Print Deel dit jacht

Najad 320


VRAAGPRIJS
€ 55000
BOUWJAAR
1988
AFMETINGEN
9.7 x 3.15 x 1.60
BOUWMATERIAAL
Polyester
LIGPLAATS
Verkoophaven
Dit jacht is gekeurd; keuringskosten koper € 290.00
Najad 320 indelingstekening

360°

Algemeen

Bouwjaar

1988 

Afmetingen

9.7m x 3.15m x 1.60m 

Bouwer casco

Najadvarvet zweden. 

Bouwnummer

95 

Ontwerper

Thorwald karlsson 

Spantvorm

Semi s-spant 

Kielsoort

Vinkiel 

Bouwmateriaal

Polyester 

Waterverplaatsing

Ca. 4.9 ton 

Ballast

Ca. 2.2 kg 

Afbouw casco

Werf 

Betimmering

Teak 

Uitvoering dek

Teak 

Materiaal kajuitopbouw

Polyester 

Gesloten stuurhuis

Aantal hutten

2 (inclusief salon) 

Aantal kooien

Doorvaarthoogte

Ca. 15.5 meter 

Stahoogte vooronder

Ca. 1.80 meter 

Stahoogte salon

Ca. 1.95 meter 

Stahoogte achterkajuit

Ca. --- meter 

Materiaal ramen

Veiligheidsglas 

Besturing

Helmstok 

Opmerkingen

*teakdek volledig vervangen 2009 

MOTOR

Merk en type

Volvo Penta 2003/S

Bouwjaar

1988

Bouwnummer

2300023267 

Vermogen

28 pk (21 kw) 

Brandstof

Diesel 

Verbruik

Ca. 1,5 liter per uur 

Overbrenging

Saildrive 

Manchet saildrive

Ca. 2016 jaar 

Koeling

Indirect 

Brandstoftanks

R.v.s. 

Inhoud tanks

Ca. 80 liter 

Toerenteller

Urenteller

Oliedrukmeter

Alarm 

Temperatuurmeter

Alarm 

Draaiuren

Ca. 2010 uur 

Schroef

Maxprop 

Boegschroef

TUIGAGE

Tuigage type

Sloep 

Materiaal rondhouten

Aluminium 

Materiaal beslag

R.v.s. 

Materiaal verstaging

R.v.s. 

Materiaal zeilen

Dacron 

Kleur zeilen

Wit 

Grootzeil

Merk: De Vries CruisingJaar: 1999Conventioneel grootzeil 

Overige zeilen

Merk: De Vries CruisingJaar: 2007Genua 

Merk: Furlex 200 SJaar: 2014Rolsysteem Genua 

Lichtweer zeilen

Merk: Momentum, met stripperJaar: 2007Spinnaker 

Reefinstallatie

Bindrif, maindropsystem 

Spinnakerboom

Dekzeilen

Sprayhood, kuiptent, winterkleed 

Lieren

Lewmar st 3x (2x genua, 1x grootschoot). 

Opmerkingen

*verstaging geheel vervangen (2011), voorstag vervangen in 2014 met de Furlex. *sprayhood (oktober 2016) *lazybag + lazyjacks juli 2016 * wintertent staande mast (Bootzeil, 2015) + liggende mast. 

ELECTRA

Accu's

1x start 12 v 74 ah, 2013, 2x service 12 v 105 ah, met keuzescha 

Spanning

12 volt 

Walstroom

220 volt 

Acculader

Victron 10a (2012) 

Aggregaat

Voltmeter

Amperemeter

APPARATUUR

Kompas

Silva 

Echolood

Vdo modis 120 

Log

Northstar explorer s310 (2009) 

Windset

Raymarine st 60+ (2010) 

Marifoon

Shipmate rs8000  

Cd-speler

radio-/cd  

Autopilot

Autohelm 2000, weinig gebruikt 

Radar

Raymarine 2 kw,(2008) 

GPS

Garmin 120 (1996) 

Kaartplotter

Raymarine c80 (2008) 

GAS EN WATER

Watertanks

R.v.s. 

Inhoud watertanks

Ca. 120 liter 

Watersysteem

Voetpomp 

Warmwatersysteem

Douche binnen

Toilet

Vuilwatertank;

Koelkast

Koelbox

Gasbun

Kooktoestel pitten

3-pits 

Kooktoestel brandstof

Gas 

Oven

Verwarming

Volvo ardic 041d, revisie 2014 

Verwarming brandstof

Diesel 

Opmerkingen

*koelbox met Danfoss compressor (2002) 

BUITENOM

Tweede stuurstand

Preekstoel materiaal

R.v.s. 

Zeereling

R.v.s. 

Ankerlier

Handmatig 

Zwemplateau

Zwemtrap

R.v.s. 

Anker

Ankerketting

Reddingsvlot

Opmerkingen

*reddingsvlot Autoflug Petrel, 4 pers. met dubbele bodem (moet gekeurd worden) *kuiptafel * Anker: Bruce 10 kg. met 30 m. ketting. 

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.

Aantoonbaar betaald 

Teboekgesteld

Niet geregistreerd 

Gekeurd

Ja 

CONDITIEKEURING

Dit jacht is op 02-11-2018 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat

Ruim voldoende 

Voor het opvragen van het keuringsrapport in PDF-formaat klik hier

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?

na jaren zeilplezier met dit mooie en goede schip moeten wij om lichamelijke redenen helaas stoppen met zeilen. 

Wat is het vaargebied?

Markermeer, IJsselmeer, Waddenzee. 

De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?

3e, sinds 2014. 

Is het schip schadevrij geweest?

ja. 

Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?

Sverre is uitstekende en stabliele zeiler die ons altijd en in alle omstandigheden een veilig gevoel heeft gegeven. 

Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?

Ja, motoronderhoud door fa. Shipshape in Muiderzand, facturen aanwezig.  

Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?

Elke winter op de kant geweest onder de wintertent. 

Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?

Sverre (Scandinavisch) betekent o.a. wervelwind. Dat paste goed bij ons zwervend vaargedrag. 

Overige opmerkingen/bijzonderheden:

De volgende eigenaar heeft een goed en mooi schip aan Sverre. Wij hopen dat ze in goede handen blijft.