. 11.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. --- meter
Stahoogte salon
Ca. --- meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. --- meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Helmstok
Opmerkingen
Romp: GFK-polyester/vinylester RAL 5004, Dek: GFK-polyester RAL 9010.
8 Cm kajuit en voorpiekkussens.

MOTOR

Merk en type
Nani 2.10
Bouwjaar
2019
Vermogen
10 pk (7 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 1 liter per uur
Overbrenging
Keerkoppeling
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
+
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
+
Temperatuurmeter
+
Schroef
Vaste schroef
Boegschroef
-
Hekschroef
-

TUIGAGE

Tuigage type
7/8
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Doorgelat grootzeil Hyde Sails Challange x-cut 6.68 2019
Overige zeilen
Genua Hyde Sails Challange x-cut 6.68 2019
Reefinstallatie
Rolreef, maindropsystem
Spinnakerboom
-
Dekzeilen
Zeilhuik
Lieren
Anderson 101 Classic

ELECTRA

Accu's
1x 60 AH
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Victron Blue Smart 22
Aggregaat
-
Voltmeter
-
Amperemeter
-
Omvormer
-

APPARATUUR

Kompas
Silva 100
Echolood
Raymarine i40 Bidata
Log
Raymarine i40 Bidata
Toplicht
LED (3.5W)
+

GAS EN WATER

Inhoud watertanks
Ca. - liter
Warmwatersysteem
-
Douche binnen
-
Toilet
-
Vuilwatertank;
-
Koelkast
-
Gasbun
-
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Spiritus
Oven
-
Opmerkingen
Origo 3000 kookstel

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
-
Zwemplateau
-
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
-
Ankerketting
-
Opmerkingen
*walstroomkabel

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Ja

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 06-05-2024 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Ik verkoop mijn schip vanwege tijdgebrek. Druk gezinsleven en werk. Daarnaast wil onze zoon steeds minder vaak mee. We zijn onze zeilboot helaas vaker aan het poetsen en schoonmaken, dan dat we erop zeilen ;-)
Wat is het vaargebied?
Markermeer, Gooimeer, IJsselmeer
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Eerste eigenaar, sinds voorjaar 2019
Is het schip schadevrij geweest?
Ja.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Zeer stabiel, vanwege de kiel die geheel onder de romp loopt (langkieler). Daardoor rustig vaargedrag en bovendien zéér hoog aan de wind varend. Extra voordeel van deze kiel: nooit last van fonteinkruid! Het schip zeilt behoorlijk snel; we houden grotere boten met meer zeil makkelijk bij. Dat is ook het unieke aan het Zweedse design: het voelt niet aan als een kleine zeilboot. Reven? Alleen vanaf windkracht vijf (en dan is een tikkie inrollen van de genua vaak al genoeg). Erg veilig gevoel. Waar andere schepen erg schuin gaan, blijft mijn IF juist heerlijk rustig erbij liggen.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Absoluut. Regelmatig onderhoud aan de motor. Binnenkort (8 maart) weer een grote beurt: nieuw oliefilter en impeller. Is natuurlijk nog een zeer jonge dieselmotor; nooi problemen mee gehad.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Zeker, vrijwel ieder jaar op de wal (één jaar overgeslagen) en voorzien van nieuwe anti-fouling plus grondige poetsbeurt romp.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Cómo No! Ja, zeker is er een speciale betekenis. Mijn vader sprak o.a. vloeiend Spaans en dat was een vaste uitdrukking van hem. Het betekent: waarom ook niet? Omdat hij een groot zeiler was, en het zeilen ons nader tot elkaar bracht, koos ik voor deze naam.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Mijn prachtige nieuw gebouwde IF heeft op de voorpagina gestaan van het tijdschrift zeilen (editie september 2019). Het was dan ook het onderwerp van het (zéér lovende) hoofdartikel. Op aanvraag kan ik een pdf opsturen.