Print Deel dit jacht

Bavaria 35 Cruiser


VRAAGPRIJS
€ 62500
BOUWJAAR
2009
AFMETINGEN
10.71 x 3.60 x 1.90
BOUWMATERIAAL
Polyester
LIGPLAATS
Verkoophaven
Dit jacht is gekeurd; keuringskosten koper € 300.00
Bavaria 35 Cruiser indelingstekening

360°

Algemeen

Bouwjaar

2009 

Afmetingen

10.71m x 3.60m x 1.90m 

Bouwer casco

Bavaria yachtbau 

Bouwnummer

DE-BAVW35G9G910 

Spantvorm

Rondspant 

Kielsoort

Vinkiel 

Bouwmateriaal

Polyester 

Waterverplaatsing

Ca. 7100 ton 

Ballast

Ca. kg 

Afbouw casco

Werf 

Betimmering

Teak 

Uitvoering dek

Polyester 

Materiaal kajuitopbouw

Polyester 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

4 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 17.0 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.85 meter 

Stahoogte salon

Ca. 1.85 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. 1.85 meter 

Materiaal ramen

Perspex 

Besturing

Stuurwiel 

MOTOR

Merk en type

Volvo Penta D1-20

Bouwjaar

2009

Bouwnummer

5102362170T 

Vermogen

19 pk (14 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. liter per uur 

Overbrenging

Saildrive 

Manchet saildrive

Ca. 2018 jaar 

Koeling

Indirect 

Brandstoftanks

Inhoud tanks

Ca. 150 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Alarm 

Temperatuurmeter

Alarm 

Boegschroef

TUIGAGE

Tuigage type

Sloep 

Materiaal rondhouten

Aluminium 

Materiaal beslag

R.v.s. 

Materiaal verstaging

R.v.s. 

Materiaal zeilen

Dacron 

Kleur zeilen

Wit 

Grootzeil

Merk: HT-zeilen Rolgrootzeil 

Overige zeilen

Merk: HT-zeilen Rolgenua 

Reefinstallatie

Rolreef 

Spinnakerboom

Dekzeilen

Sprayhood, rolfokhoes 

Opmerkingen

*Rodkick vaste neer/ophouder *Spinnakerval mast 

ELECTRA

Accu's

Varta lfd 140 ah 2x 2017 

Spanning

12 volt 

Walstroom

220 volt 

Acculader

Mastervolt chargemaster 12/25-3  

Aggregaat

Voltmeter

Amperemeter

APPARATUUR

Kompas

Plastimo 

Echolood

Raymarine st60+ 

Log

Raymarine st60+ 

Windset

Raymarine st60+ 

Marifoon

Raymarine ray 240e dsc (zonder atis) 

Cd-speler

radio-/cd + speakers 

Autopilot

Raymarine st6002 

GPS

via Raymarine C70 

Kaartplotter

Raymarine c70 

GAS EN WATER

Watertanks

Inhoud watertanks

Ca. 150+210 liter 

Watersysteem

Electrisch 

Douche binnen

Toilet

Vuilwatertank

+, 70 liter 

Koelkast

Gasbun

Kooktoestel pitten

2-pits 

Kooktoestel brandstof

Gas 

Oven

Verwarming

Webasto evo 3,9 kw 2x opening 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Preekstoel materiaal

R.v.s. 

Zeereling

R.v.s. 

Ankerlier

Electrisch 

Zwemplateau

Geintegreerd 

Zwemtrap

R.v.s. 

Anker

Ankerketting

Opmerkingen

*teak kuiptafel *kuipkussens *rvs boegstrip *midscheepse verhaalklampen *Tri-lens radarreflector *antifouling 2018 

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Ja, b-schip 

Opmerking

Overdrachtskosten koper 

Gekeurd

Ja 

CONDITIEKEURING

Dit jacht is op 21-08-2018 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat

Ruim voldoende 

Voor het opvragen van het keuringsrapport in PDF-formaat klik hier

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

Gebrek aan tijd. Vanwege familie omstandigheden en professionele uitdagingen is het moeilijk om de weekenden nog op onze boot door te brengen. Tevens wonen wij 200 km van Muiderzand. Bij tijdgebrek speelt dit ook een rol. 

Wat is het vaargebied?

IJsselmeer. 

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

Ik ben de eerste eigenaar. Heb het schip in 2009 van de dealer gekocht in Muiderzand. 

Is het schip schadevrij geweest?

Het schip is altijd schadevrij geweest 

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

Zoals elke Bavaria is mijn boot makkelijk te varen. Windkracht 4/5 half tot hoog aan de wind is de koers om echt snelheid met haar te maken. Bij een goede trim ligt ze makkelijk aan het roer.  

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

Boot is regelmatig onderhoud geweest bij Ship Shape in Muiderzand. Facturen zijn aanwezig.
Afgelopen winter is het onderschip behandeld met antifouling (18-03-2018.
Tevens zijn de volgende werkzaamheden verricht:
-Saildrive membraam Volvo vervangen
-Saildrive aftappen, schroef en schroefas demonteren.
-Motor losmaken van saildrive en naar voren plaatsen.
-Hiervoor moet de motor ook losgenomen worden van de overige
nstallatie zoals electra, diesel en water.
-Saildrive uitbouwen, in werkplaats membraam vervangen.
-Seals van schroefas en de O-ringen vervangen voor nieuw.
-Anode vervangen.
-Saildrive terug plaatsen en nieuwe flap onder het schip plakken.
-Vullen met olie. Motor weer op zijn plaats zetten en
aansluiten.
26-01-2018 Service beurt laten uitvoeren
-Olie keerkoppeling kontrole
-Brandstoffilter vervangen
-Brandstofvoorfilter vervangen
-Kleppen gesteld
-V-snaar vervangen of gespannen
-Impeller vervangen
-FUEL FILTER
-Brandstoffilter 296
-IMPELLER KIT 

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

Ja 

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

Le Petit Bleu.
Voor dat wij onze boot kochten gingen wij met het gezin regelmatig naar Zuid-Franklijk. Tijdens een boottocht in de baai van St. Tropez zagen wij het in die tijd grootste privéjacht op de wereld, Le Grand Bleu.
Als gedachte aan onze favoriete vakantie omgeving hebben wij haar deze naam gegeven, zodat wij elke keer als wij aan boord kwamen het ultieme vakantiegevoel konden oproepen 

Overige opmerkingen/bijzonderheden:

Le Petit Bleu is ons heel dierbaar. Met pijn in ons hart nemen wij afscheid van haar. Wij hopen dat de nieuwe eigenaar net zoveel plezier van haar gaat hebben als wij de afgelopen jaren hebben gehad. Naast een fijn schip een heerlijke escape.