Seacamper IF (Marieholm)
Afmetingen
7.86 x 2.23 x 1.20
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2019
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
€ 59.500
Gebouwd conform eisen Zweedse IF verbond!
ALGEMEEN
- Bouwjaar
- 2019
- Afmetingen
- 7.86m x 2.23m x 1.20m
- Bouwer casco
- Seacamper, Berlijn
- Bouwnummer
- PL-YSMBIEF003F919
- Ontwerper
- Tord Sunden, Peter Grunland
- Spantvorm
- S-spant
- Kielsoort
- Langkiel
- Bouwmateriaal
- Polyester
- Waterverplaatsing
- Ca. 2.15 ton
- Ballast
- Ca. 1250 kg
- Afbouw casco
- Werf
- Betimmering
- Mahonie
- Uitvoering dek
- Polyester
- Materiaal Kajuitopbouw
- Polyester
- Gesloten stuurhuis
- -
- Aantal hutten
- 1 (inclusief salon)
- Aantal kooien
- 4
- Doorvaarthoogte
- Ca. 11.5 meter
- Stahoogte vooronder
- Ca. --- meter
- Stahoogte salon
- Ca. --- meter
- Stahoogte achterkajuit
- Ca. --- meter
- Materiaal ramen
- Perspex
- Besturing
- Helmstok
- Opmerkingen
- Romp: GFK-polyester/vinylester RAL 5004, Dek: GFK-polyester RAL 9010.
8 Cm kajuit en voorpiekkussens.
MOTOR
- Merk en type
- Nani 2.10
- Bouwjaar
- 2019
- Vermogen
- 10 pk (7 kW)
- Brandstof
- Diesel
- Verbruik
- Ca. 1 liter per uur
- Overbrenging
- Keerkoppeling
- Koeling
- Indirect
- Brandstoftanks
- +
- Toerenteller
- +
- Urenteller
- +
- Oliedrukmeter
- +
- Temperatuurmeter
- +
- Schroef
- Vaste schroef
- Boegschroef
- -
- Hekschroef
- -
TUIGAGE
- Tuigage type
- 7/8
- Materiaal rondhouten
- Aluminium
- Materiaal beslag
- R.v.s.
- Materiaal verstaging
- R.v.s.
- Materiaal zeilen
- Dacron
- Kleur zeilen
- Wit
- Grootzeil
- Doorgelat grootzeil Hyde Sails Challange x-cut 6.68 2019
- Overige zeilen
- Genua Hyde Sails Challange x-cut 6.68 2019
- Reefinstallatie
- Rolreef, maindropsystem
- Spinnakerboom
- -
- Dekzeilen
- Zeilhuik
- Lieren
- Anderson 101 Classic
ELECTRA
- Accu's
- 1x 60 AH
- Spanning
- 12 Volt
- Walstroom
- 220 Volt
- Acculader
- Victron Blue Smart 22
- Aggregaat
- -
- Voltmeter
- -
- Amperemeter
- -
- Omvormer
- -
APPARATUUR
- Kompas
- Silva 100
- Echolood
- Raymarine i40 Bidata
- Log
- Raymarine i40 Bidata
- Toplicht
- LED (3.5W)
- +
GAS EN WATER
- Inhoud watertanks
- Ca. - liter
- Warmwatersysteem
- -
- Douche binnen
- -
- Toilet
- -
- Vuilwatertank;
- -
- Koelkast
- -
- Gasbun
- -
- Kooktoestel pitten
- 2-pits
- Kooktoestel brandstof
- Spiritus
- Oven
- -
- Opmerkingen
- Origo 3000 kookstel
BUITENOM
- Tweede stuurstand
- -
- Preekstoel materiaal
- R.v.s.
- Zeereling
- R.v.s.
- Ankerlier
- -
- Zwemplateau
- -
- Zwemtrap
- R.v.s.
- Anker
- -
- Ankerketting
- -
- Opmerkingen
- *walstroomkabel
B.T.W. EN TEBOEKSTELLING
- B.T.W.
- Aantoonbaar betaald
- Teboekgesteld
- Niet geregistreerd
- Gekeurd
- Ja
CONDITIEKEURING
Dit jacht is op 06-05-2024 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:
- onderwaterschip
- bovenwaterschip
- dek, opbouw en kuip
- tuigage
- romp binnenzijde
- constructie
- interieur
- elektrische installatie
- inbouw gasinstallatie
- stuurwerk
- motorinbouw
- proefvaart
- inventaris/apparatuur
CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:
- Algemene staat
- Ruim voldoende
INTERVIEW VERKOPER
- Waarom wordt het schip verkocht?
- Ik verkoop mijn schip vanwege tijdgebrek. Druk gezinsleven en werk. Daarnaast wil onze zoon steeds minder vaak mee. We zijn onze zeilboot helaas vaker aan het poetsen en schoonmaken, dan dat we erop zeilen ;-)
- Wat is het vaargebied?
- Markermeer, Gooimeer, IJsselmeer
- De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
- Eerste eigenaar, sinds voorjaar 2019
- Is het schip schadevrij geweest?
- Ja.
- Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
- Zeer stabiel, vanwege de kiel die geheel onder de romp loopt (langkieler). Daardoor rustig vaargedrag en bovendien zéér hoog aan de wind varend. Extra voordeel van deze kiel: nooit last van fonteinkruid! Het schip zeilt behoorlijk snel; we houden grotere boten met meer zeil makkelijk bij. Dat is ook het unieke aan het Zweedse design: het voelt niet aan als een kleine zeilboot. Reven? Alleen vanaf windkracht vijf (en dan is een tikkie inrollen van de genua vaak al genoeg). Erg veilig gevoel. Waar andere schepen erg schuin gaan, blijft mijn IF juist heerlijk rustig erbij liggen.
- Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
- Absoluut. Regelmatig onderhoud aan de motor. Binnenkort (8 maart) weer een grote beurt: nieuw oliefilter en impeller. Is natuurlijk nog een zeer jonge dieselmotor; nooi problemen mee gehad.
- Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
- Zeker, vrijwel ieder jaar op de wal (één jaar overgeslagen) en voorzien van nieuwe anti-fouling plus grondige poetsbeurt romp.
- Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
- Cómo No! Ja, zeker is er een speciale betekenis. Mijn vader sprak o.a. vloeiend Spaans en dat was een vaste uitdrukking van hem. Het betekent: waarom ook niet? Omdat hij een groot zeiler was, en het zeilen ons nader tot elkaar bracht, koos ik voor deze naam.
- Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
- Mijn prachtige nieuw gebouwde IF heeft op de voorpagina gestaan van het tijdschrift zeilen (editie september 2019). Het was dan ook het onderwerp van het (zéér lovende) hoofdartikel. Op aanvraag kan ik een pdf opsturen.