Baltic 39

 
Afmetingen
12 x 3.83 x 2.12
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
1982
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
Sold to Holland

This beautiful Baltic 39 has had a complete refit in 2018/2019! This is a once in a lifetime opportunity! She is ready to go!

Wilt u dit schip met eigen ogen bekijken? Vraag een bezichtiging aan of neem contact met ons op.
Baltic 39 indelingstekening

ALGEMEEN

Bouwjaar
1982
Afmetingen
12m x 3.83m x 2.12m
Bouwer casco
Baltic Yachts
Bouwnummer
39-068
Ontwerper
C&C design
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 8.165 ton
Ballast
Ca. 3538 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
2018 Geheel nieuw teakdek door Rob Fritz
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 18.0 meter
Stahoogte vooronder
Ca. --- meter
Stahoogte salon
Ca. 2.00 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. --- meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
Refit in 2018!
2018 Nieuwe motor
2018 Nieuwe inverter en accu lader
2018 Geheel nieuw teakdek
2019 Nieuwe North Sails Zeilen
2020 Nieuw Jabsco toilet
2022 Nieuwe antifouling onderwaterschip

MOTOR

Merk en type
Volvo D2-50F
Bouwjaar
2018
Bouwnummer
5103917242D
Vermogen
50 pk (37 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 2 liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 4 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
R.v.s.
Inhoud tanks
Ca. 150 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
+
Temperatuurmeter
+
Draaiuren
Ca. 79 uur
Schroef
Maxprop
Boegschroef
-
Hekschroef
-

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
Rod rigging
Materiaal zeilen
Laminaat
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Doorgelat grootzeil North Sails 2019
Overige zeilen
Genua North Sails 2019
Lichtweer zeilen
Halfwinder Hood
Spinnaker Hood
Reefinstallatie
Rolreef
Spinnakerboom
+
Dekzeilen
Sprayhood, zeilhuik, winterkleed, stuurwielhoes
Lieren
8x ST
Opmerkingen
Rod stay neerhouder 2018

ELECTRA

Accu's
2x service 1x start
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Victron Multiplus 12/1600/70
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
+
Omvormer
Victron Multiplus 12/1600/70
Opmerkingen
Victorin Multiplus new 2018

APPARATUUR

Kompas
+
Echolood
Raymarine i70s 2018
Log
Raymarine i70s 2018
Windset
Raymarine i70s 2018
Marifoon
Raymarine 2018
Radio
JVC 2018
Autopilot
Raymarine 2018
GPS
+
Kaartplotter
Raymarine ES97 inside 2018
AIS
Raymarine 2018
Kaartlplotter
Raymarine ES75 outside 2018
Usb aansluiting stuurstand
+

GAS EN WATER

Watertanks
+
Inhoud watertanks
Ca. 300 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 50 liter
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
3-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
-
Verwarming
Webasto (2014)
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
Refrigerator Isotherm (2016)
Boiler Isotemp 40 ltr (2013)

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Electrisch
Zwemplateau
-
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
+
Reddingsvlot gekeurd
1
Opmerkingen
Anchor winch new 2018/2019, antifouling nieuwe juni 2024

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Ja

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 14-11-2023 door Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende

LOCATIE

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Heel erg helaas wordt dit prachtige jacht iets te klein voor ons en hebben we een 42 voet boot gekocht. Een van de mooiste jachten ooit getekend door C&C design en een van de meest succesvolste uit de series van Baltic Yachts! Deze Baltic vaart zeer makkelijk en stuurt zeer scherp en direct. Bovendien is dit een zeer snel jacht! Zij is nummer 62 uit 68 Baltic 39s gebouwd! Een van de allerlaatste dus en belangrijker, dit is een MarkII, wat betekend een grotere stahoogte en veel meer afwerking zoals kastjes etc. Een groot verschil ten opzichte van een MarkI!
Het is een genot om met haar te varen. Voor haar lengte toch nog echt een hele hoop ruimte binnen en een zeer lekker breed, goed loopbaar dek!
Wat is het vaargebied?
Voor ons de laatste jaren vooral ijsselmeer en een beetje waddenzee.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Volgens mij zijn wij de derde eigenaar. Dit is onze 2e Baltic. Hiervoor hebben wij een Baltic 33 gehad, welke ook al geweldig zeilde. Maar de 39 is de mooiste van alle Baltics uit die tijd!
Is het schip schadevrij geweest?
yes!
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Zeer snel zeilend IOR design jacht (C&C design). Zij ligt prachtig op het stuur en is makkelijk te bedwingen. Heel fijn is de reefbare genua (130%), welke in twee stappen oprolbaar is, door ingewoven bescherm-schuim delen.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Alle facturen aanwezig. Dit jacht is grondig gerefit, met nieuwe motor (Volvo Penta 50pk), nieuwe zeilen, volledig nieuw teakdek, nieuwe aparatuur (Ray Marine), etc etc. Alle lijnen nieuw (Dyneema).
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Elk jaar op de wal. Het schip heeft een custom redelijk nieuwe wintertent uit 2021.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Ballerina (Baltic)
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Dit is een MK2 serie Baltic 39, waarbij ze de cabin roof 5-10 cm hebben verhoogd ten opzichte van de MK1, zodat meer sta hoogte ontstond. De Baltic 39 is het meest verkochte model Baltic ooit.
https://www.balticyachts.fi/yachts/baltic-39/ :
"The Baltic 39 was a medium displacement performance design aiming at general all-round sailing with a slightly greater emphasis on upwind characteristics than our earlier Baltic Yachts models.
The design incorporated a high ballast ration and a high aspect ratio fin keel. The accommodation layout of the Baltic 39 was generous for a boat of that size incorporating a full owner’s cabin aft with complete privacy.
The Baltic 39 was one of the first serial production yachts that were designed and performance evaluated using computer programs. Full VPP studies were executed resulting in both polar plots and performance in numbers. In addition to producing a good basis for design optimizations, the result from the computer studies also gave racing clients polars and performance numbers representing valuable targets for racing."

Zo maken ze geen serie jachten meer. Als je kijkt naar de details in een Baltic dan valt op dat nergens op bespaard is. Alle schroeven wijzen dezelfde kant op, het potdeksel heeft nergens scherpe kantjes and al het hout is door echt vakmensen gemaakt. In die tijd waren er geen vergelijkbare jachten, behalve Swan.

Deze Baltic 39, heeft als enige (die ik ken) een volledig teakdek, inclusief cabin roof. Bovendien in de salon volledig gebouwde kastjes aan weerszijde en in de kombuis extra kastjes boven het aanrecht.