Bavaria 35 Cruiser

Afmetingen
10.71 x 3.60 x 1.90
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2009
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
€ 62500
Bavaria 35 Cruiser indelingstekening

360°

ALGEMEEN

Bouwjaar
2009
Afmetingen
10.71m x 3.60m x 1.90m
Bouwer casco
Bavaria Yachtbau
Bouwnummer
DE-BAVW35G9G910
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 7100 ton
Ballast
Ca. kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Teak
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
4 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 17.0 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.85 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.85 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.85 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta D1-20
Bouwjaar
2009
Bouwnummer
5102362170T
Vermogen
19 pk (14 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 2018 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
+
Inhoud tanks
Ca. 150 liter
Toerenteller
+
Urenteller
-
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
Alarm
Boegschroef
-

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Rolgrootzeil HT-zeilen
Overige zeilen
Rolgenua HT-zeilen
Reefinstallatie
Rolreef
Spinnakerboom
-
Dekzeilen
Sprayhood, rolfokhoes
Opmerkingen
*Rodkick vaste neer/ophouder
*Spinnakerval mast

ELECTRA

Accu's
Varta LFD 140 Ah 2x 2017
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Mastervolt chargemaster 12/25-3
Aggregaat
-
Voltmeter
-
Amperemeter
-

APPARATUUR

Kompas
Plastimo
Echolood
Raymarine ST60+
Log
Raymarine ST60+
Windset
Raymarine ST60+
Marifoon
Raymarine Ray 240E DSC (zonder ATIS)
CD-speler
radio-/cd + speakers
Autopilot
Raymarine ST6002
GPS
via Raymarine C70
Kaartplotter
Raymarine C70

GAS EN WATER

Watertanks
+
Inhoud watertanks
Ca. 150+210 liter
Watersysteem
Electrisch
Douche binnen
-
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 70 liter
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto EVO 3,9 kW 2x opening

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Electrisch
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
-
Opmerkingen
*teak kuiptafel
*kuipkussens
*rvs boegstrip
*midscheepse verhaalklampen
*Tri-lens radarreflector
*antifouling 2018

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
ja, B-schip
Opmerking
Overdrachtskosten koper
Gekeurd
Ja

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 21-08-2018 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Gebrek aan tijd. Vanwege familie omstandigheden en professionele uitdagingen is het moeilijk om de weekenden nog op onze boot door te brengen. Tevens wonen wij 200 km van Muiderzand. Bij tijdgebrek speelt dit ook een rol.
Wat is het vaargebied?
IJsselmeer.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Ik ben de eerste eigenaar. Heb het schip in 2009 van de dealer gekocht in Muiderzand.
Is het schip schadevrij geweest?
Het schip is altijd schadevrij geweest
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Zoals elke Bavaria is mijn boot makkelijk te varen. Windkracht 4/5 half tot hoog aan de wind is de koers om echt snelheid met haar te maken. Bij een goede trim ligt ze makkelijk aan het roer.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Boot is regelmatig onderhoud geweest bij Ship Shape in Muiderzand. Facturen zijn aanwezig.
Afgelopen winter is het onderschip behandeld met antifouling (18-03-2018.
Tevens zijn de volgende werkzaamheden verricht:
-Saildrive membraam Volvo vervangen
-Saildrive aftappen, schroef en schroefas demonteren.
-Motor losmaken van saildrive en naar voren plaatsen.
-Hiervoor moet de motor ook losgenomen worden van de overige
nstallatie zoals electra, diesel en water.
-Saildrive uitbouwen, in werkplaats membraam vervangen.
-Seals van schroefas en de O-ringen vervangen voor nieuw.
-Anode vervangen.
-Saildrive terug plaatsen en nieuwe flap onder het schip plakken.
-Vullen met olie. Motor weer op zijn plaats zetten en
aansluiten.
26-01-2018 Service beurt laten uitvoeren
-Olie keerkoppeling kontrole
-Brandstoffilter vervangen
-Brandstofvoorfilter vervangen
-Kleppen gesteld
-V-snaar vervangen of gespannen
-Impeller vervangen
-FUEL FILTER
-Brandstoffilter 296
-IMPELLER KIT
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Ja
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Le Petit Bleu.
Voor dat wij onze boot kochten gingen wij met het gezin regelmatig naar Zuid-Franklijk. Tijdens een boottocht in de baai van St. Tropez zagen wij het in die tijd grootste privéjacht op de wereld, Le Grand Bleu.
Als gedachte aan onze favoriete vakantie omgeving hebben wij haar deze naam gegeven, zodat wij elke keer als wij aan boord kwamen het ultieme vakantiegevoel konden oproepen
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Le Petit Bleu is ons heel dierbaar. Met pijn in ons hart nemen wij afscheid van haar. Wij hopen dat de nieuwe eigenaar net zoveel plezier van haar gaat hebben als wij de afgelopen jaren hebben gehad. Naast een fijn schip een heerlijke escape.