Euroship 12.80 CL Kotter

 
Afmetingen
13.4 x 4.20 x 1.15
Bouwmateriaal
Staal
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2002
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
Sold to Holland

Zeer geschikt voor een langer verblijf aan boord!

Contact Print

360°

ALGEMEEN

Bouwjaar
2002
Afmetingen
13.4m x 4.20m x 1.15m
Bouwer casco
Triton en Van der Laar
Ontwerper
Euroship en A. van der Valk
Spantvorm
Multiknikspant
Bouwmateriaal
Staal
Waterverplaatsing
Ca. 17 ton
Ballast
Ca. kg
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Teak
Materiaal Kajuitopbouw
Staal
Gesloten stuurhuis
+
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 3.0 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 2.00 meter
Stahoogte salon
Ca. 2.00 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. --- meter
Materiaal ramen
Veiligheidsglas
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
Doorvaarthoogte 2.85, groot schuifdak, CE-C, planken aanwezig om het bed in de voorpunt om te bouwen naar 2 persoon bed (geen kussen) bed voorpunt 2 meter, dinette is om te bouwen tot 2 persoons bed. 2 persoon bed onder stuurstand is 1.95 x 1.40m

MOTOR

Merk en type
Vetus Deutz DT64
Bouwjaar
2002
Vermogen
159 pk (117 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. liter per uur
Overbrenging
Keerkoppeling
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
+
Inhoud tanks
Ca. 1000 liter
Toerenteller
+
Urenteller
-
Oliedrukmeter
+
Temperatuurmeter
+
Schroef
4 blads vaste schroef
Boegschroef
Electrisch
Boegschroef merk
Vetus 80 kgf, 24V
Hekschroef
Electrisch
Hekschroef merk
Vetus 80 kgf, 24V
Opmerkingen
Laatste motoronderhoud 02-2024

ELECTRA

Accu's
4x service 4x boeg/hekschroef (2022) 1x aggregaat
Spanning
24 volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Mastervolt
Aggregaat
Vetus 15Kva
Voltmeter
+
Amperemeter
-
Omvormer
Mastervolt

APPARATUUR

Echolood
VDO
Log
VDO
Windset
VDO
Marifoon
(zonder ATIS)
Radio
+
Roerstandaanwijzer
+
GPS
GPS aansluiting voor laptop
Zoeklicht
binnen bediening

GAS EN WATER

Watertanks
R.v.s.
Inhoud watertanks
Ca. 2x 300 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 200 liter
Koelkast
+
Gasbun
-
Kooktoestel pitten
4-pits
Kooktoestel brandstof
Electrisch
Oven
-
Verwarming
CV Elco Klockner Econom 3000
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
2x koelkast met vriesvak, Bosch was/droog combinatie

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Electrisch
Zwemplateau
+
Zwemtrap
+
Davits
1
Anker
1
Ankerketting
+
Opmerkingen
Stalen romp, in 2021 in 2 componenten geschilderd
kuiptent + kuipkussens nieuw 2022, 25 meter ankerketting, aluminium raamlijsten met dubbel zonwerend glas.

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
ja, B-schip
Opmerking
Overdrachtskosten koper
Gekeurd
Ja

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 29-05-2024 door Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Na lange tijd gezeild te hebben een eerste motorboot aangeschaft die alles zou moeten aankunnen; met gasten aan boord, volledig onafhankelijk en zelfstandig kunnen varen; zware motor, generator en was-droogcombinatie. Een schip schip met een boeg- en hekschroef en sterke motor om stroming en wind altijd de baas te kunnen zijn. Dit is ons zo goed bevallen dat we gemeend hebben nog 1 keer een nieuw motorschip te laten bouwen met eigenlijke dezelfde specificaties als dit schip maar dan nieuw.
Wat is het vaargebied?
IJsselmeer, Markermeer, Randmeren, Friesland, Nederlandse rivieren.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
2e eigenaar sinds 2021
Is het schip schadevrij geweest?
Ja
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Een zware robuuste kotter welke heel stabiel is en waarbij we ons zelfs met heftig weer nog veilig hebben gevoeld. De boeg- en hekschroef in combinatie met de bediening van een elektronische gashendel maken het schip flexibel en makkelijk te bevaren. Wat we eveneens als erg prettig ervaren hebben is de zij- en achterinstap van deze Euroship Kotter.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
In 2021 is het schip gespoten, in 2023 is het onderwaterschip opnieuw in de antifouling gezet en in 2024 is er motoronderhoud gepleegd (servicebeurt)
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Het schip heeft voor het laatst in 2023 op de wal gestaan. Daarvoor is mij verteld om de twee jaar.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Ayla vernoemd naar een Iraanse Godin door de vorige eigenaar
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
We hopen dat een nieuwe eigenaar er net zoveel plezier van mag gaan beleven als dat wij ermee hebben gehad met ons hele gezin.